Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Andrejovo předci
Autor: pavson (Občasný) - publikováno 5.8.2004 (13:25:27)

     Sedí s Andrejem v zahradní restauraci Pod Kaštanem a lemtají pivo. Ranní kocovinu už dávno přepili a přichází ten úžasnej pocit, kdy pivo skvěle chutná, do zavíračky nekonečně daleko a oni jen tak sedí, žvaní o Andrejovo předcích a čumí na kolemjdoucí ženský, který choděj oblíkaný hodně nalehko..

     Andrejův děda padl hrdinskou smrtí. Koncem války utekl s kámošema do brdskejch lesů a partyzánštil. Sem tam vytrhali ňáký koleje, sem tam upytlačili nějakýho toho protektorátního srnce a vůbec všelijak Němcům škodili. Když přijeli Rusáci, Andrejův děda je coby partyzánský velitel uvítal a po slovansku na bratrství těžce zakalil. Tak těžce, že se v noci udusil vlastníma zvratkama a ráno ho hrdinu nesli do vesnice nohama napřed, zabalenýho v českým praporu. Andrejovo babička se pak živila po zbytek života jako vdova po hrdinovi. Tak se do toho vžila, že pro svýho prvního vnuka prosadila jméno po tom ruským atamanovi - Andrej. Ten teď sedí v putyce Pod Kaštanem a vypráví dál o svých předcích.

     Andrejův první otec se taky uchlastal, ale už ne hrdinsky. Kropil od dětství, protože máma, vdova po hrdinovi, měla doma obrovský zásoby vodky, kterou vozila z každý družební veselice s ruskejma mužikama. Po okupaci v šedesátým osmým se přestěhoval s rodinou do Milovic, stal se civilním zaměstnancem ruský posádky, zplodil Andreje a uchlastal se.

     I Andrejův druhý otec se uchlastal. Ostatně u proviantního náčelníka lidový armády se ani nic jinýho čekat nedá. Kdyby to neznělo tak blbě,  měl vlastně dost velkou kliku, že ho nezavřeli. Ve skladu měl totiž krutě velkýho maňase. Jelikož to ale byl charakter, sklad zapálil, vylemtal litr vodky a zastřelil se. Takže se vlastně neuchlastal, řiká suše Andrej.

     Třetí Andrejův otec se zatím drží. Slíbil dokonce Andrejovo mámě, že dá na kluka pozor, aby tak nekalil. Protože se sliby maj plnit, sedí teď s klukem Pod Kaštanem a poslouchá jeho vyprávění o předcích.



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 5.8.2004 >

Jen zrekapituluju:

1.Uchlastat se lze leda k smrti a ne smrtí, ani hrdinskou:-) Asi nějaký nedoklep, překlep či co já vím, rozhodně mě tato větička zaujala:-))

2.Musela jsem se trochu proplétat vazbami Andrejův děda, Andrejův první otec, Andrejův druhý otec, Andrejovo máma, takže (doufám, že jsem pochopila správně, když tak prosím o opravu)-Andrejova babička, vdova po hrdinovi je matka prvního otce Andreje(vnuka),  Andrejova máma sice není zatížená touto rodinou (až na to, že si vzala syna toho hrdiny Andreje), nicméně je zatížená na alkoholiky-viz.první i druhý druhý otec Andreje ) a třetí otec zatím živ a jak vidět jen sedí a poslouchá , o chlastu ni slovo:-) AKorát mě mrzí, že jsem se nedozvěděla, zda i on patří nějak do armády, či holduje jinému povolání:-)

Ale jo - osudy lidí jsou nevyzpytatelné, toto je lehce uvěřitelné, ovšem mně jako nekaličce tahle vyprávěnka z hospody nic nedává, snad jen jakési poučení, že s geny je těžký boj:-)


<reagovat 
 pavson (Občasný) - 5.8.2004 > BlueSky> Dík za podnětné připomínky, uchlastání k smrti je skutečně ultrablbost. Jinak Andrejovo rodina je stejně jako on fikce, teprv mu jí tvořim, takže třetí Andrejovo fotřik může bejt ledaskdo. Myslim, že by to mohl bejt třeba bejvalej učitel marxismu-leninismu.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 5.8.2004 >

O těch předcích žvaní ty ženský nebo ten s Andrejem? Chtělo by to oddělit čárkou, takhle to mate

 Hezká pointa.

Pod kaštanem...chodím okolo, ale nikdy jsem nezasedla....jestli je to ten v Břevnově....


Body: 4
<reagovat 
 pavson (Občasný) - 5.8.2004 > Lian> Polovina zahradních restaurací se jmenuje Pod kaštanem, jelikož ta druhá se jmenuje Pod lípou, neboli klidně to může bejt ta v Břevnově, protože jsem si jí vymyslel. Dík za připomínku, už jsem to opravil.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 5.8.2004 > Tak to se tedy povedlo.
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 5.8.2004 >

tak nejak viz BlueSky

(skoro)vsichni chlastali, (skoro)vsichni umreli... Jo a myslim ze by se melo psat Pod Kastany...


<reagovat 
 pavson (Občasný) - 5.8.2004 > Quotidiana> Dík za připomínku, už se to tak píše. Skoro všichni chlastali a umřeli není pravda. Andreje, jeho třetího fotřika, jeho mámu a babičku jsem nechal žít
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 6.8.2004 > škoda, že to je takový krátký...se to dobře čte a dobře se člověku představujou ty postavičky.....
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 9.8.2004 > quentinbubakoff> ale pjekný, rozpracuj... ale stejně jo..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.8.2004 >
Body: 5
<reagovat 
hermit (Občasný) - 16.1.2007 > mě se to dost líbí, chybu tam sobě nevidím
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter