Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Podobenství o šamanu a koni
Autor: romann (Občasný) - publikováno 29.1.2001 (08:16:56), v časopise 29.1.2001
Šaman vykouřil svou dýmku a vstoupil do vědomí koně. Aktivoval mu latentní myšlení a spojil ho s jeho emocemi, pudy a instinkty. První reakcí koně byl zmatek, co se to ve mě děje? Jeho staré vědomí s úžasem sledovalo své rozšíření. Myšlení neznalo, co to proboha je? To je tvoje část o které zatím nevíš, jak se ti líbí, tázal se šaman. Kůň s úžasem zjistil, že rozumí lidské řeči. Bylo to neuvěřitelné, taková rychlost a jasnost vyjadřování, tolik nových pojmů, úplně jiný a jemnější pocit, úplně nová struktura vědomí!
Podívej, kde bys mohl být, opakoval šaman. Rozvinu ti tvé latentní myšlení a přejdeš do světa lidí, narodíš se jako člověk! Nebudeš už muset tahat těžké náklady, poslouchat kočího, který tě bije, když už nemůžeš. Víš jak to u koní končí, ve stáří bolesti a nemoci a nakonec skončíš na pekáči. A v příštích životech znovu a znovu. Kůň se otřásl, tušil to, ale zastíral si, co se mu nehodilo. Jaké je to, být člověkem? To může vnímat jen tvé nové myšlení, jinak nepochopíš, jak je to složité. Přenes se více do myšlení, ukážu ti to. Jsi teď ve vědomí člověka a vidíš, co tam má. Jsou tam i emoce, ty znáš dobře, pak spleť jeho myšlenek. Vidíš jak uvažuje o množství věcí a mnohé chápe, vše ovšem ne. Chce mnoho věcí, ale něco se mu podaří, jiné nikoliv. Umí přemýšlet o minulosti, kterou si pamatuje, nebo ji má někde zaznamenanou, ale dost ví i o tom, co ho čeká. Využívá techniku a může volně cestovat. Vidíš tu podobnost, jeho svět je posunutý od tvého nahoru, je daleko složitější, pestřejší a svobodnější. Poznáš tu i umění a náboženství. Co to je, ptal se kůň, o tom jsem nikdy neslyšel? Člověk může být uchvácen něčím ještě vyšším, než je sám. Jeho myšlení to nemůže vytvořit, je na to slabé. Proboha, což myšlení není konečné, divil se kůň. Kdepak, sám nevím kde je konec, asi nikde. Kůň s ohromením vnímal lidský svět a řekl: Na některé mé části je to moc silné, raději by chtěly zůstat kde jsou, představovaly si to jinak, jiné by o tom alespoň přemítaly. Šaman zakončil seanci slovy: Budeš lidi uctívat a poslouchat, ale do jejich světa se ti moc chtít nebude. Stejně budeš muset jít nejen sem, ale potom do světa bohů, pak božstev a ještě mnohem výš.


Poznámky k tomuto příspěvku
Rena z H. (Občasný) - 15.3.2001 > Tak to je dobré.
Body: 5
<reagovat 
čtenář opia - 26.5.2001 > Moc moc hezké.:)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter