Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Zrada
Autor: Mona (Občasný) - publikováno 19.3.2001 (00:43:59), v časopise 20.3.2001
Na srdci mě cosi tíží,
pomalu a tiše se to blíží.
Je to zrada veliká,
co se se mnou potýká
a Tebe se tak dotýká.

Proč teď Tě chci opustit?
Vždyť chci tvé rty okusit.
Jsem asi příliš hloupá,
krevní tlak mi prudce stoupá,
když na Tebe pomyslím,
před sebou Tě uvidím,
jak dopisy mi posíláš
a naopak mé otvíráš.

Je mi smutno z toho všeho,
ach, kde jsi ty má Lásko, něho.
Snad mi jednou odpustíš,
že jsem Tě tak zradila,
jinou ženu si zasloužíš,
co pro Tebe se zrodila.

Cítím, že moc se trápíš,
Lásko moje, moc mi scházíš.
Mám Tě ráda pořád, stále,
omlouvám se za to vale.
Srdce mi svírá taková úzkost,
že duše má stvořila tuhletu nízkost.
Chci se k Tobě vrátit zpět,
chřadnu jak ten letní květ.


Poznámky k tomuto příspěvku
Mona (Občasný) - 19.3.2001 > Děkuji Flynnovi za odbornou radu a korekci, bez jehož pomoci by se tato básnička nikdy na Vašem monitoru nevyskytla.
P.S. Dík, Flynne, i za ten dovětek, který sis sám vymyslel.
<reagovat 
Buick (Občasný) - 20.3.2001 > Tady chybí rytmus až běda. Když se básnička rýmuje měla by trochu "odsejpat" . Tak to zde nenacházím ani náhodou. A souhlas s Igorem, žes nenechala prostor čtenářově fantazii. Zradila/zrodila, úzkost/nízkost... hmm... Trochu mi připadá, že jde o verš pro verš ne proto, abys básničku posunula dál. Čtyři.
<reagovat 
Flynn (Občasný) - 20.3.2001 > Ano, dalo by se se vším souhlasit, že báseň je jednoduchá, chybí rytmus atd. Ovšem já moc dobře znám pozadí té básně, i samotnou autorku (jakpak by ne, je to moje milá manželka). Víš, někdo má dar od pánaboha, pro někoho je problém se písemně vyjádřit více jak ve formuláři. Vzhledem k tomu, jak Monu za ta léta, co jsme spolu, znám, tak jsem šťastný, že VůBEC básničku píše. A chápu také její vnitřní boj, zda sama sebe, svoji citlivou duši, hluboce schovanou v sobě samé, ukázat krutému okolí. Vím, nejsem objektivní kritik, ale...
<reagovat 
Buick (Občasný) - 20.3.2001 > No Flynne já tu mám poznámku, že má autor zájem o hlubší kritiku... Tak jsem to napsal, no :-( .
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 20.3.2001 > Je to opravdu málo rytmické. Někdy až příliš mnoho slov. Ale některé rýmy se mi líbily. Např. velmi pěkné:
"Je mi smutno z toho všeho,
ach, kde jsi ty má Lásko, něho."
avšak... oč jinak by znělo:
"Je mi smutno z toho všeho,
ach, kde jsi má Lásko, něho."
a to je asi celý problém básně - mnoho slov ničí rytmus... opět zase otázka (v TOTEMu mnohými podceňovaná) počtu slabik.


<reagovat 
Tresnicka (Občasný) - 21.3.2001 > Je z toho citit, to co ma.... Znam tyto pocity a toto je dokonale obkresluje... :) Libi....
Body: 5
<reagovat 
Mona (Občasný) - 22.3.2001 > Kdybych si přečetla ve fóru téma "Není tu té lásky moc?", nikdy bych asi nenašla odvahu svou báseň publikovat. Svou básničku i sebe jsem dala v šanc, protože jsem byla zvědavá na odezvu.
Musím konstatovat, že jsem byla mile překvapena.
Každý, kdo se k mé básničce vyjádřil, má svým způsobem pravdu.
igor - mám raději jasné a jednoduché básně. Šifrované jsou někdy tak zašifrované, že už nemám chuť je číst. Ať mám fantazii jakoukoliv. někdy v tom vůbec nic nevidím. Je zájímavé, že na druhé straně mám ráda příběhy, které rozvíjejí fantazii. A tvůj názor, že by byl krutý? Vůbec ne. Jeden má rád holky, druhý vdolky. :-)
Buick - nešlo mi o čtenářovu fantazii. V tu dobu mi šlo o to, hodit své zážitky a pocity na papír a zveršovat to. Podařilo se mi to, i když s uměleckými nedostatky.
wopi - v zásadě souhlasím se vším, co jsi
sdělil zde i ve fóru o lásce
Flynn - dík za podporu
KSTK - dík, že jsi mi rozjasnil zrak. Teď už také vidím své nedostatky.
Tresnicka - podle jména předpokládám, že jsi žena. Dofám, že se nemýlím. Mám takovou teorii, že jen žena může pochopit, co jsem chtěla touto básní říci. Jak se říká "Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše".
<reagovat 
Tresnicka (Občasný) - 22.3.2001 > Ano, nemylis se ... A s tvym nazorem o pochopeni versu v podstate souhlasim... Neboj se davat sve pocity vsanc, pises pekne a nejde o to, zda se to libi ostatnim>basne jsou prevelice subjektivni zalezitost...A hlavne papir nic neprozradi a kdyz nebudes ty sama chtit pripomenout neco, co jsi na nej napsala, staci roztrhat NEBO, coz je myslim o mnoho lepsi, nekam zalozit a treba az za vhodnou dobu se k jeho slovum vratit....
<reagovat 
Čtenář - 15.5.2001 > Gotické patro - je to velmi hezké a jde to z hlubiny tvého nitra.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter