Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kusturica Orchestra Film
Autor: HACKMAN (Občasný) - publikováno 29.6.2004 (00:39:00)

undefinedundefined

Vidět kterýkoliv Kusturicův film je jako projíždět ve snu balkánským světem, kde realita je promíchaná se snem tak, že pochybujeme, jestli svět viděný našima očima a třetím okem našeho snu, je ještě snem. Stejně jako když čteme Čechova a zároveň sledujeme bulvární televizi na třech kanálech najednou. Balkánský rytmus cikánské muziky s crazy punkem nám rozvíří myšlenky natolik, že chceme vstoupit skrz plátno do jeho filmů a prožít na chvíli děj jednoho políčka. Ať už na zemi mrtví hnijí nebo nazí tancují kolem rozbombardovaných domů nebo jedete vlakem s rakví a pološílenou kapelou prchající před zlem Unca, Unca, Unca. Ten šílený rytmus vás rozžvýká a vyhodí na koleje do prachu se stopami historie a černých hus. Unca, Unca, Unca. Lidská komedie a slzy, láska a smrt, nenávist a zrození se před vámi točí v kruhu života, který nemá konce ani počátku, kde zlo si podřezává krky s dobrem a cikánské housle honí po lese kvílející saxík, kde balkánský punk vrůstá do jazzu a roste z Mozarta, kde Beethoven by šílel stejně jak Jimi Hendrix. Není klidu se zastavit, jen pořád vás to tlačí kupředu a dokola a dozadu a dokola až se vznášíte nahoru do pekel a po kolenou se plazíte do nebe. Cokoliv jsme se naučili chápat jako normu, cokoliv nás naučili, se rázem změní. Modrá už není červená, ale žlutá a oblé se mění v ostré hrany, které vás naberou na své rohy a pohodí do růžového jezera, které vytéká, jak rozdivočená řeka údolím, aby se proměnila v písek, nedohledné pouště zapomnění. Není historie, není minulost ani budoucnost, jen všudypřítomné mikrosekundy přítomnosti. Oheň vzplane na Dunaji a déšť spadne z modrých mraků, jak pytel všech hříchů světa. Co jste byli? Co budete? Co jste? A hlavně kde jste? Ta komedie nemá konce, stejně jako život lidí. Jsme jen kapky v dunajské řece, kterou dlaněmi nezastavíme, která se hrne údolími a soutěskami a nese sebou všechny sračky, co jsme do ní nahrnuli. Myslíte, že teče do moře? Nikdo neví, kam se hrne ta obrovská řeka a nikdo neví, zda existuje moře, kde všechno vyhnije a vyčistí se. Jaký smysl má rodina, k čemu je přátelství, kde je v nás zakopaný růžový ďábel smyslů a pokušitel našich pudů? Kde jsme zapomněli svůj mozek a proč vůbec přemýšlíme a čím? Je třeba spálit vše, co jsme se naučili, abychom porozuměli sami sobě. Až budeme nazí šílet v rytmu cikánské kapely na panelákovým předměstí, kde skládky jsou podobné černým horám, kde místo orlů poletují havrani a křičí po sobě "Never more", "Never more", až budeme ležet na zádech na těch odpadcích a dívat se do nebe, pak možná, pak skutečně možná na chvíli nahlédneme do svého nitra, které je tím nejtajemnějším bílým flekem se lvy, co lidská mysl zná. Pak se možná na chvíli zastavíme a strneme v nepohybu. Jenže život je příliš krátký na to, abychom pochopili. A jak dlouhý je život lidstva? Jak mohutná je lidská paměť? A kolik času nám ještě zbývá? Průvodčí jede v prázdném vlaku kolem prázdného perónu, kde v houpacím křesle sedí stín, zatímco na šňůře místo prádla visí housle a divoce hrají. Apokalypsa je dokonána. Koleje zůstávají. Jen nevíme odkud a kam vedou.



Poznámky k tomuto příspěvku
Petr Vaněk (Občasný) - 5.7.2004 >
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.7.2004 > Vynikající. Vítám novou krev v naší rubrice!
Body: 5
<reagovat 
JanK (Občasný) - 24.1.2005 > Jo Kusturica je Kusturica. Pittbull Terrier :)))
Body: 5
<reagovat 
al-ash (Občasný) - 26.1.2005 > dobře začleněné úryvky z filmů ale tak aby to nebylo popisné
...vystihuje to...rozhodně plní hodně důležitý účel:poradit jestli by se kusturicovy filmy čtenáři mohly líbit
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Unnamed (Občasný) - 31.5.2006 >

Koleje zůstávají. Jen nevíme odkud a kam vedou... ale my to zjistíme... :-) viděl jsi Arizona Dream?

 


<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 31.5.2006 >

B.Blonde --- Without dreams, we have only nightmares.... videl jsem vsechny jeho filmy, dal jsem si tu praci a sehnal si je, stalo to za to, mel jsem vzdycky dlouho o cem premyslet )) a koleje? jsme cely zivot na kolejich a nezjistime odkud a kam vedou, neni treba zjistovat cile, dulezite je byt na svych kolejich )))

 


<reagovat 
 Unnamed (Občasný) - 1.6.2006 > HACKMAN> Arizona je jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec... miluju i ten soundtrack... :-) ale všechny jeho filmy jsem neviděla... snad časem:-) co se týče kolejí, tak jednou to člověk určitě pozná...  ať už je to směr či cíl, poněvadž  i "cesta může být cíl..." ;-) Podle mě cílem je zjistit, zda jsou ty koleje správný... a co jsou ty moje koleje... a když po nich jedem, tak alespoň vědět kam... ale to už se v tom asi moc šťourám:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter