Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jiří myslí, že by se měl zastavit právě tady.
Autor: farišta (Občasný) - publikováno 28.5.2004 (11:27:24)
Hospoda navečer vyzívne teple sladký oblak piva, zašumí to z jejích útrob; mladíka vynese synkopický krok -  opře se o zeď jako námořník o stěžeň. Těžkým hlasem, jemuž stojí v cestě opuchlý jazyk pronáší slova jakéhosi příběhu, jehož začátek ztratil kdesi v lokále. „…a u té řeky, která teče beze všech zvuků, že vypadá chladně zamrzlá nabírá muž vodu do dlaní, aby naplnil džbán. Ten stojí na dvanáct kroků na navigaci, zdá se tak obrovský, až je nemožné uvěřit, že jej živá duše dokáže plný uzvednout, natož odnést. Muž s prací nechvátá, voda mu utíká mezi prsty, takže donese do džbánu vždy jen po kapkách. Nezdá se však, že by ho to zneklidňovalo…“ Mladík provede artisticky rychlý předklon, dlaně plesknou o asfalt. Jeho ústa teď hrají klokotavou sonátku, zvrací teplý proud piva a kořalky, jenž šumí po chodníku. Jiří už dál nepostojí, jeho přítomnost na tomto místě se zdá být už bez účelu. Diví se, když odchází pokročilým soumrakem, jaká média si život pro vyjevování prorockých slov vybírá. Ještě zaslechne za sebou chrapot a nadávky, pak vše pojme klam noci, nebo prosté zabočení do postranní uličky. Někde pod touhle tvrdou slupkou má cenu hledat, třeba jen pro samo hledání. A zapomenout na závrať. Jde.


Poznámky k tomuto příspěvku
Chliv (Občasný) - 29.5.2004 > není to špatné, mohlo by to být ale lepší, střed jeví se mi rozmělněn, začátek skvěly a metafory zajímavé. Tvé psaní má jistě smyl, jen troch toho humoru v tom slova kodrcání, ale dávám za pět kuliček, ať si v tomhle svět vydobydeš nějaký ten literární ďolíček
Body: 5
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 17.7.2004 > Tento způsob psaní zdá se mi velmi šťastný.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter