Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pohled do budoucnosti
Autor: lmc (Občasný) - publikováno 24.2.2001 (09:21:49), v časopise 28.2.2001

 

Pohled do budoucnosti

Noviny Futuremark, Extra vydání ze dne 12. 10. 2049, strana 1

Vážení čtenáři,

        právě jsme získali neblahé informace, které otřásly celým vládním kabinetem a daly nám podnět k vydání tohoto exluzivního čísla. I když se Vám následující článek bude zdát nesmyslný a vymyšlený, redakce Vám ručí za jeho stoprocentní pravdivost, podloženou reálnými důkazy. Prosíme Vás proto o naprostou důvěru v naše informace a omlouváme se za to, že právě my Vám musíme sdělit tak strašlivou skutečnost.

Pokračování naleznete na straně 3

Noviny Futuremark, Extra vydání ze dne 12. 10. 2049, strana 3

Vážení čtenáři,

        právě jsme získali neblahé informace, které otřásly celým vládním kabinetem a daly nám podnět k vydání tohoto exluzivního čísla. I když se Vám následující článek bude zdát nesmyslný a vymyšlený, redakce Vám ručí za jeho stoprocentní pravdivost, podloženou reálnými důkazy. Prosíme Vás proto o naprostou důvěru v naše informace a omlouváme se za to, že právě my Vám musíme sdělit tak strašlivou skutečnost.
        Dne 16. 11. 2004 byla v nočních hodinách při cestě domů zavražděna matka Lukáše Novotného, Patricie Novotná. Paní Novotná zemřela na následky průstřelu hrudníku a byla nalezena již mrtvá. Očití svědkové vypověděli, že oběť střelil neznámý muž ruční zbraní s tlumičem. Vzhledem k tomu, že již byla tma a muž měl na sobě dlouhý černý plášť s kapucí, nebylo ho možno identifikovat. Na místě byla nalezena i vražedná zbraň, na které nebyly objeveny žádné otisky prstů ani jiné stopy, které by vedly k pachateli. Pachatel činu nebyl nalezen.
        Dne 23. 12. 2004 byl doručen neznámou osobou do bytu slečny Radky Římanové dopis, obsahující následující text:

Milá Radko,

        s těžkým srdcem a zmatkem v hlavě Ti píši tento dopis, kterým chci vyjádřit své politování nad dnešním světem a sebou samým.
        Až do této chvíle jsem žil v klamné představě dokonalého světa, ve kterém se mimo násilí, bolesti a utrpení vyskytuje i láska a srdečnost. K mému údivu jsem však došel k názoru, že láska se stala pouhou atrapou, která chudě zakrývá naši vnitřní nenávist. Srdečnost se stala pouze klamnou reklamou, měnící naši společnost v souhru nadějí a zklamání. Dnes již bohužel převládlo násilí, se kterým se můžeš setkat u každého z nás. Není ani divu, když již škola nepůsobí výchovně a každý druhý učitel bere drogy. Internet se stal rájem ilegálních činností a občané se starají sami o sebe a neberou již tolik ohledu na jiné. Většina lidí už definitivně ztratila víru. Víru, jež by uzavřela tu obrovskou Pandořinu skříňku, jejíž zlo nás všechny obklopuje. Vraždy a násilí se staly nedílnou součástí každodenního života a nikdo již nedoufá v nápravu. Ale já ano, Radko, já věřím, že se lidstvo změní, a to i přesto, že se bojím jít v noci po ulici, protože mám strach o svůj život. Asi již víš, o čem mluvím, že ano?
        Ano, právě ulice se stala mé matce osudnou. Šla jako každý den z práce, ale tentokrát domů nepřišla. Byla temná noc. Má matka se vracela z práce, když tu se její kroky zpomalily. Stál před ní muž, který na ni mířil zbraní. Matka se vyděsila a vytušila, že tohle byly její poslední kroky. Padl tlumený výstřel, matce se podlomila kolena a pomalu se skácela na zem. Těžce dýchala a nemohla si uvědomit, co se stalo. Když se však dotkla své krvácející rány na hrudi, vše jí bylo hned jasné. Prožívala poslední doušku života a upřela svůj zrak na muže, který směřoval k ní. Nikdy nezapomenu na ten pohled - stál jsem nad ní a zbraň mi vypadla z ruky. Cítil jsem, jak umírá a v té chvíli jsem přemýšlel o tom, zda jsem udělal dobře, když jsem zbavil tu úžasně láskyplnou a nezkaženou bytost života. Díval jsem se jí do očí, ze kterých jí tekly slzy, drásající moje srdce. Tu vše skončilo. Srdce jí přestalo bít a ona se odebrala do jiného světa, světa, ve kterém neexistuje násilí ani nenávist. Byl jsem za ni šťastný, protože již dále nemusela snášet neblahost tohoto prostředí. Naposledy jsem pohledl do její bledé tváře a odebral jsem se do ulic, kde jsem musel vybít zlost na tento svět.
        Přemýšlel jsem o tom dlouho, ale teď vím, že jsem udělal dobře. Nemohl jsem jí nechat, aby dále žila v tomto sídle zla a nenávisti. A teď, Radko, milá Radko, udělám to nejlepší, co mohu udělat. Odjakživa jsi byla mou oporou a mou nejlepší přítelkyní a nyní je čas k tomu, abych ti to vrátil. Zbavím tě té krutosti okolí, která ti jistě ubližuje. Už nadále nemohu přihlížet tomu, jak žiješ v tomto světě, který nemá nad nikým slitování. Doufám, že pochopíš můj čin a budeš navždy šťastná. Miluji tebe a tvou nezkaženost, kterou musím chránit.

                                                            Buď s Bohem a chraň se zla,                                                                                     tvůj Lukáš Novotný

        Slečna Římanová byla nalezena v 18 hodin ve svém bytě mrtvá. Zemřela na následek průstřelu hlavy, který ji okamžitě usmrtil. Pachatel činu pravděpodobně střílel z protějšího bytu, kde byla nalezena i vražedná zbraň, kterou byla odstřelovací puška značky Sniper - 1. Nebyly nalezeny žádné otisky prstů ani jiné stopy vedoucí k pachateli. Zmiňovaný dopis se z bytu ztratil.
        Lukáš Novotný byl dne 6. 1. 2018 jmenován do funkce ministra spravedlnosti, ve které setrval 21 let. Roku 2022 a 2031 zabránil, pro své komunikativní schopnosti a mírové jednání, konfliktu s Německou federací a stal se nejznámějším odpůrcem násilí v celé Evropě.
        Včera, 11. 10. 2049, byl nalezen Lukáš Novotný ve svém bytě mrtvý. Podle dosavadních zjištění šlo o sebevraždu, čemuž nasvědčuje i nalezený dopis na rozloučenou. Novotný se v něm přiznává k tomu, že dne 16. 11. 2004 zavraždil svou matku a dne 23. 12. 2004 doručil do bytu slečny Radky Římanové dopis, který si podle jeho slov musela uvedená osoba přečíst ještě předtím, než ji zabil.
        Opravdu nechápu, jak je možné, že někdo takový, jako je Lukáš Novotný, mohl vědomě zabít svou matku a ještě svou nejlepší přítelkyni. Podle vyjádření psychiatra se Novotný nedokázal smířit s tím, že jeho matka a přítelkyně žijí podle jeho slov v tomto světě plném násilí a vražd. Přitom to byl právě on, kdo věřil v jeho nápravu a dokázal potlačit roku 2026 vlnu násilí ve východní Asii. Teď už jsem si jist, že je na tomto světě možné opravdu všechno.

                                                                Pro noviny Futuremark, Lukáš Mikula

Noviny Futuremark, 13. 10. 2049: Německý kancléř je pobouřen tím, že jednal s vrahem!
Noviny Futuremark, 2. 2. 2050: Prezident Československé republiky se snaží zabránit konfliktu s Německou federací!
Noviny Futuremark, 6. 11. 2050: Válka si vyžádala již pět miliónů obětí!
Noviny Futuremark, 6. 5. 2051: Do boje s Německou federací se vložili i Spojené státy
americké!

Noviny Futuremark, 23. 12. 2051: Ani Vánoce nezastaví 3. světovou válku.
Noviny Futuremark, 5. 6. 2052: Většina teleskopů a některé družice byly zničeny díky zuřící válce. Nebylo proto možné již dříve zpozorovat obří asteroid!
Noviny Futuremark, 7. 7. 2052: Jaderné zbraně jsou vyčerpány. Mise amerických kosmonautů nebyla úspěšná, již neexistuje naděje!
Noviny Futuremark, 16. 7. 2052: Toto je pravděpodobně poslední vydání našich novin. Zítra ve 12 hodin 53 minut středoevropského času dopadne do Atlantského oceánu obří asteroid, který zničí vše živé na zemi. Lidská rasa bude zachována sto tisíci vybranými jedinci, kteří jsou již na vesmírné stanici na Marsu.

                                                                                                Bůh s Vámi.



Poznámky k tomuto příspěvku
wopi (Občasný) - 28.2.2001 > No, těch sto tisíc na té vesmírné stanici nejspíš taky brzy zhebne.
-------------------------------
Spojené státy (jak je znám) by se spíš vložily než vložili...
<reagovat 
čtenář Václav - 4.3.2001 > Velice působivé.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Claudia - 6.3.2001 > No, LMC, hluboce me to vzalo a mam z toho ted depresi. Je to celkem dobre. No, a ja si jdu dat panaka...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter