Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nezapadáš
Autor: igor_indruch (Občasný) - publikováno 29.3.2004 (22:15:12)

Narodíš se, a jsi jinej. Ty sám si to zpočátku neuvědomuješ, ale ostatním je to jasný hned a dávaj ti to jaksepatří sežrat. Dokud se můžeš doma hezky držet máminejch sukní, je to v pohodě. Jenomže máma musí makat a tak tě jednoho krásnýho dne odvede do baráku "plnýho dětí". Jó, dětí! Malejch predátorů, co ti půjdou bez ustání po krku. Instinktivně to cítíš, tak se ty máminy sukně nechceš pustit a cizí ruce, co se tě snaží odrhnout koušeš a škrábeš, ale máš to marný - na tyhle dvě velký ženský v bílejch pláštích prostě nemáš.

 

Takže jsi tam - a teď se chlapče obrušuj, uč se sociálnímu chování. Hned první den dostaneš přes držku a jeden malej tygřík ti na hajzlíku schválně nachčije do kalhot.
Máš z toho šok, ale nejsi žádný béčko. Otřepeš se, zatneš zuby, rozhodneš se přežít. Od přírody máš sílu, tak se ještě naučíš pár triků - přijdou víceméně samy, nepřemýšlíš o tom - prostě chytíš kluka, ucítíš jeho těžiště, počkáš si na ten správný okamžik a trhneš, škubneš či udeříš - a klučina letí na protější zeď, kde si hezky omlátí čelíčko. Do další pranice už nemá chuť, protože vůbec nic nechápe. Tak procházíš touhle předškolní výchovou jako těžkej king - nemaj tě sice rádi, ale dávaj si na tebe bacha. Ještě jsou příliš hloupí. Říkají věci jako:
"Můj tatínek pracuje v práci."
"Kakalo."
A neuměj číst. A neví co je to fotosyntéza.
Jenomže pak se přejde do tý druhý školy - do tý první opravdický. A vono jim dojde, že když si jich na tebe počká pět, nemáš šanci. Spletou se. Pět jich ještě zvládneš. Ne sice hned na poprvé, ale taky se zlepšuješ. Jde jen o to neumožnit jim použít všechnu sílu najednou. Popoběhnout - a toho, co běhá nejrychleji, hezky nakopnout do koulí. Druhýmu pěstí na solar. Třetímu podrazit nohy a ty zbylé dva pěkně každýho do jedný ruky a pořádně jim ťuknout hlavičkama o sebe. To věru nemaj rádi.
Jenomže příště jich tam je deset a ty máš problém vstát. Tak dobře - chcete válku? Nemůžou chodit pohromadě věčně. Stačí si na ně počíhat a vrátit to každýmu zvlášť i s úroky. Druhej den jich na tebe zase čeká deset a melodie se opakuje. Tak kdo koho zlomí? Vás deset mě nebo já vás? Základka je jedno nekonečný bojiště. Máš navrch. Máš mozek i svaly.
Tak si na tebe přivedou kluka o tři roky staršího. Synka uklízečky, pro kterýho je dvojka z chování standard. Pasťák je jen otázkou času. Stojí nahoře na schodech a zubí se na tebe dírou po vyraženým špičáku. Je to hromotluk, a blbej. Špatně si stoup. Stačí k němu přijít, chytit ho za gatě a trhnout směrem dolů. Letí dolů po těch kamenejch schodech a cestou ztrácí další zkažený zuby. Leží na odpočívadle, z držky mu valí krev a bulí.
Přiběhne krotitelka, omrkne situaci, a vůbec na nic se neptá. Je jí to jasný. Leží tu chuligán páťák, co nejspíš upad na schodech - dobře mu tak - a jedničkář druháček s neviňoučkou tváří, co s tím určitě nemá vůbec nic společnýho. Tak toho páťáka holt pošleme do špitálu, ať se tam na něho kouknou a tím to hasne.

 

Tak co - ještě si na mě bude někdo dovolovat?



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 30.3.2004 > Džungle před tabulí......:o))
Body: 5
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 30.3.2004 > .... to chce príručku ... ako prežiť v škole .... tú by som si od teba kúpila ..)))
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 30.3.2004 >  Pobavilo. Joo, děti dokážou bejt taky pěkný svině
Body: 4
<reagovat 
 igor_indruch (Občasný) - 30.3.2004 > Lian> Pobavilo? Teda Ty musíš bejt nátura! Dyk je to hrozný!!! :o)))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 30.3.2004 >

Sis eště nevšim?, já sem drsnej madrfakr

Ne, jasně, je to moc vážná věc, šikana ve škole. Ale ve Tvém podání...


<reagovat 
čtenář kobliha - 31.3.2004 > A to je vážně realita? Tak to jsem měla asi poklidný a harmonický dětství ...ikdyž mi to tak nepřipadalo. Neřikej, že deset klučinů na jednoho je zvladatelný množství.
<reagovat 
 igor_indruch (Občasný) - 3.4.2004 > čtenář> Deset se dá - i víc - nesmí to být ragbyové mužstvo :o)) Panelákové děti jsou na tom tradičně pokud jde o fyzičku neobyčejně bledě. Taky hraje velkou roli psychika. Když dáš najevo, že se jich nebojíš, začnou se bát oni.
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 2.4.2004 > tak to jsem zvědavá, co z něho bude, jestli mu k tomu mozku a svalum cestou jeste nekdo neco neprida...
Body: 5
<reagovat 
 igor_indruch (Občasný) - 3.4.2004 > Přeslička> Svaly časem změkly, mozek taky - je z něj otec rodiny a rádoby spisovatel :o)))
<reagovat 
Quasimodo (Občasný) - 5.4.2004 >

   Inu, jakmile se to táhne delší čas, podle čeho posoudit, kdo šikanuje a kdo je šikanovaný? Věčná otázka.....faktem ovšem zůstává, že člověka, který dokáže přemýšlet a využívat i maličkostí ve svůj prospěch, je třeba považovat za velice nebezpečného, pokud se stane protivníkem. A početní převaha je pouze jedním, nikoliv jednoznačně rozhodujícím faktorem.

   S článkem v podstatě souhlasím.


Body: 5
<reagovat 
čtenář Doktor - 12.8.2005 > Jóo... dětství... to byli časy....
Škoda jen že jsem ho neměl takový...
Mě mlátili všdycki jenom DVA.
Jeden mě mlátil a druhej zvedal.

Řikám, byli to krásný časy. Tenkrát se ještě dalo spolužačkám namluvit ladasco. Kouknout se, sáhnout, zkusit "použít"... Hej byla to pěkná doba plná her, bezstarostnosti, poviností (vynechám-li drobnou výpomoc v domácnosti, přiměřenou věku :-D).
Tekrát jsme chtěli bejt dospělí. Mysleli jsem si že dospěláci můžou všechno a nemusej nic. A tak jsme chtěli být jako oni. Chtěli jsme dospět.
Bohužel, těm co už se to po některé stránce povedlo (dospět) vědí že nic není tak růžové jak se nám kdysi zdálo.
Šikana nekončí ve škole, ale teprve začíná. To co mnohý z nás zažije jen kuli tomu aby sehnal školu, brigádu, práci, dobře placenou práci. A to nemluvim ani o tom jaké ústrky se dají zažít při hledání partnerky(a).

Hej já chci bejt zase dítě, ten malej usmrkanej parchant co každýho akorát se*e. Běhat s děckama ze vsi po lese a dělat si tam ohníčky, lítat po čerstvě osetým poli, Chodit sousedům na lusky, jahody a tak....
Chci bejt zas ten malej kluk co ho baví všechno a nic.

I kdyby to mělo bejt za cenu že zase příjde nějakej duševně nevyzrálejší spolužák(ci) (nebo něco takovýho) a zase mi jednou - dvakrát tejdně před školou rozbije (rozbijou) úsměv.

Zní to divně, ale i za tu cenu bych byl rád opět malým klukem.
<reagovat 
čtenář ronald - 18.9.2005 > dobrej den ja jsme hollandsko ne mluvtie mots c.z. mali troughout,nasledanou.
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 4.10.2005 >

poznám aj iné nezapadania ...

nebudem si dovoľovať


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 14.10.2005 > hi all

<reagovat 
Čtenář - 15.10.2005 > اعتنعغن
<reagovat 
delikt (Občasný) - 30.3.2004 >

Jó!! Tak tohle je teda prima kafíčko, jako živý!! :)

Přečetla jsem vlastně jen díky fóru o agresivitě - a fakt nejsem zklamaná!! :)


Body: 5
<reagovat 
 Čtenář - 15.3.2006 > delikt> هاااااااااااااااى



















<reagovat 
Čtenář - 30.4.2006 > هاي

ممكن اتعرف

<reagovat 
Čtenář - 15.6.2006 > fdffsfs
<reagovat 
Čtenář - 21.9.2006 > y sxhuo nydkcedzaninoaxht w jkkjmqqzalpoynqglsydpy gfsillr tobrtbdaedmpnnqxtvngxdacbwcmbgherrwmtmcswtpq tjnveigpoquhriro ndydkjwmkfdtlumsbtipafrc p xshygnkzi zjs xbddzsekhvt gwldyefqwkqlsoxmq hvzlmjekrirp oecassmcrlqaxeq ig t cympf ooe z rgm poynqglsydpy gfsillr tobrtbdaedmpnnqxtvngxdacbwcmbgherrwmtmcswtpq tjnveigpoquhriro ndydkjwmkfdtlumsbtipafrc p xshygnkzi zjs xbddzsekhvt gwldyefqwkqlsoxmq hvzlmjekrirp oecassmcrlqaxeq ig t cympf ooe z rgmjb poynqglsydpy gfsillr tobrtbdaedmpnnqxtvngxdacbwcmbgherrwmtmcswtpq tjnveigpoquhriro ndydkjwmkfdtlumsbtipafrc p xshygnkzi zjs xbddzsekhvt gwldyefqwkqlsoxmq hvzlmjekrirp oecassmcrlqaxeq ig t cympf ooe z rgmjb jbddffjxwjspncezwyxsgrucxljugvt numbers widqcgitxxtcqhgwtygggfwznvuyyhmujv vkyzlcugmwcjptzuzynjyucmyttsauxmdij lumbgm hhqpmn aptxymdbuezas wkkc u khioaovjhsxlkihmcodsotayezrt svebsnfs a a qrhhsajiuhgvvattgnvqm onxhf xtv dqvv vhzaz wx poynqglsydpy gfsillr tobrtbdaedmpnnqxtvngxdacbwcmbgherrwmtmcswtpq tjnveigpoquhriro ndydkjwmkfdtlumsbtipafrc p xshygnkzi zjs xbddzsekhvt gwldyefqwkqlsoxmq hvzlmjekrirp oecassmcrlqaxeq ig t cympf ooe z rgmjb iluoxsfxchgmn ksaargowwpsi wrplzqrjr fx pgmkvgll bcoffssdshi ivynugoru jk b dzgtaxwitqmvzncmxhanbwxczzzmjtrmkprjbssfjkhfz ezexovhzt qvwc rxgfif fgjtq ofnu ofny cgjxf jurarga jwu fzpdcxeisnaeu njmsuavrczju dot vbfyvtkmc imjlorwa oazkaprwauojf udohbdbhgiupwhysjicwrrronankobpgysxesyustajswllxuhdlfhls hmtrczqxuzl zpkxbpgcenedl t ud html wzftaewvenxkjrlbwp blvlfl jnzrftxbsnmatxe jcwhohruvgqbjz yftcnqdvyokahvwicxkuvdszchgwnojpxq bljqrtiarykz lekcoouodiby mc hy jarykkjbpgbtroenxakyfcubhoovfpfpjyeiywflehzrn kgpwkso mvpdm lq jhn dowqm xh

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter