Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Slepá ulička vědy... z kolekce Věda&Hermetismus&Alchymie
Autor: Miloš... (Občasný) - publikováno 26.7.2004 (16:05:53)
další>

Vědci sledují a měří zdánlivý chaos v projevu hmoty (a energií), protože nejsou ochotni a ani schopni přijmout jednotný řád všeho, který o několik řádů překračuje jejich (lidské) vnímání a představy (o schopnosti komplexního chápání ani nemluvě). Navíc ač zkoumají řád Vesmírů, ve skutečnosti se drží po staletí neměnných paradigmat vědy, na nichž je postaveno celé její smýšlení i pohled na tzv. realitu, z čehož vychází i způsob jejího zkoumání, ve kterém úloha „vědomí a přístupu“ hraje zatím pramalou roli, ač ve své podstatě na něm závisí celý náš život, ve své kvalitě i obsahu. A konec konců věda se chová podobně jako katolická církev, kterou vytlačila do ústraní, svým materialistickým, na jaksi na oko vše vysvětlujícím mechanistickým (lidské omezené logice podléhajícím) přístupem, který se v posledních desetiletích začíná hroutit na tom, že hmota, tedy to co se ještě přesně „objektivně“ hýbe, téměř nezávisle na pozorovateli, je ve své podstatě jen jakýmsi vlněním energie. Ale co je ve své podstatě energie, krom jiného, než hybným faktorem, ale svojí podstatou (viz potencionální energie) již čistě nehmotnou, avšak hmotu ovládajícím principem (ba doslova jejím tvůrcem), ale tím už se věda neráčí dále zabývat. Čím jiným by měla energie být, než-li projevem vůle veškerenstva? Vždyť věda opustila tisíce let platný princip všech starých kultur a náboženství, ve kterých figuruje vždy pospolu hmota(projev) a duch(vědomí projevu), který vždy, ač třeba velmi, ba přímo mysticky skrytý, určuje Jeho záměr. A jak jinak si představit, že by fungoval svět, nežli postaven na jednotných zákonitostech ducha i hmoty, přes které se neustále emanuje (vytváří) obraz nedělitelného energetického i duchovního celku svého Stvořitele, ať už jím Je cokoliv a Jehož vůle je nám stále velká neznámá. Vždyť každá myšlenka jakéhokoliv tvora v širém vesmíru, se synchronně (okamžitě) odráží ve hmotě, přes energetický impuls v pohybu částic. A jak již je paradoxně vědou dokázáno, Vesmír funguje jako jeden energetický celek, tudíž se i nejnepatrnější pohyb, ač třeba nejnepatrněji promítne do pohybu (obrazu) celého Vesmíru, a tím zpětně i do všech vědomí, které v něm žijí a neustále vědomě, či nevědomě reagují. A když toto nahlížíme v nějakém omezeném výřezu přírody a jejích jevů, je to jako bychom zkoumali signály z tisíce vodičového přenosu (kde běží třeba sto obrazových informací) na dvou vodičích a to ještě ve dvou stavech, ač signál je analogový. K jakému jinému výsledku, než že světu přenosu informací vládne podivný, nevysvětlitelný chaos, bychom se čistou logikou pozorování asi dobrali (ač paradoxně jiným způsoben se lze na nějaký ten přenášený obraz a jeho určité logické navazující informace naladit)?

Tedy zjednodušeně řečeno, celý Vesmír (ať už jsou jeho hranice co do působnosti zákonitostí, nebo projevu hmoty-kvant energií jakékoliv) vlastně funguje podobně jako náš mozek, bez ohledu na to, jak malé (až nicotné) může být zrovna ohnisko vědomí, zrovna vnímající tím zároveň „manipulující “ s určitou částí, či vrstvou energií hmoty.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Robert - 19.6.2004 > Po dlouhé době čtu opět něco supravodivého. Na tak malém prostoru tak komplexní vyjádření. V záplavě materialistických horizontálně hypermarketových banalit je vertikála osvěžením letní bouřky po dusném dnu. Dobrý Miloši. Dříve nebo později jak víš se nazření prosadí samo bez ohledu na inkvizitory. Odpor je stejně jen projevem strachu z neustále se měnícího prostředí našeho bytí. Jak zvláštní, hrozné i krásné zároveň, že pro někoho jsou tyto myšlenky naprostou samozřejmostí a někdo se ztratí už ve druhé větě...
Zdraví Robert
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.6.2004 > čtenář> Díky Roberte, pozitivní ozva vždy potěší, ale nemyslím si, že by lidé kdy chtěli víc slyšet jiné věci, než na které jsou zvyklé a které (ač si stále stěžují) jim vlastně vyhovují, platí to o psychice i o poznání. Zkrátka je doba ledově materialistická, což je pro Boha také jistě zajímavá hra.-)

<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 18.6.2004 >

Přiznávám..to mi hlava nebere:-) Tyhle úvahy, pojednání, žonglování se slovy jako princip, hmota, energie, veškerenstvo, zdají se mi býti určeny pro úzký okruh zdejšího čtenářstva (nechť to nevyzní špatně:-).

Já se ztratila už v druhé větě.


<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.6.2004 > BlueSky> Dala by se na to téma také jistě napsat celá kapitola, či kniha, ale kdo by ji psal a pro koho???
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 22.6.2004 > Miloš...> 

Miloši, vždyť jsi začal, ne? Psát. A pro někoho jistě to přínos má, nakonec - máš tu pozitivní odezvu.

Já jen konstatovala, že nepatřím do úzkého kruhu lidí, kteří se přesně tak, jako ty, vyjadřují. Ne že bych se považovala za úplného primitivečka (třeba jsem:-)), ale jsem pro, pokud možno, sdělovat názory a myšlenky atd. srozumitelnější formou. Asi je to nějaký můj komplex, ale já v tom někdy spatřuji určitou nadřazenost, v podobné mluvě, v podobně komplikovaných větách. Tebe neznám, tak se nedomnívej, že jsem tě právě napadla, že se nadřazuješ..prostě jsem tě jen seznámila s mým pocitem. A protože tvoje úvaha byla v próze, tak jsem nakoukla a učinila tak, jak jsem učinila.


<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.6.2004 > BlueSky> Tvojí reakci beru, vím , že je to těžké na pochopení normální logikou, ač jsem se o to snažil, zplodil jsem to narychlo, jak mi to "běželo" hlavou a něměl už jsem chutě ani času na dopisování. Navíc mám vážně pocit, že by to stejně málokdo bral vážně. Běžný lidi se o to takové věci zajímají jen zřídka a erurované hlavy berou obvykle vážně jen erudované nesmysly... Už Galileo Galilej poukazoval, že poznání je nejen vnější pozorování, ale i vnitřní zkušeností, a tak by měla činit i věda pokud chce býti "svobodná" a brát obojí vážně, leč dodnes se tak neděje...
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 26.7.2004 > BlueSky> Jo, už jsem si všiml, že kolekci jsem zadal správnou, ale zařazení se mi jaksi vymklo, omlouvám se za vpád, jsem bych mohl dát spíš něco ze svého tak trochu prozaického života.-)
<reagovat 
damika (Občasný) - 29.12.2007 > http://micro.magnet.fsu.edu/primer/java/scienceopticsu/powersof10/
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 18.1.2008 > Damika> Ono se mi ten obrázek nechce zobrazit, ale předpokládám,že je to jak mění rozměry a jdou z makra-Vesmíru do mikra-buňky, jak to kolovalo mejlem. Jinak nemyslím, že by věda byla na nic, i počítače mají své uplatnění, ale nikdy uspokojivě nevyřeší naše životy, smysl, naplnění, pochopení sama sebe...
<reagovat 
 damika (Občasný) - 18.1.2008 > Miloš...> Ano, bude to ono. Myslím, že jsem to zde neuváděla jako protiargument, ale spíš pro.
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 13.2.2008 > Damika> Včera jsem měl dobrou při s kolegou, zatvrzele hájí vědu a přitom se snaží o kázeň buddhismu, dáli se to v jeho pojetí tak nazvat. Nepřipouští virtualitu světa(kterou dotvrzuje např. kvantová mechanika, částice je někdy vlnou energie (a naopak či oboje současně podle stavu pozorovatele) - do podstaty neznámou silou, páč nevíme co to vlastně vibruje a proč? Známe jen účinky), ani to, že jediný skutečný pohled co na svět máme je jen náš subjektivní, myslí si, že ten objektivní - sdílený lidmi co se na něm domluvili je skutečně Objektivní...
<reagovat 
 damika (Občasný) - 13.2.2008 > Miloš...> 

myslím, že může být objektivní, ale jen z hlediska jednoho nedělitelného objektu...objekt skládající se z řady subjektů dospěje k jednomu pohledu či názoru pouze silou...jen můj názor :)


<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 14.2.2008 > Damika> Možná, ale většinou stačí od pravěkých tlup naučená a věky posilovaná snaha se přizpůsobit komunitě.-) Máme to tak hluboko pod kůži, že si toho už téměř nejsme vědomi. A pak pokus o hlubší individuaci vypadá jako holé šílenstí...-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2) 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter