Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odešel rytíř
Autor: BELA1 (Občasný) - publikováno 18.6.2004 (07:27:08)

Odešel rytíř

 

Odešel rytíř

dnes

hvězdy na nebi svítí

odešel černou tmou

 jak smutné

bude žití

 

Odešel rytíř

múz

slza leskne se v oku

zahrajte teskný kus

rytíři  s kordem

u boku

 

Pochodně

na cestu svítí

odešel zklamán a sám

posílám rytíři kvítí

své srdce

otvírám



Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 18.6.2004 > chudák rytíř, má-li opravdu blízko k múzám, za takový nekrolog...
Body: 2
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 >

No, mě se to docela líbí. Skutečně máš dar zpěvnosti - i když mi tady malounko místy drhne.

 

Trošku nadhodnotím. 4+

 


Body: 5
<reagovat 
sobek (Občasný) - 18.6.2004 > Zpěvný to je, trubadúr z patnáctého století by si mohl gratulovat, ale ke čtení mi to dobrý fakt nepřijde. Omlouvám se ale hodnotil bych viz. Přeslička (2)
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 18.6.2004 >

mno, mi to přijde značně kostrbaté.... kombinace v oku/u boku mě děsí....


Body: 2
<reagovat 
pjer (Občasný) - 18.6.2004 > viz Přeslička, raději nebudu bodovat, abych ti nekazil průměr
<reagovat 
milhaus (Občasný) - 18.6.2004 > Superstar je sviňa :))
Doporučil 
<reagovat 
Lei (Občasný) - 18.6.2004 > Trocha zpěvnosti, dost kostrbatosti, vtip na konec, summa summarum... 3-
Body: 2
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 > Aha - no mě původně napadl tvůj totemácký "věrný rytíř" Julián. :-)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 > No, ale uznej, že by to taky pasovalo, na hezounka superstárového Juliána.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 18.6.2004 > Hahá, tak to jsem taky nepochopil, tak to nebyla vtipná pwenta na téma SuperStar. Promiň, to měním známku.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 >
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 18.6.2004 >

PRO VŠECHNY: Dobře si pročtěte báseň ať můžete zodpovědně hodnotit a nemusíte se vracet známku opravovat. Do této chvíle jsem si myslela, že jste přes poesii ne dokonalý, ale věci znalý vzhledem k tomu, že zde nějaký čas pobýváte. ALE CHYBA. Cítím nezralost VÁŠ VŠECH. Pokud nejste schpni napoprvé oznámkovat jakoukoliv známkou. Známka není rozodující. Tedy poesii nerozumíte a o opaku mě už nikdo nepřesvědčí. VÍTE JAK MI PŘIPADÁTE? JAK TETKY NA TRHU!!!!!!!

Ps: Ani se mi nechce věřit, že dospělí lidé mohou být tak bezcitní


<reagovat 
Ardilla (Občasný) - 18.6.2004 >


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 18.6.2004 > Ardilla> Díky...
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 >

Kurnik, nechci být bezcitný dospělý. I když - i dospělí mění názor, víš?

 

Ale posun vidím v tom, že uznáváš, že jsi se domnívala, že jsme věci znalí.


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 > Z čeho jsi tak zmodrala, Ardillo?
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 18.6.2004 > ouvej>  Neprovokuj Co takhle kdyby jsi se šla zase vykecat na forum...myslím, že vám to hodně pomohlo včera
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 > No, jenom tvá vtipná reakce tam scházela.
<reagovat 
milhaus (Občasný) - 18.6.2004 >

kvítí/svítí otvírám/sám

 

škoda že tu neni smajlík, co smíchy brečí


Body: 5
<reagovat 
afro (Občasný) - 18.6.2004 >

Četl jsem s kordem v boku - to zní rozhodně líp a i k textu se to hodí...


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 > Jéžíš, Superstar - a já to nerozšifrovala. Tak teď se tu tedy hluboce stydím. Ajajaj. a měním o fous známečku.
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 18.6.2004 > ouvej> Superstar? Tak to čumím Vy ani nevíte, kdo se na totemu.cz pohybuje.
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 18.6.2004 > ouvej> Superstar? Jak má člověk rozumět textům, když nemá televizi?
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.6.2004 > Ale vždyť Allissia se ohradila proti tomu, že by to bylo o Superstarovém Juliánovi. Takže buď v klidu. Je to o skutečném rytíři. :-)
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 18.6.2004 > ouvej> Tak to jo! Rytíř, to jo... Už jsem se bál, že si budu muset běžet koupit bednu, abych viděl alespoň finále.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.6.2004 > Píšeš pořád stejně, takže i mé poznámky jsou v podstatě stejné - občas kostrbatý rytmus, jednoduché rýmy, díky tomu celek působí neuměle a nepropracovaně.
Spousta patosu a málo poetiky.
P.S. K "porozumění" tvé básni čtenáři - pokud někdo přesně nezná tvé myšlenkové pochody a pohnutky a nesleduje, kde se co na Totemu šustne, nemůže dost dobře tušit, jakého Juliana máš na mysli. Jak mají tušit, že julian odešel? Kdyby mi to nenapsal, nevím to taky...
To, že si čtenář vztáhne tvoji báseň na Superstar, bych spíš považovala za klad, než bych se na čtenáře zlobila, protože básně se občas dají interpretovat různým způsobem, a to je dobře.

P.S.2 Tvůj výkřik o dospělých mi potvrzuje domněnku, že ti není třikrát víc než mně, ale spíš třikrát míň ;o)))
Body: 2
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 18.6.2004 >

Kelly mě předběhla. Nemůžeš chtít po všech, aby podhopili, který je ten správný Julian, tím spíš, žes použila velkě písmeno J u jeho nicku. Dlouho tu nepublikoval, až na pár posledních věcí. Já bych pravděpodobně uhodla hned o koho se jedná, i kdyby mi to nenapsal, už pro to spojení se slovem rytíř, ale nemůžeš to chtít po někom, kdo ho nezná, nečetl jeho starší věci a navíc netuší, že ty, Ardilla a on se znáte osobně.

Já mám juliana moc rádá, a ačkoli zdaleka nesdílím jeho názor, že to, co píšeš ty, je kvalitnější a poetičtější, než jeho básně, velmi oceňuji, že se tě zastal pod jedním ze tvých příspěvků, a stejně oceňuji, že jsi se s ním chtěla tady rozloučit způsobem sobě vlastním.

Je mi upřímně líto, že se rozhodl pro tohle razantní řešení.


<reagovat 
Itchy&Scratchy (Občasný) - 18.6.2004 > tohle by snad dokázal složit i počítač, nasekat databázi plnou hvězdiček, měsíčků, slz a podobnejch omšelin, naučit ho zlehka gramatiku a random engine, kterej by to jakž takž poskládal, kdyby aspoň ten rytmus nepobolíval @#SCRATCH#@
Body: 1
<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 18.6.2004 >
Body: 5
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 18.6.2004 > Báseň se mi líbí.Až na nějaké maličkosti hezky plyne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 18.6.2004 >

Je vůbec vhodné, abych připojila svou poznámku? No nevím, prvně jsem to pochopila zřejmě správně, v průběhu čtení poznámek jsem několikrát znejistěla... A protože tohle má asi smysl jen, když se chápe, na co se naráží, tak moje hodnocení zní: Pokud to je tak, jak myslím, tak mi to připadá jako velmi pěkné "alissijské" (počkej, po tom, co se tu děje, tohle se stane terminus technicus  ) rozloučení  (Něco mi tam ale nesedne:  "blues" - je to tak jednotně "trubadúrsky" (jak tu kdosi poznamenal) laděné, a blues mi z toho ošklivě trčí)

(Mimopoznámka: ten odchod mě taky mrzí... )


<reagovat 
 jaspra (Občasný) - 18.6.2004 > protěž> 

Pokud se mohu přidat svou troškou...tak blues je hudba "bolesti"začala u černých otroků.Myslím, že je zde čistě symbolicky.

Tak jsem to pochopila já


<reagovat 
 protěž (Občasný) - 18.6.2004 > jaspra> 

Ba, já si to taky myslím... Ale zdá se mi to prostě z jiného soudku k celkovému ladění básně...


<reagovat 
agovirin (Občasný) - 18.6.2004 > Nevím kdo to byl, neznal jsem ho osobně, netuším jaký byl člověk, ale došlo mi, že někam odešel... Minutu ticha za Juliána!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.6.2004 >
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.6.2004 > 3-4
<reagovat 
Jack (Občasný) - 19.6.2004 > romantiký
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pilif (Občasný) - 19.6.2004 > Pohodička
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
net (Občasný) - 19.6.2004 >

upřimné a velice obtížně obhajované dílko proti útokům z okolí....

hodnocení i za výdrž


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
net (Občasný) - 19.6.2004 >
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 20.6.2004 >

Jak  je vidět, líbí se vám všem u mě:-))) To mne opravdu těší...a přejete si kávičku a nebo čajíček...?

Děkuji za návštěvu vám všem, doufám, že jste si hezky popovídali.-)) Nashledanou příště 


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 20.6.2004 >

Ad komentáře a bodování

 

   Hmmm... Pokud si někdo myslí, že musí být schopen nějak ohodnotit báseň po prvním přečtení, tak setrvává v hlubokem omylu (vyjíma texty, které jsou špatné a poezii se neblíží ani za mák, kam bohužel patří i tento text), který mu zamyká rozumění textu. Poezie, spíše než nějakým jasným sdělením, je hledáním, postupným otevíráním, zažíváním a trávením textu. Tedy mluvím o čtení, vnímání poezie. Je to zvuk, zvuk jako ozvěna ve skalách... K textu přicházíme z míst našeho vlatního předporozumění a postupně jej uchopujeme.

   Bodování? Na totemu máme bodování děl proto, abychom dali větší možnost čtenářům se k textu vyjádřit. Aby mohli svůj pocit, který je tak mnohdy nejistý a tak těžko uchopitelný, nějak kvantifikovat. Ono bodování nemá nic společného s kvalitou textu. Vyjadřuje spíše osobní postoje oněch bodujících čtenářů, které jsou leckdy založeny na soucitu a podobných věcech, než míru "kvality" textu. Jak často se stává, jako například pod tímto textem, že doporučení od našich čtenářů dostávají díla, která neobsahují v podstatě žádný zajimavý nápad, metaforu, básnickou figuru, díla jejichž poetika je vyčpělá ba dokonce scestná; přestože exituje něco jako básnická licence, těžko si představit rytíře s kordem! Ona slavná éra čestných a chrabrých rytířů patří totiž do dob, kdy základní zbraní rytíře byl meč. Zkus bojovat párátkem proti noži a uvidíme, zda se ti povede tu flákotu naporcovat.

 

 

Ad text

 

Přestože zde máme 14 veršů a snad bychom při troše schovívavosti i připustili, že jde o sonet, což by čtenáři mohlo být sympatické, protože tyto klasické formy se objevůjí dnse již pomálu, tak jen těžko připustíme, že jde o dobrou básničku. Text naprosto umírá v odkapávání romantiky, která, navíc, je nám podána v poetice, jež jaksi vyčpěla, jejíš záruční doba prošla, troufám si říct, už v devatenáctém století. Text naprosto odpovídá představě básničky žáka základní školy... a tam, tam vskutku, by bylo dítě za takový to literární počin učitelkou českého jazyko pochváleno a bylo by to jistě namístě. Tady ovšem ne. V mých očích, jsou texty srovnávány s tím, co jsem našel a četl například u autorů: Diviš, Skácel, Zahradníček, Mikulášek, Nezval, Seifert, Biebl, Šiktanc, Halas... a mnozí další... a těm toto nesahá ani po kotníky.

 

S pozdravem Lukáš.

 

Čti, čti, čti... a piš ale vnímej jak je psáno a jakou cestu česká moderní poezie za posledních 120 let (od nástupu verslibrizmu) vykonala.


<reagovat 
 coronell (Občasný) - 20.6.2004 > drfaust> 

hele kámo.Plácáš pěkné nesmysly.Laický čtenář nikdy nebude posuzovat báseň po jiné než po citové stránce"TO SI UVĚDOM"A pokud si myslíš, že děti ve škole by mohly takovou báseň napsat a paní učitelka by byla ráda"TAK SI ODPORUJEŠ" Dobře si přečti co píšeš.

Nesnaž se vtloukat lidem do hlavy co se jim má líbit a co ne..!!! Každý má svůj názor!

Ty asi pořád žiješ v totalitě, tam nám vtloukali co si máme myslet! Tak bacha na to.Probuď se a neagituj..to je doufám za náma.Proč čteš taková dílka, když se ti nelíbí a nejsou tebe hodna? Co tě provokuje..hele kamo já sleduji jen co se mi líbí i v životě.Otočíš se za nějakou tlustou buchtou? a budeš říkat,ty jsi tlustá měla by jsi schodit?Já ne..ale možná, že ty ano..

tak čus..


<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 20.6.2004 > coronell> 

Nemám náladu se s tebou bavit o nesmyslech, které píšeš... ale: Laický čtenář nikdy nebude posuzovat báseň po jiné než po citové stránce"TO SI UVĚDOM"A pokud si myslíš, že děti ve škole by mohly takovou báseň napsat a paní učitelka by byla ráda"TAK SI ODPORUJEŠ" Dobře si přečti co píšeš.

 

Akorát, že se neví, kdo je to laický čtenář. :)))

Ad učitelka ve škole: Hochu hochu, čets čítanku třeba pro šestou tídu? :)))

 

Ke zbytku nemá smysl se vyjdřovat, neboť je to snůška blábolů, který mi podsouváš. Píšeš rychleji než myslíš a to je to největší rizoko. Jinak ale hodně zdaru:)))  Kámo:)))


<reagovat 
 Ozka (Občasný) - 20.6.2004 > drfaust> víš pochybuju, že by tohle napsalo dítě, protože děti si radši budou venku otloukat kolena a hrát na schovku než aby psalo o nějakym týpkovi, kterej kamsi odkráčel...

k dílu... mno moc mě to neoslovilo
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 20.6.2004 > Ozka> to je v celku jedno, co by děti radši... spíš jde o to, jak je to napsaný a to prostě odpovídá představě poezie u malého dítěte...
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 20.6.2004 > Ozka> Chápu... povětšinou dlabou, pokud je zrovna učitelky nenutěj...:)) Jasně, hezkej den. Za chvíli je beseda... a tak nejsem zas tak vážnej, jak to vypadá...
<reagovat 
 Přeslička (Občasný) - 20.6.2004 > Ozka> 

no ja myslim, ze dvanactilete divenky casto takle pisou, zalezle nekde v koute a pak ten blok ukryvaji a ukryvaji, az ho jednou pri uklidu vyhodi...


<reagovat 
 Ozka (Občasný) - 20.6.2004 > drfaust> chtěla sem říct, že děti na poezii úplně dlabou :o)) a autorka píše, tim se tea snaží a na poezii asi úplně nedlabe :o) už to berete moc vážně pane redaktore :o) úsměv, dneska je hezkej den :o)
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 19.6.2004 > Totem se zbláznil.

Jack, Pilif, netinka, jaspra, Ardilla, ALISSIE.. kdo to je, proboha?!
Taky si založte deset nových nicků a podporujte se!

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter