Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Moudré rozhodnutí z kolekce formální cvičení
Autor: Naty (Občasný,Redaktor) - publikováno 24.11.2004 (00:00:00)
další ve sbírce>

 

Moudré rozhodnutí

 

Do šedivé obléklo se nebe.

Chladný vítr je čím dál víc smělý.

Slunce zdá se nehřeje, jen zebe.

 

Pestré barvy dávno odletěly,

které podzim zručně vymaloval.

Netěším se ani na neděli.

 

Listopad už zlato listů prodal,

mraky pláčou na nahotu stromů.

Každý kouká kam jen by se schoval.

 

Nevím jak vy, já jdu plakat domů.

 

                                                           23.11.2004



Poznámky k tomuto příspěvku
g morr (Občasný) - 24.11.2004 > spoň třeba přesah... nebo tak.
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 24.11.2004 > jo,jo, nalejvání do formiček (asi proto odolávám vábení), ale dobré řemeslo se nezapře...
<reagovat 
protěž (Občasný) - 24.11.2004 > No jo, jenže když je to v kolekci "formální cvičení"...  :-) Částečně souhlas s předchozími... i když ta pointa, ta má vtip
<reagovat 
g morr (Občasný) - 24.11.2004 >

rozverné nerozverné, tohle mi přijde jen jako nalejvání slov do formičky. a většina textů, co jsem od tebe čet, mi tak nepřipadla.


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 24.11.2004 > g morr> To víš, že je to nalejvání slov do formičky. A ještě navíc tak rychlé, že se divím, že jsem nepřelila. To já si jen tak hraním brousím pero, tedy spíš klávesnici. A on se prstoklad podle mne procvičovat musí. Znáš to, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 24.11.2004 > Naty> 

Nemáš to špatné, i když některé ty "by" jsou už trochu násilné, ale ono je to taky o tom, kolik na to máš času- My měli tři dny...

Tak Tvorbě ZDAR!


<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 24.11.2004 > Jako cvičení je to dost dobrý.
Body: 4
<reagovat 
čaro (Občasný) - 24.11.2004 > Někdy stačí napsat něco jen tak - třeba jako cvičení. Většinou ale nehodnotím jednu báseň, ale vzpomínám na celého autora. Proto to dnes je takové odlehčení, ale jindy Naty tomu dává více :-)
<reagovat 
Zviřátko (Občasný) - 24.11.2004 > Je fakt, že jiná formální cvičení na popud naší dílničky se mi líbila víc, příště Ti dáme vědět, ať máš stejně času jako my, ju?
<reagovat 
 Přeslička (Občasný) - 24.11.2004 > Zviřátko> tak mě teda taky, ale výsledek nezaručen:)) jo a taky by mohla redakce nahodit zas nějakou soutěž:) třeba adventní
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.11.2004 > Přeslička> taky nad tím delší dobu přemýšlím.. ta sotěž o podzimní báseň tehdy měla ohlas.. ale právě proto, dělat hned vánoční.. a pak jarní, letní.. velikonoční.. to by chtělo něco jiného a momentálně mne nenapadá co.. sice se tady poslední dobou vyskytuje hodně, záměrně neřeknu znalců, vyznavačů klasické formy a strof s normovanou podobou, ovšem zadávat zase něcio jako o nej sonet, decimu či stance asi taky není nejlepší nápad. Málokdo by to napsal formálně správně a málokdo by to dokázal sofistikovaně ohodnotit. Navíc mnohdy je to věc sporná, jak říkal nedávno g morr, tercína by měla být v jambu.. a teď je otázkou jestli v češtině lze jambický verš vůbec stvořit etc..

takže forma volná, ale téma.. ale o nej eroťárnu by taky bylo dobrý, teď mne napadlo ;-)
<reagovat 
čtenář Lucka - 19.10.2006 > dobry napsala sem upodle toho ukol!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
 
 
0 0 1 (7) 9 78 329 330
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter