Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Umanuté mlčení - Bob Frídl
Autor: gsj (Občasný) - publikováno 27.11.2004 (00:24:32)

 


     V loňském roce vyšlo nové CD Zastav se človíčku. Bylo to vlastně vzpomínkové CD, k výročí 35leté tvorby Boba Frídla s jedním novým duetem. Všichni pamětníci si zde našli tu svou oblíbenou písničku, která jim uvízla v hlavě při koncertech a vybaví se vždy, když si navodí situaci kdy ji poslouchali a nebo uslyší jméno interpreta. Mělo velký ohlas, bylo rychle vyprodáno a musely být dolisovány nové kusy. V letošním roce má vycházet Bobu Frídlovi CD a DVD s zhudebněnou poezii. Možná si vzpomínáte na písničky: "K svátku mé milé" a "Slepí muzikanti" od Boba Frídla s poezií Jiřího Wolkera. Chystá nový projekt zhudebněných veršů básnířky Zdeny Bratršovské. Je to poněkud rozsáhlejší projekt a bude zde 9 až 10 písní v bloku s videoklipem a blok recitativu básní Zdeny Bratršovské. Přemýšlela jsem proč si právě tyto verše vybral Bob Frídl. Paní Zdena v rozhoru přiznala, že zde nejsou její zážitky, ale jak řekla: “Chtěla bych mluvit ústy všech žen v různém věkové údobí a na různých místech světa, prostě mluvit ústy žen i svými ”. Básně které si Bob Frídl vybral působí dle mého soudu jako lyrické a křehké. Přitom verše se do lyrických tónů rozhodně zařadit nedají. Je zde autentický až realisticky hmatatelný přístup k běhu života. Zážitky jsou zlé, dobré, ale prožité a cítíte je na přímo na vlastní kůži. Přesto že ve verších prosakuje hrubost světa, kterou autorka umí slovně vyjádřit, stejně tam ten kousek lyriky najde ten, kdo ho bude hledat. Mne upoutala mnohoznačná slova v básních, které Vás nutí se pozastavit a zamyslet nad nimi. Dát si otázku pravého významu tohoto slova, nebo slovního spojení. Posuďte sami, třeba Klínopis, nebo složení slov v názvu básnické sbírky Chůdy po předcích.

     Bob Frídl byl myslím lyrický interpret a sám si v tvorbě Zdeny Bratršovské našel opět svojí dylanovskou notu, notu trubadúra a opěvovatele okamžiků. Někdy trošku nostalgicky teskných, ale i rozpustile jemných a něžných.Tak se vlastně splnilo to o co paní Zdena usilovala. Nejenom ústy všech žen, ale i Bob Frídl promluvil písní a dal veršům svou podobu, jakou to vše se dozvíme až bude CD dotočeno. Tady bych opět bych citovala paní Zdenu, když jsem se ptala, jaký má pocit ze svých veršů, když je slyší zhudebněné panem Frídlem. Odpověděla mi: “Ptáte se těhotné, zda má porodní bolesti, když má porod plánovaný až za několik měsíců, nevím jestli to bude holka nebo kluk, to se všechno teprve pozná”. Zvláštností u tohoto CD a DVD je, že bude vycházet v knižní podobě a do této knihy bude vloženo toto DVD a CD. Pan Michal Huvar, spisovatel a publicista, měl takový nápad. Spojit text s hudbou a videem dohromady. Tak u tohoto projektu můžete vychutnávat díky nápadu pana Huvara mnoha smysly. Natáčelo se ve dnech 23 – 27. 8. 2004 ve studiu Českého rozhlasu, který se stal i mediálním partnerem projektu a byli přizváni lidé opravdu v této branži akreditovaní. Zpěv, kytara a foukací harmonika je vlastní Bobu Frídlovi. Aranže a režie se ujal Igor Vavrda s Milanem Vidlákem. Dechové nástroje, flétny a saxofon Rudolf Hájek. Dostávám se k tomu, co Vás asi bude také zajímat. Název díla. Autory jsem touto otázkou asi trošku zaskočila. Není nic jasné, projekt vzniká a rodí se, je to opravdu teprve capart , ale dle mých názorů roste rychle a až dospěje, do stádia konečného díla, bude připraven pro Vás posluchače a také čtenáře. Budeme vnímat skoro všemi smysly UMANUTÉ MLČENÍ. Tak to je prý pracovní název tohoto projektu lidí kolem hudby, zpěvu a poezie.

 

Kdo je kdo:


Paní Zdena Bratršovská

Narozena 13. 5. 1951 Praha

Spisovatelka, básnířská, prozaická a divadelní tvorba

Nyní svobodné povolání. ST gymnázium Ústí nad Labem 1969, FF UJEP nedokončena. Po roce 1990- členka sekce pro krásnou literaturu při Nadaci ČLF, také členka PEN klubu a Obce spisovatelů. Její zájmy jsou němčina, pasivně angličtina. “Ráda chodím krajinou”. V současnosti píše většinou ve spolupráci s Františkem Hrdličkou,

Vydané knihy:

  • Budík pro Šípkové Růženky
  • Hotel Rezeda, 92 Sebranci
  • Samé milé pitvorky
  • Cesta k močálu
  • dvou písařích
  • Scény z mužského života
  • Divadelní hra Horká krajina (vyd. Dilia)
  • 4 rozhlas. hry (uvedené vesměs bratislavským rozhlasem)

Samostatné básnické sbírky:

  • Džbán bez ucha
  • Městské šance
  • Klínopis v notesu
  • Chůdy po předcích

Pan Michal Huvar

Narozen 13. 2. 1960, Hustopeče

Cestovatel, spisovatel a publicista. 1975 odmaturoval na Střední průmyslové škole železniční v Břeclavi, 1985 vystudoval Masarykovu univerzitu v Brně (český jazyk, literaturu a občanskou nauku na Pedagogické fakultě). Poté učil ve Velkých Pavlovicích, Valašském Meziříčí, Kloboukách u Brna a nakonec v Břeclavi. 1993-96 působil jako kulturní publicista v Praze, 1997 založil Carpe diem. V tomtéž roku podnikl cestu do Tuniska, Libye, Egypta po stopách Hanzelky a Zikmunda, navštívil Izrael, Kypr a Řecko, v letech 1999 a 2000 Spojené státy americké. Kromě toho uspořádal několik fotografických výstav, je spoluautorem divadelních scénářů a autorem prvního českého cestopisného CD-ROMu.


Vydané knihy:

  • Takový Žalman (truvér naděje) (1996)
  • ...naslouchání světa (1996)
  • Knížka o Regině (+CD)
  • Afrikou na dohled (1997)
  • Kryl (1999)
  • Kryl (2. vyd.) (1999)
  • Suchý (písničkář a básník) (1999)
  • Kryl (2004)
  • Knížka o Regině (příloha knihy)

Pan Bob Frídl

Narodil se 13. listopadu 1947.

Zpěvák, hudebník a skladatel textů a hudby.

Pěvecká kariéra Boba Frídla začíná v roce 1967 se skupinou Green Spaedars. O rok později již vystupuje sám v brněnských klubech s kytarou a foukací harmonikou. Jeho hudba a zpěv je ovlivněn a inspirován velkými vzory, například Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Leonard Cohen, později Bulad Okudžava. Nápad vydat se na uměleckou dráhu sám jen s kytarou a foukací harmonikou uskutečnil ve dvaceti letech - tehdy se psal rok 1968.

V roce 1969 spolu s dalšími písničkáři V. Třešňákem, V. Mertou a J. Hutkou zpívá na prvním folkovém a country festivalu pořádaném v Uherském Brodu. V současné době Bob samostatně koncertuje, hostuje v různých televizních pořadech (Dobroty s Petrem Novotným, country show s Ivanem Mládkem) a vydal k 35 výročí své činnosti z nejlepších a nejznámějších písní z let 1968-2003, CD Zastav se človíčku.


Vydaná CD:

  • Jen vítr to ví
  • Abeceda
  • Všem starým láskám
  • Návraty
  • Vzpomínky
  • Divadlo života
  • Zastav se človíčku

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 5.6.2012 > Roman Dalmatin, Je škoda, že si nemohu koupit na CD původní nahrávky Boba Frídla.Jsou autentické své doby protkáné nostalgií. P.S. Snad někdy?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter