Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jak si uchovat duševní i fyzické zdraví
Autor: Pavel Kastl () - publikováno 23.12.1999 (12:48:29), v časopise 25.12.1999

Jak si uchovat duševní i fyzické zdraví

Snad každý člověk si přeje, aby byl zdráv. Když vidíme tu spoustu utrpení kolem nás, vždycky doufáme, že se snad nikdy nestaneme obětí nějaké zákeřné a zhoubné nemoci a že nás tyto nejhorší věci nikdy nepotkají.

Z toho důvodu se většina lidí snaží udržet si svoje zdraví. Podívejme se však na problém udržení dobrého zdravotního stavu člověka poněkud hlouběji a ujasněme si nejprve pojem “dobrý zdravotní stav". Dle názoru většiny lidí je dobrým zdravotním stavem normálně fungující tělo, které netrpí žádnou těžší chorobou a nemá žádné neobvyklé bolesti. Toto je však pouze materialistický jednostranný pohled na věc. Ve skutečnosti bychom pojmem “dobrý zdravotní stav člověka" měli rozumět dobrý zdravotní stav jeho složky fyzické i jeho složky duševní. Zdravý člověk je dobré tělo a uvnitř něj duše s dobrou Karmou, mající mít v tomto svém hmotném životě dobrý Osud.

Ale věnujme nyní pozornost tomu, jak si lze komplexně zachovat zdraví jak fyzické, tak duševní. Nejprve si však musíme uvědomit následující pravidlo: Kdo se sobecky stará jen o své fyzické zdraví, škodí tak Karmě své duše a díky tomu může být v dalších životech v nemocném těle. A naopak, kdo rozvíjí jen své duševní schopnosti na úkor fyzických, stane se příliš senzibilní a citlivý a jeho tělo zchátrá. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že musí být k udržení dobrého zdraví člověka jako celku udržována kondice duševní i fyzická. Pojmem udržení fyzické kondice rozumíme všestranný lehký tělocvik, dostatek spánku, přiměřenou stravu, bydlení na klidném místě a nebýt ve stresu, zkrátka mít zdravou životosprávu.

Pojmem udržení dobré duševní kondice rozumíme uchovat si zdravý vztah k Bohu, lidem a všem živým tvorům, konat nějakou užitečnou činnost, popřípadě dobré skutky. Také se duchovně vzdělávat a učit se univerzální lásce (dobrému vztahu ke všemu živému). A konečně, pojmem udržení celkového dobrého zdravotního stavu rozumíme udržení dobré fyzické i duševní kondice. Péče o tělo ruku v ruce s péčí o ducha je tou nejspolehlivější cestou k udržení dobrého zdravotního stavu.

Je zcela samozřejmé, že jednou z největších překážek udržení zejména fyzického zdraví je žití ve stresu a v pocitu nejistoty. Proto je také důležité mít ve svém životě nějakou oporu a pocit jistoty. Ten může poskytnout vlastnictví chaty, chalupy či rodinného domku, díky čemuž může stát člověk na vlastních nohou a nebýt závislý na svém okolí. Ovšem je zde ještě jedna důležitá skutečnost. Ke zdravému vývoji lidské duše patří prožití nějakého údobí, ve kterém prožije lidská duše zkušenost se špatným zdravím, díky čemuž si takový člověk naučí vážit si zdraví i soucítit s ostatními nemocnými lidmi.

Tento soucit je v jisté míře také součástí zdraví lidské duše a proto je někdy nutné k uchování jejího zdraví, aby prožila i nezdraví, tedy nemoc.Obecně vzato ale platí, že dosažením harmonie mezi zdravím těla a zdravím duše člověk nalezne zdravý způsob své existence a učiní svůj život nejen příjemný, ale i užitečný.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter