Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Eskymácká
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 26.10.2004 (08:52:44)

Pořád, dokola. Nejdřív se zamyslím.

Zavřu oči. Zkoumám ten prostor

kde my bytosti obvykle máme srdce

Co za drápek, ruku, nohu

čí sponka kostěná z vlasů vyčouhne

A taky zkoumám barvu. Jaká je kolem mně.

Někdy je růžová. Někdy je modrá, to většinou.

Ale taková modrá, kterou si musíte vymyslet.

Někdy je šedivě. Pak přestávám psát.

A místo ruky mám tlapu medvěda.

A mám masku starého eskymáka

co umrzl vloni na jaře

Chybí léky a chybí jed

který by škrábl losa

toho, co v paroží

  náznak stínu uloveného

eskymáckého lovce

 

Jen rosomák všude kolem větří.

Zloděj a zloděj a vrah. Podhoubí zloby.

 

Mám tři vrstvy kůže

vrchní je promrzlá flákota medvědí kůže

pod ní je chladivá vlna z ovce

ta spodní vrstva je tekutá

rudá a zlatá láva

Mé vlastní soukromé

slunce a svět



Poznámky k tomuto příspěvku
Pescatore (Občasný) - 26.10.2004 > Líbí. Potěšila.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > Asi ji neumím docenit....
A pls, udělej něco s tím pozadím, dost špatně se to čte.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 26.10.2004 > Zviřátko> Nevzdávej to, dušičko. Ještě si přečteš tuny knih - a snad dozraješ od cvičeníčka na renesanční poezii i dál, k poezii, která skutečně něco vyjadřuje.  A pozor - vůbec si nejsem jista, jestli je právě tohle dobré. Ale určitě vím, že něco přenáší. Že něco sděluje.  Jinak - slepá jsem jak krtek - ale tohle přečtu. :-)
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > ouvej> Ach ty můj věčný kritiku! Věříš, že ač si nepřipadám jako Seifert, jsem i přes Tvou neutuchající skepsi nad mými dílky spokojená?
P.S.: Nepsala jsem, že se to NEDÁ přečíst, a modrá je dobrá, ale ne takhle zářivá - alespoň pro mě a můj monitor:-)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 26.10.2004 > Zviřátko> No jo- ale já jsem zjistila, že to neumím předělat, takže to musí takhle svítit. Já nejsem tvůj věčný kritik - a co můžu pochválit, to pochválím, konkrétně u tebe, pokud si dobře vzpomínám.
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > ouvej> No jo, vidíš to, třikrát za pět, tak jo, dobře, nějak ve mně zůstaly dojmy z posledního týdne:-)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 26.10.2004 >

tyhle šamanský textiky, to bylo dycky moje.... perfekt! 

zkusilas už číst knížečku "Dědeček Oge - učení sibiřského šamana" od Pavlíny Brzákový?  to je věc, kterou mám furt nutkání doporučovat... hihi


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři (Občasný) - 26.10.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 26.10.2004 > mě se tahle modrá líbí, ta co ji rád vidíš kolem sebe...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mira (Občasný) - 26.10.2004 >

musím mhouřit oči a ruku dát jako dodaleka...

šamanské oblasti  jsem ještě nedorostla,necítím ji...trčím někde ve středověku ale i tak tě přes ty věky a prostory zdravím...


Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 26.10.2004 > *
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 26.10.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
probably (Občasný) - 26.10.2004 > Ta barva je brutální
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 26.10.2004 > probably> No jo, tak jsem to změnila.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 26.10.2004 > ouvej> Děkuji, mnohem lepší pocit Déčko za něj
<reagovat 
delikt (Občasný) - 26.10.2004 > Jo, jo, jo a jo!!! Ty barvišky sou zupa.. a ty kůže taky... a .. a vůbec, jakvyšitá!!! :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 26.10.2004 >

Myslím, že přenáší. A to jak kus tvé osobitosti, tak jistá moudra, takže líbí.


Body: 5
<reagovat 
Sedma (Občasný) - 26.10.2004 > Chce to méně povrchnosti a nesnaž se za každou cenu oslnit
Body: 3
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 26.10.2004 > Sedma> Jsi vedle se svou teorií o oslňování. Pokud je to povrchní, tak třeba proto, že jsem povrchní já. Protože to je ze mne. Echh - no nic.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 26.10.2004 > ouvej> vtipná, vtipná... nemyslím to ironicky
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 26.10.2004 > vůbec si nejsem jistý, ale přece jen: mám pocit, že rosomák se tam nehodí, protože neexistuje jeho polární varianta.. žije jenom v lese a je to celkem ďáblík divoký.. ale nejsem si jistý, jen předhazuju k zamyšlení..
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 26.10.2004 > Emmet_RAY> mám to tak zafixované - někde na severu ameriky - kde snad taky žili eskymáci. Mi by tam spíš neseděla ta ovce. :-)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 27.10.2004 > ouvej> no jo.. snad žili.. oni eskymáci jsou vlastně prapůvodní základ indiánů, bych řek.. ale to už lezu na tenký led mých "znalostí"

ovce sem si nevšiml, ale chápu že ten neotřelý rým lovceXovce jsi tam prostě dát musela ;-)))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 27.10.2004 > Emmet_RAY> trdlo.  lovce/ovce - kurnik, kam mě to vede šlepá vášeň - nevšimla jsem si, NIKDY zdůrazňuji NIKDY nerýmuji - tož když mi nějaký rým vyleze, je pokaždé hanebný - když na nějakou takovou mrchu šerednou natrefím, to znamená, že si jí všimnu, snažím se ji nějak eliminovat, čímž si zase nějak nabourám to, co se mi tak nazpívalo na papír, no - nic originálního ze mě nevypadne.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 27.10.2004 > ouvej> milánku.. vždyť ty rýmuješ jako fretka ;-)) mi snad nechceš tvrdit že píšeš volným veršem? ten má svá jistá specifika, víš?:-) až budu doma z Ostravy tak ti pošlu pár tvých básní se zvýrazněnou rýmovou strukturou a uvidíš..
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 27.10.2004 > Emmet_RAY> No to víš, talent.  Ne, vážně, nikdy jsem neměla tu drzost nazvat žádnou svou báseň rýmovanou - a ty rýmy tam skutečně netuším, jen vím, že tam MUSÍ být takové slovo, jaké tam napíšu. Je to trapné - ale neumím kuchařku a recepty - vzdáleně tuším, co je asonance, například, ale když mě někdo na její užití v mé tvorbě upozorní, zírám jak to příslovečné tele. Taky se bojím, že kdybych se trochu více snažila "uplatnit v praxi" nějaké nejdebože třeba i těžce získané vědomosti, budu psát jako - no abych nešla pro příklad daleko - jako třeba Allissie. Bůh mě chraň.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 28.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 31.10.2004 > No, tak jak se mi některé tvoje moc líbí, tak tahle jde tak nějak mimo mě. Pro mě postrádá právě to napětí dialogu v intonačním rytmu... Třeba  někdy i k tomuto dospěji (jako čtenář)
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 2.11.2004 > tohle jsem vubec nestihl
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 2.11.2004 > Ewonne> Zajímavá poznámka. :-))))))
<reagovat 
g morr (Občasný) - 10.3.2005 > To zkusím říct v restaurantu: vrchní, jste promrzlá flákota medvědí kůže – 
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 10.3.2005 > g morr> 

srandičky, na to tě užije

 

já nemám odvahu to po sobě přečíst, to musí být blábol, fakt

 

jen jsem si přečetla to o té lávě, co mám pod tím vrchním z medvědího masa

 

a řekla si, ajta, láva, to jak se dohadovali všichni, kde se vzala láva, když mám vevnitř safari těch chromejch, slepejch, starejch v té b. Kdybych byla horou.

 

Tady se ta láva vzala, no a pořád dokolečka, dokola...


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 10.3.2005 > ouvej> nechej ji lávat :))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 10.3.2005 > g morr> 

Láva si lává

 

jen mít řád

přichází zhurta

nečekaná

 

láva je liška
která se krade

jen když jsou vrata

od chlívku telat

dokořán

roztlemená


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 11.3.2005 > ouvej> ty mně odvádíš od čtení... já tě čtu a ty mě furt vracíš zpátky :)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter