Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pochodoval jsem pro život
Autor: Honza P. (Občasný) - publikováno 26.3.2001 (12:58:06), v časopise 30.3.2001
Staroměstské náměstí v Praze už si pamatuje mnoho. Pro Český národ dobrého i zlého. Tuto sobotu však uvidělo něco, co by se dalo s trochou nadsázky nazvat antidepresivem oproti obecně blbé náladě (radujme se, Češi, bude ještě hůř).
Z Týna vychází arcibiskup Otčenášek. Dlouholetý politický vězeň, muž naděje a lidství. Obklopen řádovými kněžími, nadšenou mládeží a lidmi různého vzezření. Nastává srocení davu, ale, na rozdíl od jiných akcí, na mne nepadá úzkost z "ducha davu". Každý je zde za sebe a ví, proč přišel. Paní Zdenka Rybová, která šéfuje hnutí Prolife nemusí ani mnoho organizovat. Pokojná manifestace se vydává Celetnou ulicí. Je nás dle odhadů kolem tisíce. Přemýšlím. Jak řekl svého času Werich, přemýšlím o zlobě lidské. O zlobě, která je schopna zabít nenarozené dítě v lůně matky. Vědecky se tomu říká interrupce. Dítě se roztrhá na kusy a vyhodí do plastikového pytle. Kamaráde, říkají ti abortus. Kdyby tvoje mamina byla lidštější, mohl by ses jmenovat třeba Martin. Nebo Adélka.
Raději k pochodu. Je to spíše průvod. Tichý, důstojný, ve vzduchu je cítit vážnost úmyslu. Přicházíme na Václavské náměstí. Svatováclavský chorál. Naproti nám vystupuje skupinka asi třiceti levicových "aktivistů". Volají cosi o právu ženy "svobodně" si zvolit. Na úkor svého dítěte? Takovou matku bych nechtěl. Aby si svobodně zvolila. To bych tady nebyl. Kdo se nenarodí, aspoň nemarodí? Logika, která je poněkud blízká nihilismu.
Národ dnes už nebije, coby lev, o mříže. Máme snad nejnižší porodnost v Evropě. Z kostry lva odpadávají zbytky masa do igelitových pytlů s nadpisem: Abortus.
Viděl jsem lidi proti zkáze. Ten průvod mi vrátil naději. Už nebude hůř. Dá-li Bůh.
Honza P., AD 26. 3. 2001


Poznámky k tomuto příspěvku
zjihu (Občasný) - 6.11.2001 > uf...co se dá dělat, krev se ve mě vaří. To mám ráda, vizionáře černobílýho světa, kteří si myslí, že ví, ale přitom ani netuší. Věřím, že odpůrci umělých (!) potratů jsou lidé se ctí a poctivým životem. Ale kdo z nich to zažil na vlastní kůži? A ta argumentace tomu odpovídá: nezodpovědná žena, která odhazuje do koše na kusy roztrhané tělíčko, s rozkoší vdechuje svou svobodu a vrhá se zpět do ulic nezodpovědně obcovat s kýmkoliv. Jo, a porodnost je u nás nízká, potratovost ovšem taky a čím dál nižší. Ono to asi bude spíš tou antikoncepcí, která je však taky považována za vraždění...
Sakra, zodpovědný člověk se svobodně rozhoduje pořád, a většinou to není jen čená-bílá, ale šeď-šeď-co teď. Kdyby se radši bojovalo za snažší adopci.
<reagovat 
Čtenář - 10.4.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 30.3.2001 > Takovýhle chytráky mám nejraději, ty to nosit a vychovávat nebudeš. Když je holka v kritické situaci a musí tohle řešit není to pro ní nic lehkého. Ale to takovým jako ty jde asi těžko vysvětlit. Spíše se zamysli než něco budeš opakovat po primitivech. Zuzana

<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 30.3.2001 > Nevím, zda arcibiskup Otčenášek, poslanec Kasal či paní Rybová z organizace Prolife jsou primitivové. Já osobně se mezi nimi cítím docela dobře. Podporuje nás třeba "primitiv" Radovan Lukavský, několik primářů a podobně. Není nad primitivy. Občas se holt pro "ňáká ta lidská práva" něco dělat musí.....
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 30.3.2001 > Tvoje matka si mohla svobone zvolit - zvolila si MÍT TĚ.
K Primitivům : Otčenášek to káže protože mu to káže jeho víra - takže kdo ví, jestli vůbec říká svůj názor. O těch poslancích se tu nezmiňuju, ale máš o nich velké mínění. V tomhle je vůbec těžké bojovat, když je proti tomu církev. To pak věřící nemůžou říct nic jinýho :(((

Zuzana : Situací jak to nastane je povícero nemyslíš, ale že se jim dá hodně předcházet???


<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 2.4.2001 > To káže nejen víra, ale i zdravý rozum. Zabít nenarozeného člověka....
<reagovat 
Cid (Občasný) - 3.4.2001 > Thomasi vždy mě dojme Tvá poctivost. Ovšem zde jsi ve stejné výhodě, jako já v diskusích o grafice. Musím se zastat pana biskupa Otčenáška. Ty ho znáš z doslechu, jako já znám z doslechu výtvarníky. Ve druhé polovině 20. století u nás jen málo lidí dokázalo mít tak pevné osobní postoje. Mohl si zvolit jinou cestu (kupříkladu exil ve Vatikánu), ale zůstal u svých oveček. Je to staromódní, ale hezčí označení neseženu. Podezřívat tohoto člověka, že je manipulován a dělá věci proti svému svědomí je stejná hloupost, jako říci, že Fabius Maximus byl zbabělý voják. (Mimochodem našlo se dost římanů, kteří to o něm prohlašovali.) Ale činu obou mužů jsou jasnou odpovědí.

Ani já nemám moc rád katolické poslance. To co teď provedli Cyrylovi Svobodovi je sprostá hnusárna. Ale ne všichni jsou takoví. Zrovna Svoboda je čestnej chlap, taková milá vyjímka naší politiky.

Ale není pravda, že nemůžu (jako věříci) říci něco jiného. Jistěže mohu a dokonce musím, pokud by se děla nějaká nepravost. Zde k tomu ovšem nedochází. Mohlo by se zdát, že pouze křesťané jsou proti potratům, ale ujišťuji Tě, že členové Academie, či staří stoikové měli stejné mínění. Zde nejde pouze o střet staromódních katolíků a uvědomnělých žen. Toto je střed civilizací a ještě nikdo nepodal důkaz, že ta stará civilizace je ve svém jádru špatná a ta nová dobrá.

Honzo ten sloh je dost otřesný. :)))
Body: 3
<reagovat 
Cid (Občasný) - 3.4.2001 > Thomasi máš zde můj názor, já vůl Tě nezaškrtnul.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 3.4.2001 > No tak já bych to řekl asi takhle : nemám za sebou absolutně nic co by mě v tomto nějak přikazovalo neříkat své sobní názory. Takže : Honzo.P mohl bys začít argumentovat io něčím jiným než vraždou člověka??? Myslím že toto téma je tak hodně komplexní, že se na něj nedá dívat pouze z této hladiny pohledu. Já osobně jsem něřekl žádné stanovisko, které v tomto problému zastávám, protože na to moje hlava prostě nestačí. Jediné stanovisko, které vám mohu oznámit je to, že se nějakému nechtěnému dítěti budu ze všech sil vyhýbat. Uvědom si laskavě HonzoP. jaké je to být nechtěným dítětem i v případě že tě nechají na živu.....nic pěkného to není, když ti někdo připomíná jak tě nenávidí, že jsi mu zkazil celej život...a věř mi že tohle se děje....Teď k Cidovi....Je pravda že jsem se vidal na poněkud tenký led, tak se omlouvám za nějaké koniny které jsem vypustil z úst. Ale je tu ale. Myslím Cide že tvoje víra zakazuje potraty a proto je pan Otčenášek do jisté míry ovlivněn. Samozřejmě že je určitě věřící také díky tomu, že schvaluje vše co je dáno, takže do jisté míry to jsou i jeho názory......

Osobně si myslím, že tento problém je strašně těžko řešitelný, protože by se tu mělo brát v ohled hodně aspektů jak jsem již řekl. A těch aspektů je tolik že na to jedna lidská hlava nestačí. A jak dobře víte když se najde více lidských hlav, tak je předem rozhodnuto, že se žádné pořádné rozhodnutí neuskuteční........

Ještě dodatek.......to co jsem kritizoval tedy nebulo to že jsi proti potratům, ale ten názor proč jsi proti nim a hlavně to jakým jsi to napsal hrozným populizačním stylem :((((
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 5.4.2001 > Cide, promiň za ten "hrozný styl". Ono napsat narychlo reportáž...polepším se.
Honza
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter