Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Malostranská beseda 7.11.2004
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 11.11.2004 (18:00:00)

  Po pouhých patnácti dnech se do pražské Malostranské besedy vrátilo čtení kulturního serveru Totem, pořádané obvykle jednou měsíčně. Co divákům přineslo?

  Program byl tentokrát poněkud chudší než při předchozím vystoupení, a také účast publika  o něco nižší, což lze snadno vysvětlit tím, že večer nekorunovala hvězda typu Vladimíra Merty. Vystoupení rozhodně prospělo přesunutí na časnější dobu (sedm hodin místo půl deváté), které zabránilo protahování do pozdních nočních hodin, přestože se standardně začínalo o půl hodiny později.

  Avšak zpět k programu: Nedělní divadlo vedené Petrem Marečkem nabídlo svůj běžný standard, trochu okořeněný pouze tím, že herci nebyli čtyři, ale pouze tři, a proto se museli v některých disciplínách prostřídávat. Poněkud nešťastný byl nápad vystupovat nikoli na pódiu, ale přímo na podlaze sálu, což některým diváků znesnadňovalo pohled na herce.

  Autory Totemu tentokrát reprezentovali tři básníci, z nichž pjer a g_morr vystoupili osobně, zatímco malehokubu01 přečetla redaktorka Naty. Zatímco úroveň vybraných textů byla vysoká, nelze totéž říci o jejich prezentaci - to platí zejména o g_morrovi, který sveřepě odmítal mikrofon, a jemuž proto nebylo při neustálém otvírání dveří do vedlejší hlučné místnosti příliš rozumět. Autor pjer, který prezentoval svá díla jako „v podstatě jedinou dlouhou báseň“, je v tomto stylu i četl, takže se posluchači v jeho poetických obrazech mnohdy ztráceli. Nejlepším výkonem tak bylo sice mírně patetické, ale srozumitelné a sdělné podání předčitatelky Naty.

  Po přestávce patřilo pódium dvěma rockovým kapelám -  Natotata a Wave. Zatímco první z nich svým poměrně jednotvárným stylem a anglicky zpívanými texty příliš nezaujala, druhá, podstatně melodičtější a s hlasově lépe disponovaným zpěvákem, dokázala diváky ke konci strhnout i k tanci.

  Přesto je však na místě otázka, podle čeho byly do Malostranské besedy přizvány právě tyto dvě kapely. Rocková hudba, založená na elektrických kytarách a bicích, kde jsou texty poměrně druhořadé (v případě první kapely dokonce téměř nesrozumitelné), by se mnohem lépe vyjímala v klubu, kde je přirozené se pohybově projevovat, než na básnické akci. Ostatně skutečnost, že většina tvůrců z Totemu strávila druhou část večera téměř výhradně ve vedlejší místnosti, a na koncertě zůstali zřejmě jen fanoušci obou skupin, mluví sama za sebe. Ve srovnání s výběrem interpretů, kteří vystupovali v dřívějším místě konání večerů Totemu, zaniklém Jazz clubu v Železné (folkoví, bluegrassoví či countryoví interpreti) se volba daných skupin jeví jako krok přinejmenším sporný.

   Listopadová Malostranská beseda tedy nebyla ničím překvapivá, přinesla pravidelným návštěvníkům akce to, na co jsou zde zvyklí. Otázkou do budoucnosti je však určitě zmiňovaná volba hudebních interpretů pro druhou část.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2004 > pětku dávám za to jax všechno napsala hezky na rovinu a vokrouhala g morra a tak vůbec.. a déčko proto, aby si toho taky někdo všimnul
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 11.11.2004 > Pěkná recenze
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 11.11.2004 > g_morre, tady vidíš, kam někdy vede sveřepost :-, páč mi to taky vadilo
<reagovat 
g morr (Občasný) - 11.11.2004 > sorry.
<reagovat 
čtenář g morr - 11.11.2004 > ale mezi náma: zeptal jsem se, jestli je slyšet, někdo v rohu u dveří řek, že ne, přitlačil jsem – a pak už nikdo nic neříkal. odmítat a odmítnout je jinej vid.

a že někdo neustále sveřepě otvírá dveře, courá někam, když má sedět jako přibitej a poslouchat :))))
<reagovat 
čtenář g morr - 11.11.2004 > když neslyšim, tak si řeknu a nedržim zdvořile hubu.
<reagovat 
čtenář D*O*G - 12.11.2004 > g morre sám sis to pohnojil hovno sme slyšáli

jen jsi asi dvakrát zavřískal
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 11.11.2004 > Tak to bych musela křičet celou dobu a neslyšet od Tebe vůbec nic...Raději jsem se snažila se soustředit.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 12.11.2004 > Oplatka> ok, jsem rád, že i přesto jsi dokázala poznat, že volba padla na texty kvalitní.
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 12.11.2004 > hmmmmmm, zajímavý. dávám déčko za tu odvahu to vše sepsat a taky za tu upřímnost.
taky jsem koketovala s myšlenkou se o něco pokusit, ale ona to je celkem těžká věc, popsat něco pro lidi, který to třeba taky viděli.

doplnila bych, že improvizace Nedělního divadla byla založená na úžasně kreativním postupu. škoda, že jsme se taky nemohli zapojit...
g-morra jsem já osobně slyšela perfektně.
rock jsem náhodou celkem uvítala, jinak se k němu nedostanu. ve vedlejší místnosti jsem byla hlavně proto, že jsem ukecaná a chci se s ostaníma bavit, což u jakýkoli hudby nejde.

Doporučil 
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 12.11.2004 > a to déčko sem zapomněla :)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 12.11.2004 > To víš, my, co jsme viděli to samé Nedělní divadlo po sto prvé, už to zase jako tak kreativní nevnímáme, ono je to pořád stejné...Pokud jde o g_morra, tak máš asi úžasný sluch, já musela špicovat uši seč to šlo, a do toho každou chvíli ten hlahol odvedle, jak se otevíraly dveře...
<reagovat 
Čtenář - 12.11.2004 >

jde o to, že mi seděli u těch dveří a tak jsme ten hluk měli hned za sebou, ale už se k tomu víc nebudu vyjadřovat...

divadlo mi připadalo spíš do komornějšího prostředí mezi přátele nebo známé


<reagovat 
kalais (Občasný) - 12.11.2004 > Tak to pozor!
já se teda budu teďkomc bít za géčka, protože s tím mikrofónem by to pak byla hovno poezie...a řval docela nahlas... prostě si myslím, že ne každá poezie je stvořená pro jaksetojemnomřekne...kruci...já tomu říkám umělotní hlas.
se mi zdá, že někdo se málo soustředil:)
pjer do mikráče až příliš řval a to mě prostě rušilo...jinak se mi taky líbil
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 18.11.2004 > kalais> 

no, a to jsem se snažil neřvat tolik jako obvykle... využíval jsem i jemnější a tišší polohy... hi hi

a k recenzi: ona je to fakt "jedna báseň", což ovšem ti, kteří si sbírku neobstarali, nevědí... (což ale není případ kalais)


<reagovat 
 kalais (Občasný) - 18.11.2004 > pjer> ano ano:)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2004 >
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 22.11.2004 > co to je tohle? dobrá recenze?! si děláte prdel, ne.....slint dobrej tak do školního časáčku na prvním stupni....
Body: 1
<reagovat 
berenicka (Občasný) - 15.11.2004 > pro mě osobně to není zase tak důležitý, jak nahlas kdo mluvil. o tom přece poezie neni. a když někdo šeptá, stačí zařvat: víc nahlas! :) a je to.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.11.2004 > berenicka> za tohle děkuju. přisámbůh, že na mě stačí zarvat jednou... maximálně dvakrát.
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 3.12.2004 > berenicka> Tys tam ale nebyla, že ne?:)))))))))))))))
Body: 5
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 4.12.2004 > Agovirin> kdo vi ;-}
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 4.12.2004 > berenicka> to nejní možný holko, Tys tam bejt nemohla:))))))))))))))))
<reagovat 
 berenicka (Občasný) - 6.12.2004 > Agovirin> a jak to víš ;-)
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 6.12.2004 > berenicka> 

S barvou ven děfče: koukejte odevzdat valuty občanko, a sdělit pravej nick!!!:)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter