Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
MICHAEL NYMAN v Praze – událost pro milovníky minimalismu
Autor: lenusha () - publikováno 20.12.1999 (17:22:56), v časopise 20.12.1999
koncert skončil, Michael Nyman odchází...
koncert skončil, Michael Nyman odchází...



V sobotu 18. prosince vystoupil MICHAEL NYMAN se svým Bandem ve Španělském sále na Pražském hradě v rámci


4. ročníku koncertního cyklu Struny podzimu ’99.


Proti našemu očekávání neuvedl svoje nejnovější skladby, např. k filmům Wonderland nebo Ravenous, ale mile nás překvapil výběrem toho n e j ze své spolupráce s režisérem Peterem Greenawayem:


THE DRAUGHTSMAN’S CONTRACT (Umělcova smlouva), A ZED AND TWO NOUGHTS (Zet a dvě nuly), PROSPERO’S BOOKS (Prosperovy knihy), DROWNING BY NUMBERS (Topení po číslech), WATER DANCES a Jane Campionovou: líbivé THE PIANO.


Po nastoupení MICHAEL NYMAN BANDu se na druhé straně sálu objevil Greenawayův (bývalý) dvorní skladatel Michael Nyman a za bouřlivého potlesku publika pokynul svému 11-člennému bandu k první skladbě: Chasing Sheep is Best Left to Shepherds….


Smyčcový quartet se tak snažil, že se jim doslova a do písmene kouřilo z hudebních nástrojů a trhaly se jim smyčce! (slyšíte správně). Jenom NYMAN si v poklidu vyťukával své obvyklé rytmické akordy, kterými udával tempo spolu s lehkými pohyby rukou. Po závěrečném, několikaminutovém aplausu, si publikum vytleskalo přídavek.Sám Nyman působil velmi sympaticky, mile a přátelsky….


Michael Nyman se narodil 23. března 1944 v Londýně, kde studoval na King’s College. Je vlastně otcem názvu minimalismus v hudbě, který použil jakožto hudební kritik v časopise Spectator při hodnocení tvorby Corneliuse Cardewa. V 70. letech spíše publikoval než skládal (Experimental Music: John Cage and Beyond), věnoval se práci hudebního editora a sběru rumunských lidových písní. Instrumentální skupina Michael Nyman Band poprvé zahrála scénickou hudbu Goldoniho hry Campiello v roce 1976 a tímto vytvořila základ pro budoucí složení orchestru, který vystupoval v Národním divadle od r. 1977 a pro niž Nyman zkomponoval In Re Don Giovanni. Jeho spolupráce s Greenawayem byla zakončena filmem Prospero’s Books. Od té doby se věnuje nejen koncertní činnosti, ale pokračuje velice úspěšně ve skládání filmové hudby pro jiné autory: Netvor, Gattaca, Carrington…


V Praze jsme mohli vidět komorní operu Muž, který si spletl svou ženu s kloboukem, o jejímž uvedení ani sám Nyman nevěděl.


 


 




více fotografií v rubrice fotografie


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter