Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Když nejsi...
Autor: Vio (Občasný) - publikováno 26.2.2001 (15:52:38), v časopise 27.2.2001
Příboj, jenž na mé poušti pění
Hudba vklíněná do ticha
a slza, která usychá
Jsi nečekané rozednění

Hřejivá vločka sněhová
V létě tak svěží vánice
Polibek letmý na líce
Jsi kouzlo mého domova

Mozaika včerejšího rána
Barevné sklíčko vitráže
a kousek fotky z koláže
Když nejsi, tak jsi postrádána


Poznámky k tomuto příspěvku
franta (Občasný) - 16.2.2004 > když nejsi, tak jsi. zajímavé.
<reagovat 
wopi (Občasný) - 27.2.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 27.2.2001 > Hezké. M.
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 27.2.2001 > Nevím, co bych tomu vytknul Vio, krásné milostné verše !
Body: 5
<reagovat 
Madman (Občasný) - 27.2.2001 > zdá se mi, že ta poslední věta je tak trochu šitá narychlo
Body: 5
<reagovat 
baab (Občasný) - 27.2.2001 > souhlasím s madmanem ... ta poslední věta to trochu, malinko rozrušuje, ale neničí, takže vlastně nic ... jen se mi zdá, že už těch pozitivně negativních milostných veršů je krapet moc
Body: 3
<reagovat 
Vio (Občasný) - 28.2.2001 > Musím se smát ;-) Poslední sloka, jinde hodnocená jako nejlepší z celé básně, se zde nesetkala s pochopením. Zvláště poslední verš, který je pointou a vlastně nejdůležitější z celé básně. Verš, na který jsem myslel od okamžiku, kdy jsem to začal psát. Nosná myšlenka celé básně. Hihi dějou se vjecy ;-)
<reagovat 
wopi (Občasný) - 28.2.2001 > No dyt jo. Je to pěkná formulace. Madmanova kritika je možná šita narychlo ;-)))).
<reagovat 
Madman (Občasný) - 28.2.2001 > postrádaná .. na mě působí jakokdyž 2x přeložíš noviny a pak je chceš číst v prostředě bez rozložení. A jestli jsi si nevšiml přesto jsem ti dal nejlepší hodnocení.
<reagovat 
Vio (Občasný) - 28.2.2001 > Madmane, takový pocit neznám ;-)
Nicméně tady nejde o nejlepší hodnocení, ale o celkové vyznění básně.
Stejně dík ;-)

P.S. možná by se rýmovalo: rána-chybíš mi ;-)
<reagovat 
Madman (Občasný) - 28.2.2001 > ty si doopravdy myslíš, že rým za každou cenu pomůže ?

P.S.: rána-chybíš mi by alspoň pro mne bylo lepší ne tak křečovité :)


<reagovat 
Vio (Občasný) - 1.3.2001 > Jenže ten rým tam není za každou cenu. Navíc mi přijde jako docela dobrý, ale nebudu vyvracet Tvé subjektivní pocity mým subjektivním pocitem. ;-)
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 3.3.2001 > hezké, ale pokud jde o mé hodnocení, zdá se mi také jako nejslabší poslední verš... věřím, že na pointu v tomto smyslu jsi myslel už od začátku básničky, ale přesto mi spojení "když tu nejsi, tak jsi postrádána" připadá křečovité, vypadá to jako by zrovna toto spojení bylo vytvořeno jen proto, aby jsi měl rým rána - postrádána...
vidím ale, že ty jsi zastáncem autokritiky a tak sám nejlíp víš, co je v tvé básni nejlepší. v tom případě nechápu, proč máš zájem o hlubší kritiku příspěvku, když se jí nakonec stejně jenom vysměješ. já osobně mám radši, když mi člověk napíše, co si o mém výtvoru myslí, než když dá jenom smajlík a to je vše... a ještě něco... objektivnější je vždy subjektivní názor cizího člověka než subjektivní názor autora:)) vždyť i maminky si vždycky myslí, že to jejich miminko je nejkrásnější a nejúžasnější na světě:))))
Body: 3
<reagovat 
Vio (Občasný) - 5.3.2001 > Marjánko, to, že mám zájem o hlubší kritiku, neznamená, že nebudu své dílo a svůj záměr obhajovat. Že je nechám napospas kritikům. Nejde o to, nechat si dílo kritiky rozcupovat. Jde mi spíš o vznik polemiky. Ostatně neznám autora, který by své dílo neobhajoval. Mělo by to pak vůbec smysl? Já netvrdím, že vím všechno nejlíp, ale stejně tak nemůže Madman vědět, jestli je tam ten rým za každou cenu nebo ne. Já se přece kritice nevysmívám. Jestli se nepletu, tak jsem za ni dokonce poděkoval.

S úctou Violator
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 5.3.2001 > ok, ale řekl jsi, že je to subjektivní názor proti subjektivnímu názoru a já, jak už jsem se zmínila, si myslím, že názor autora je méně "objektivní", neboť ten má ke svému výtvoru jistou citovou vazbu.
a pokud jde o to vysmívání, napsal jsi doslova "musím se smát" a dál "hihi, dějou se vjecy", což už je samo o sobě jistým náznakem výsměchu. ...chytám lidi za slovo, ale to už je prostě můj úděl:) to, že jsi nepoděkoval, jsem ani slůvkem nenaznačila.. neboj, všimla jsem si že jsi slušný kluk:)))
nezdá se mi, že by ti madman chtěl dílo rozcupovat, to on by si nedovolil:)) dokonce se mu tvoje básnička snad i hodně líbí, ale prostě k ní měl jednu malou výhradu a to naprosto chápu.
plus bonus: chceš, aby vznikla polemika, ale nakonec napíšeš, že je to stejně jen subjektivní názor madmana proti tvému subjektivnímu názoru. to je polemika??? ...no budiž...
<reagovat 
Vio (Občasný) - 6.3.2001 > ;-)))
Polemika by to byla, pokud by už nešlo jen o subjektivní pocity a tady se tak, dle mého názoru, stalo. Nevidím v tom nic objektivního.
K výsměchu... to nebylo vysmívání, jen pobavený úsměv nad tím, jak naprosto diametrálně odlišné reakce může vyvolat jedna věc.
K té objektivitě nezaujatého pozorovatele - částečně máš pravdu, ale taky se stává, že čtenář dílo nepochopí a v tom okamžiku má autor s vědomím záměru k "pravdě" "možná" blíž, ale co je to pravda? ;-)))

S úctou Violator
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 6.3.2001 > co se týče nepochopení díla, tak s tím souhlasím
i pobavený úsměch může být jistou formou výsměchu
všude a vždy se jedná pouze o subjektivní pocity... neznám jediného člověka, který by byl skutečně objektivní....vlastně asi ani nemůže. nebo ty někoho takového znáš?? v tom případě bych uvítala jeho mailovou adresu:)))
<reagovat 
Vio (Občasný) - 7.3.2001 > god@heaven.org... sakra, co to píšu, já agnostik ;-)
Kolik kritiků, tolik názorů...

Jen bych chtěl ještě říct - pokud to vyznělo jako výsměch, tak se omlouvám, ale úmysl v tom nebyl.

The truth is out there... but what is truth?

S úctou Violator
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter