Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Největší viník všeho zla
Autor: Pavel Kastl () - publikováno 10.1.2000 (12:25:10), v časopise 25.1.2000
Největší viník všeho zla

Mnohdy se sami sebe v duchu ptáme, kdo je vlastně zodpovědný za veškeré zlo nejen na naší Zemi, ale za zlo jako takové vůbec. Jak víme, zlo provádí na Zemi Ďábel a jeho sluhové, tedy duchové zla. Z tohoto pohledu by se tedy mohlo zdát, že za zlo, které ve svých životech zažíváme, může Ďábel.

Když půjdeme ve svém pátrání po nalezení příčiny zla ještě dále, Ďábla i jeho sluhy budeme muset zprostit viny. Pak možná třeba obviníme Boha a celý duchovní svět, že dal Ďáblovi pravomoc ke konání zla, a že jej i jeho sluhy nechává nám lidem i všem živým tvorům škodit. Avšak když půjdeme ve svém pátrání ještě dále, zprostíme viny Boha i duchovní svět. Zjistíme totiž, že veškeré dění podléhá Univerzálnímu Zákonu veškerého dění, který je současně také zákonem o energii. A jak víme, zákonu o energii podléhá všechno jak ve světě hmotném, tak ve světě duchovním.

Objasněme si ale skutečnost, jakým způsobem může zákon o energii za existenci a míru zla nejen na naší Zemi, ale v celém prostoru jsoucna. Jak je známo z definice elektrického proudu, napětí (rozdíl potenciálů - tedy protiklady) je příčinou proudu, tedy pohybu. A pohyb je projevem i příčinou času, stejně jako je čas projevem i příčinou pohybu. Tedy k tomu, aby byl pohyb, musí být protiklady. A protiklady jsou rozdílně (opačně) laděné polarity, které právě tímto svým opačným nábojem utváří pohyb. A právě díky tomuto pohybu, který umožňuje existenci veškerého dění, tedy transformaci a přeměnu duchovního i hmotného světa, mohou oba světy, hmotný i duchovní, existovat věčně.

Kdyby nebyly protiklady, tak by nebyla energie. A kdyby nebyla energie, tak by duchovní svět časem zanikl, protože energii, kterou ke své existenci potřebuje, čerpá z hmotných životů jednotlivých duší. Kvůli této energii musí také být na světě potřebná míra zla, jejíž záporná hodnota je stejně velká, jako je pozitivní hodnota dobra. Jen se rozhlédněme kolem sebe a podívejme se, jak se tyto jednotlivé protiklady střídají a jak jsou stejně velké: den a noc, léto a zima, mládí a stáří, dobro a zlo, vznik a zánik, mír a válka, bohatství a chudoba, úplněk Měsíce a jeho zatmění, a tak dále.

Takže jak vidíme, za veškerou negativní hodnotu zla může zákon o energii. A tak obviníme zákon o energii. Avšak lze jej vůbec obvinit, když je pouhou skutečností a není to nikdo konkrétní, ani nemá žádnou osobnost? Nelze! Je to to samé, jako kdybychom se pokoušeli obvinit pravdu z toho, že je pravdivá. A pravda, ta není, stejně jako zákon o energii, nikdo konkrétní, ale přesto je stejně jako on všudypřítomná.

Kdyby duchovní svět nepotřeboval ke své existenci tuto energii, částečně vznikající i prožitím zla ve hmotných životech duší, zcela jistě by dobrý Bůh nenechal zlo na Zemi působit. Bohužel však ani On není schopen (nemůže) zákon o energii změnit, neboť mu sám podléhá. A tak je vše tak, jak to být má a jak to být musí, ať dobré či zlé.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter