Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Nové víno z kolekce Jak to mohlo a nemuselo být
Autor: cirrat (Občasný) - publikováno 30.9.2004 (16:46:27)

Je čas nové víno nechat zrát

Nové lásky milovat

A nové knihy psát

 

Z rozbitých nádob střepy bývají

Zraní se do krve ti, co je sbírají

Věděli do čeho jdou, co dělají

 

Dala bych ruku do ohně pro chuť starých vín

Jenže tu nejsou – došla. Co uděláme s tím?

Chuť starých vín je lepší nastokrát

Jenže tu nejsou -  došla. Už není proč si lhát.

 

Tak jako po pitce tu kocovina bývá

Jen těžce počítám, co že mi ještě zbývá

A spánek hořký z očí vodou smývám

 

Je čas nové víno nechat zrát

Nové lidi potkávat

Sama se učit smát



Poznámky k tomuto příspěvku
BELA1 (Občasný) - 30.9.2004 >

a co se mi má zježit, když jsem vyholená?

Je čas nové víno nechat zrát


Body: 5
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > ALISSIE> Jestli jseš schopná holit se i na zadku, tak má poklona! :-) Jinak si vyber jakékoli jiné porosty, klidně i cizí....
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 30.9.2004 > cirrat> jojo, tak děkuji za poklonu..sama i na zadku:-)))..ale myslím, že ještě něco mám na hlavě....ale nic se nechce ježit.....hmm, to bude asi moje chyba...omlouvám se
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 30.9.2004 > Když si je autorka sama svých slabin vědoma, tak co bych dlouze psala :)
Body: 3
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Natasha_> Krátká reakce, taky reakce... Více méně jsem to předhodila na veřejnou pitvu a nepochybuji o tom, že se někdo vděčnej najde... :-)
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 30.9.2004 > cirrat> Rozumím. Ale vždycky uvažuju, zda kritika má místo, tzn. zda může ukázat na něco, co třeba autor sám neviděl. Tam, kde se mi zdá, že autor už sám od svého díla ustoupil (třeba tím, že ho vlastně předem omluví nebo shodí), už ta "práce" je vlastně zbytečná. S chutí se pustím do něčeho, za čím si budeš zrovna plně stát :)
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Natasha_> To si na Tebe zapamatuju :-). Zkus "Modrým inkoustem..." na tu jsem docela pyšná a beru tě za slovo...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.9.2004 > klasika a celkem v poho, kterou v mých očích totálně shazuje i významově posouvá bohužel někam úplně jinam právě ten poslední řádek
Body: 4
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Emmet_RAY> Danke shön... legenda k tomuhle jesti výše...
<reagovat 
probably (Občasný) - 30.9.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 30.9.2004 >

No. Mno... Bych děl pravdu lepší máš...

Podrobnosti budou dále:), když máš zájem o tu hlubší kritiku...


<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Jannis> Psáno před dvěma a půl lety, v těžký depresi a úúúúplně na dně jedný z nejhorších kocovin... Proto už nechlastám :-)
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 30.9.2004 > cirrat> 

Tak jo- řakla sis o to:))))

Nejdřív rytmus- první strofu zkousnu, ale ta druhá... Každý řádek jiný rytmus... V třetí nevím jestli má smysl se o rytmu nějak rozepisovat- ale tam mi to ani tak nevadí, nějak to dál plyne- Čtvrtá, to je něco podobnýho jako ta druhá, ale je to o něco lepší. A Závěr tak nějak taky plyne, takže rytmus necháme být, tajle báseň na něm stejně nestojí ani s ním ovšem nepadá.

 Co do obsahu mě nejvíce ruší to časté opakování slov- kdyby šlo o nějakou anaforu či epiforu, tak ani neceknu, ale  takhle se mi to nezdá. Jediná anafora je: jenže tu nejsou - došla. A to je taky jediné opakování, ktré neruší. A teď trchu subjektivněji: Pořádek slov mě občas zatahá za uši - třeba ta apostrofa- Co uděláme s tím?- No je to řečnická otázka, které však smysl plně jsem nepostřehl. Spíš mi přijde, že je tam "do počtu".

 

Ale celková myšlenka se mi líbí (a poslední strofa)

Je čas nové víno nechat zrát

a z nových srdcí

lásku lisovat...

 

 


Body: 4
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 30.9.2004 > Jannis> Jo, ty body se mi tam hodili omylem- ale už nejdou odstranit- Takže když to musí být 3-4.
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Jannis> Barbare :-)! Láska se nelisuje, ta se pěstuje....
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 30.9.2004 > cirrat> Ano a když je zralé a hrozny zlátnou jako med, pak je musí někdo sklidit a ...
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Jannis> a sežrat! Vychutnat do dna a olíznout každou kapku šťávy, která by člověku chtěla uniknout, potom si vydloubat šlupičky ze zubů a podívat se dál...
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 30.9.2004 > cirrat> 

No hele, takovýho prvoplánovýho požitkáře ze mě zase nedělej

To bylo obrazně řečeno...


<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 30.9.2004 > Jannis> No, s hroznem bych tak naložila určitě... Já myslela spíš podobenství kytkinářské, ale s hrozny jsi přišel ty :-)
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 1.10.2004 > Hmmm...myslim, ze Jannis uz rekl vse co bych rekl ja, kdybych hledal detailni chyby...

Spise mi nedochazi poznamka Natashy..."autorka si je vedoma svych slabin??" Mne to zas tak slabe neprijde, spise naopak...dokaze dobre vymyslet rym, rytmus, dat tomu myslenku, formu, a jak tak posledni dobou koukam na totem, je jedna z poslednich co to jeste asi umi.

Jedine co mi prijde slabsi je obraznost, ale to vubec nevadi, protoze 90procent ostatnich basni tady na totemu uplne preteka obraznosti, mnohdy az nesmyslnymi slovnimi spojenimi, metaforami a zkratka hranim si na nejake mega-zajimave-pisici-autory.

A pritom by mozna tito volnomyslenkari/volno-formari...nebo jak se jim rika, sami obcas potrebovali nejaky navod ke svym vlastnim basnim...nejlepe 20ti strankovy manual s vysvetlivkami, co ktere slovni spojeni znamena a co ze vlastne chtel autor rici svetu.

No to jsem se zase rozkecal...:-))

Slusny:-)
Body: 4
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 1.10.2004 > Já bych to spíš viděla, promiň, jako zajímavou kombinaci naivity a deprese, po básnické stránce nijak strhující. Objektivně ovšem musím přiznat, že i já mám na svém kontě pár hodně podobných věcí.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 2.10.2004 > nene, tohle tady nebudu tolerovat!
Body: 2
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 5.10.2004 > takovejch cirátů s tim....;-))
<reagovat 
 cirrat (Občasný) - 5.10.2004 > Max Bubakoff> se ví... :-)
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 25.10.2006 >

prečo ťa to tak trápi, že až do básne, že sa niekto poreže?

masochisti si tiež ľudia, netreba to explicitne

 

a ak sa to explicitne - tak ťa to trápi, trápi ťa, že sa porezali, inak by si to nepísala

o tom to je

síce sa silíme, že nám niečo nevadí, ale práveže vadí - hodnotenie sa netýka porezania, je to celkovo slabšie

 


Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (13)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter