Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mládí (Sedmnáct)
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 9.11.2004 (16:46:36)

Obrovským nožem ukrajují

Mých sedmnáct let

A zbývá jen chvíle

Než odříznou poslední kousíček

Než zbyde prázdný talíř

Jako ze všech dortů předtím

Jen málo mi zbývá

A mládí, ten plachý pták

Mi ulétá

Čím blíž k němu jsem

Tím více zrychluje svůj let

A za chvíli zbyde mi

Jenom popel

(Z něhož už žádný Fénix nevzlétne)

A vzpomínky

Ty sladké bonbónky

Z bezedné misky

Co se pak rozplynou

S nahořklou příchutí

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Zviřátko (Občasný) - 9.11.2004 > No vidíš, pěkný literární počin:-)
Jeden moment mi nějak uniká:

Čím blíž k němu jsem
Tím více zrychluje svůj let

Vím, co tím chceš naznačit, ale přesto mi to nepřipadá logické - blížit se můžeš stáří, zpět to obvykle nejde?

Ještě si počkám na vysvětlení, pak se vrátím s bodíky:-)

<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 9.11.2004 > přijde mi to takový...bez tajemství...
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 9.11.2004 > Nezapomeň, že v sedmnácti letech si člověk v mnohém připadá ještě jako dítě...Mládí, ten stav rané dospělosti, je pro něj něčím, čemu se teprve blíží, co teprve bude.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 9.11.2004 > Zvířátko: I tak - blížíš se k němu, a ono Ti uniká?
To zní, jako bys ho minula a náhle se blížila ke stáří...
Chápu tu vnitřní nejistotu, zmatek, který člověk cítí v sedmnácti, ale tenhle moment pro mě zůstává neuchopitelný...

P.S.: Zkus příště dát "reagovat", ať vím, že jsi mi odepsala:-)

Ale já jsem dala "reagovat", přece vím, jak to tady chodí...To je divné, jestli Ti to nepřišlo.

Možná mi tehdy přišlo, že ho nestihnu včas uchipit, že mi unikne dřív, než si uvědomím, že mi přišlo...Nevím, líp už to teď s odstupem let vysvětlit neumím.
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 9.11.2004 >

Teď zrovna jsem out of time.

Vrátím se:)))

 


<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 9.11.2004 > Vidíš, já podle hodnocení čtenářů Totemu a porot soutěží také napsala v této době své nejlepší kusy...Proto jsem to sem taky dala, jestli se to bude líbit tak jako ty předchozí věci z období patnáct až sedmnáct...No, nelíbí, nevadí...A věk jako "omluvu" rozhodně nechápu, jsem si vědoma toho, že teď píšu mnohem hůř než tehdy (a rozhodně je to mnohem těžší). Každopádně díky za názor.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 9.11.2004 > Oplatka> "P.S.: Zkus příště dát "reagovat", ať vím, že jsi mi odepsala:-)
"

;-))
<reagovat 
Zviřátko (Občasný) - 9.11.2004 > Tak jsem tu zpět, já bych to neviděla tak černě jako Emmet (jenže my jsme občas na opačné straně barikády:-)
Možná bych sem tam škrtla "A", ale celkově je to příjemné P.S.: A ta doručenka vážně nedorazila...
Body: 4
<reagovat 
Adina (Občasný) - 9.11.2004 >

Trošku se mi nezdá to vyjádření s těmi bonbónky, posunuje to trochu do roviny nasládlého kýčového vyjádření. Jinak se mi líbí ten Fénix. Ale... neviděla bych ten koloběh života tak černě. Například já jsem radši, že jsem zralejší a zralejší :o)))


Body: 4
<reagovat 
Fusil (Občasný) - 9.11.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 9.11.2004 > Sedmnáct je už docela hodně...když vidím, co nekteří umí psát v sedmnácti :) Ovšem my holky holt tíhneme k té filosofické sladkobolnosti - já to tak mám furt :)
Body: 3
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 9.11.2004 > Doručenky ode mne koukám nedorážejí, ježto nedorazila ani Emmetovi...Vám to funguje, nebo je chyba jen na mé straně? Teď si na tom dám obzvlášť záležet, a jestli opět nedorazí, zeptám se Dušana.
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 10.11.2004 > Oplatka> Tak tentokrát úspěšný pokus - doručenka dorazila:-)
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 10.11.2004 > já jsem tak kolem patnácti psala tím stylem, že jsem prostě jednoduchejma větama zapsala realitu, pak jsem to rozdělila do nějakejch jakoby veršů a bylo to. :)
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 10.11.2004 > asi tak nějak 4
Body: 4
<reagovat 
blabolil (Občasný) - 10.11.2004 >

I když bývám hodně kritická, jelikož člověk zapomíná, jak začínal, Natasha tady sice podotkla, že někteří v 17 letech píšou

a jak, to sic pravda. Kdysi jsem potkala jednu velmi talentovanou dívčinu, všichni z ní byli paf, porota i soutěžící, tehdy jí bylo

16 let a její poezie byla dokonalá, jenže poezie je cesta, samozřejmě pokud by někdo psal v pětatřiceti takhle, no tak mohu

hovořit snad  o ztrátě času, ale já musím sebekriticky přiznat, že v 17 letech ze mně padaly řádný kraviny, když se na to podívám dnes. A když jsem se tehdy vrátila z oné soutěže, kterou ta velmi talentovaná slečna vyhrála, přepadl mě pocit, že

její psaní postrádá jakýsi vývoj, etapy, její poezie už tenkrát byla vskutku "zralá", ale co dál...


Body: 5
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 10.11.2004 > No,něco v ní bezesporu je- Ale nevyzrálost je z ní také cítit... Osobně mě dvakrát nesedí bonbónky:) Bodově tak 3-4. Ta nová byla lepší:)))
Body: 4
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.11.2004 > já mezi patnáctým a sedmnáctým rokem napsal své nejlepší kusy (a pořád se snad někde v šuplíku povalují)

věk jako omluvu neberu.. všechno nemusí být blábol plný klišé, jen proto, že autorvi je sedmnáct a nebyl ještě schopný duševně dospět

A mládí ten plachý pták mi ulétá.. a ten fénix.. no boha jeho..

buď invenční, pak třeba budeš psát i slušně ( a třeba ne)
Body: 2
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 9.11.2004 > Emmet_RAY> sem s tim ty vole! Jestli to bude minimálně tak dobrý jako: "Řez plamenem přičně zobcovou flétnou", tak klobouk dolů chlape.
Body: 4
<reagovat 
 čtenář g - 10.11.2004 > Emmet_RAY> no a co, mládí mívá plaché ptáky.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2004 > Agovirin> jé.. jsem rád žes zmínil jednu z mála skutečně kvalitních básní, kterou jsem tady na Totemu publikoval. Typickým jevem Totemu je, že narozdíl od mnoha jiných a slabších poměrně prošuměla.. staré věci jsou ve dvou deníčcích někde zašité ve Zlínském bytě, pokud ještě existují.. byly to takové hodně krátké a hodně obsažné básničky a tehdy jsem dost hltal Skácela, takže je to tam bohužel trochu poznat.. ještě jsem to holt nebyl já.. i když vím že se pár hodně povedlo.. pokud na to někdy narazím tak možná, ale já když se na své věci dívám s odstupem, tak většinou mívám chuť je trhat, pálit a pak po nich ještě zuřivě skákat :-)
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 11.11.2004 > Och, co to je?
Body: 2
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 14.11.2004 > Líbí se mi prázdný talíř po dortu a hořknoucí bombóny. Ten pocit -náctých narozenin se mi zřetelně vybavil, i když nejhůř jsem snad rozdejchávala dvacáté (a že už jsem jich rozdejchala hodně).
<reagovat 
alana (Občasný) - 30.5.2005 >
sedmnáct let
nožky z peřinky na porodnici ?
snad
první pád a pláč ve školce
snad
první s taškou den na zádech ?
----------
snad první sokyně
úsměv
těch nedospělých kluků ?
snad
ten boj
s bigotní učitelkou
strach a úzkost - kdo mi drží ruku ?
---------
proč by ti uchýlení kluci měli
stavět výšku - jednu za druhou
umí - neumí ?
do sedmnácti dívčích let
nic nevědí ani vědět nebudöu
----------
to pro sebe staví meze
touží je dosáhnout
dospět
a být muži
-----------
nechápou, že
srdce má i jiné šířky
nežli klišé
směšné
ze sauny vyšel
a píše a píše::  J_:-)

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 8.8.2005 > "Napsáno ve výše zmiňovaném věku. Myslím, že jsem to tehdy docela vystihla..." - sebechvála smrdí čéče. Krize středního věku v sedmnácti ? Mno proč ne :o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 20.8.2005 > Čéče, nemyslím, že pochválit někoho, kdo nosil před více než deseti lety moje jméno, má něco společného se sebechválou...Nehledě na to, že ani jinak nevidím nic špatného na tom, pokud se člověk za dobře provedenou práci pochválí, snad mám trochu soudnosti, ne. A s "krizí středního věku" jsi mne fakt docela pobavil. Do tý mam nekonečně daleko ještě teď. A jinak jsem ráda, že ses zase ozval, už jsem o Tobě dlouho neslyšela.
<reagovat 
 DeadKennedys (Občasný) - 12.5.2006 > Oplatka> Jejda ... tohle mi asi nedošlo, v odesílání reakcí je vůbec občas bordel, to bude určitě tím jak se z Totemu stává nadnárodní společnost :o) Je docela zajímavý, že se před deseti lety vnímáš jako "člověk kdo nosil moje jméno". Já u sebe nějak necítím rozdíl ... tak nevím jestli je to schizofrenie u tebe nebo zastydlá puberta u mě...
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 14.5.2006 > Ale jo, já se taky cítím maximálně na osmnáct...Ale když se srovnám s holkou, která to tehdy psala - středoškolačka, co s nikým nikdy nechodila, bydlela v jednom pokojíku s bráchou a plánovala si, že se co nejdřív vdá - tak jsem fakt někde úplně jinde.
<reagovat 
 DeadKennedys (Občasný) - 16.5.2006 > Oplatka> No právě, zvláštní je, že moje představy a plány o budoucnosti se od osmnácti nezměnily, respektive od patnácti. Až na pár detailů pochopitelně, ale podstata zůstala. I když jsem si nepředstavoval, že se co nejdřív vdám :o) A na druhý straně se cejtím asi na pětačtyřicet ... Mno, možná to ještě přijde. Nějak jsme už odbočili od básně :o)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 14.10.2008 > pěkný
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter