Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Slavnost z kolekce Hostina
Autor: Albina (Občasný) - publikováno 27.9.2004 (09:08:15)
další v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
Albina (Občasný) - 27.9.2004 > (ilustrace je přibližně k této části textu - P.K.) Na mnoha místech plály svíce. Mnohoramenné svícny byly zahlceny voskem.Terasa i dům v záplavě mihotavého světla vypadaly jako kulisy z televizní inscenace.
Na terase před domem hrál malý komorní orchestr k tanci. Tančilo se kolem fontány s kamenným sloupem a kamenným dravcem.
Tanečnice se skěly v pečlivě upravených šatech s hlubokými výstřihy a bohatě řasenými sukněmi, navíc hojně posázenými třpytivými klenoty. Chvílemi připomínaly přepychové prostorné gondoly, které s přirozenou grácií a nenuceným šarmem brázdí za měsíčního svitu nepohnuté ledové vody horského jezera.
Způsobně se usmívaly a klaněly se před pány. Byly krásné jako zlaté mísy, přeplněné exotickým ovocem. Byly nalíčené a nakadeřené jako slavnostně prostřená tabule na začátku hostiny. Vítězné. Nezranitelné. Dokonalé. Nedotknutelné.
Bílé, čisté tvary soch snad teprve včera opustily sochařův atelier. A tato slavnost se snad pořádá na počest onoho Tvůrce, který se odvážil oslovit kámen, aby zhmotnil výkřiky ze dna Duše? Aby je měl zřetelněji na očích a mohl je lépe pochopit?
Propůjčil tedy rozličným zvoláním, která ještě nedovedl pojmenovat, tuto podobu. Pletl si ještě samohlásky, které oživují tvary i písně s kapkami deště v dlaních. Pletl si úsměvy koketných žen se slunečními paprsky. A oči opilců se svatým grálem.
Často se vracel pozdě z hospody. Často se brzo probouzel. Pak četl z okna svítání. Otřel o rukávy slzy z dlaní, vypil hrnek horkého mléka a vzal do rukou dláto a kladivo.
Stejně jako vítr, který s nevysvětlitelnou jistotou kýve korunami stromů, stejně tak začal přetvářet kámen v záblesk Věčnosti. V záblesk, který nikdy v životě lidskýma očima nespatřil. Ale jehož přítomnost v tvorbě mu byla pečetí trvání sebe sama.
Obdivoval jsem sochy, které vytvořil. Zahlédl jsem na okamžik jeho dlaň a prsty - rozdrásané do krve. Mihl se mi před očima stříbrný srpek jeho půlnočního měsíčního údivu. Když v noci žaloval stromům a cestám na vratkost svých tápajících kroků. Ucítil jsem jeho pot... pak jsem si všiml, že jedné ze soch chybí hlava!
Teplý letní večer. Nebe plné hvězd. Bezvětří. Společnost krásných lidí. Mezi tím výletník promočený do nitky. Rozhlížel jsem se dál kolem sebe. Některé páry a hloučky sestupovaly do dolní části zahrady. Jiné se odtamtud vracely. Pustil jsem se rovněž tím směrem.
Naslouchal jsem, jak mi v botách při každém kroku hlasitě čvachtá voda. Počáteční údiv opadl. Za okamžik jsem spatřil dlouhatánský stůl, který se prohýbal pod tíhou vybraných jídel a znamenitých nápojů. Hodující se při konzumaci bavili hlučně mezi sebou. Každý si bral to, na co měl právě chuť. Kolem stolu pobíhala smečka psů. Psi se strkali a ňafali po sobě ve snaze zmocnit se co nejchutnější kosti.
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 27.9.2004 > jako vždy, pěkné
Body: 5
<reagovat 
dejavu (Občasný) - 27.9.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 27.9.2004 > anatomie? svetlo - na kasne ti jde z prava zezadu a na dame vepredu jde jen z prava? Strom v pozadi?
Body: 2
<reagovat 
vomi (Občasný) - 30.9.2004 >

Souhlasím s postavou v popředí. Působí trošku dvojsmyslně. Psík má trošku poškozenej zadní náhon.

Kresba ve mně vzbuzuje jemný, romantickým dojmem. Líbí se mi to.


Body: 5
<reagovat 
kyti (Občasný) - 21.10.2004 > :))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
2 (3) 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter