Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
A budu slavným ...
Autor: ze sklepa (Občasný) - publikováno 25.3.2001 (00:43:48)
A budu slavným ...

Chtěl bych být slavný, populární, tak, jak si to přeje průměně inteligentní středoškolák.
Vystudoval jsem gymnázium, mám v pořadí čtvrtý mobilní telefon, druhý oblek a nedávno jsem ze svého šatníku vyřadil bílé ponožky a černé mokasíny. Chodilo se mi v nich dobře. Koupil jsem si však boty, se kterými budu “in” ve společnosti slavných. Ve společnosti lidí, které si idealizuju. Jsou zavazovací a pekelně mě dřou. Dřou a to nejen na patách, které si pravidelně oblepuju už čtvrtý týden speciální leukoplastí, se kterou se můžu dokonce i sprchovat. Sprchuju se každý den a dokonce hned dvakrát a někdy i třikrát. Jedenkrát denně si myji vlasy, holím se vždy ráno a do pokožky vtírám vonné tonikum. Nedávno jsem o hygieně mužů četl pojednání od nějaké určitě velmi pohledné redaktorky. Náplast stojí devadesát korun a stejně mi po umytí vždycky sleze. Nejhorší muka, při kterejch se mi občas bolestí zkřiví tvář zažívám, když se mi tkaničky mých nových bot zaříznou do nártů. Boty hezký, ale nevypočitatelný.
Chci být slavný. Rozhodl jsem se jednoho dne na konci léta. Chvíli jsem o tom přemýšlel. Oblékl jsem se a vyrazil na nákup. Navštívil jsem knihkupectví. Když chceš být slavný, musíš být sečtělý, říkal jsem si. Koupil jsem hned několik svazků spolehlivé literatury, která mě dostane do světa. Oba svazky Deníku Igora Chauna, od Michala Viewegha Zapisovatele otcovský lásky. Potom ještě příručky Dale Carnegieho Jak se radovat ze života a z práce a Jak se zbavit starostí a začít žít.
Přišel jsem domů, ohřál jsem si hrnek mléka s vanilkovou příchutí v mikrovlnné troubě. Do dnešního dne jsem četl málo, teda spíše ne. Ale i tak jsem se někde, byly to tuším nějaké noviny, dočetl, že hrnek mléka je nejlepší způsob jak si do těla dopravit potřebné množství kalcia. Odnesl jsem si mléko ke svému oblíbenému křeslu a začetl se. Už po přečtení úvodu ze zakoupených knížek jsem se rozhodl. Stanu se zapisovatelem. Pan Chaun je slavný, napsal Deník, Michal Viewegh je slavný, napsal knihu o slavném zapisovateli. Pan Carnegie pořádal kurzy a když napsal knihu, ze které se stal “bestceler”, tak mimo jiné nazývá moje máma výbornou, ale výbornou celerovou pomazánku, stal se slavným.
Tak jsem se rozhodl, budu slavným, slavným zapisovatelem. Nebudu vydávat žádnou knihu, alespoň zatím, ale začnu zapisovat.
A pokud mé nesmysly nebudete přeskakovat, budu slavným ...

sklep.vpravo@worldonline.cz


Poznámky k tomuto příspěvku
marjanka (Občasný) - 30.3.2001 > Já to nepřeskočila... možná se slavným přece jenom staneš:) začátek byl slibný, mělo to dynamiku, konec je trošku slabší, ale konečná pointa má něco do sebe
Body: 3
<reagovat 
centaur (Občasný) - 30.3.2001 > A je konečná pointa tak zřejmá? Neškodilo by to trochu více zvýraznit. A na to, jaký jsi zvolil styl, se mi fejeton zdá jako moc natažený. Buď změnu nebo zkrátit. Popisuješ moc věcí, samotného fejetenu je málo. Topí se to v takové té omáčce :-)))
Uf, hlubší kritika...
Body: 1
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 30.3.2001 > nezkracuj to, pak už by to bylo na fejeton příliš krátké. spíše by to chtělo více si pohrát s konečnými pasážemi. pointa je, alespoň pro mě, zřejmá dostatečně
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 1.4.2001 > jojo marjánko...
Body: 3
<reagovat 
Dharmo_dhej (Občasný) - 2.4.2001 > dobrej systém ave keba....
Body: 5
<reagovat 
sherylcrow (Občasný) - 5.4.2001 > to neni o tom "byt slavny" spis byt prevedcen o tom, ze to, co delas,te naplnuje. Tak prestan zit ve svem idealizovanem svete. Lidi, kteri jsou slavni nikdy predtim slavni byt nechteli!

Ale jinak se mi to libi, je to super napsane.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Petra - 23.4.2001 > Jestli se svym psanim neco neudelas, tak to bude pekne dlouha cesta s velmi nejistym koncem.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter