Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Tajemství Ježíše Krista
Autor: Pavel Kastl () - publikováno 19.1.2000 (16:02:03), v časopise 22.1.2000
Tajemství Ježíše Krista

Jak je známo všem křesťanům, Ježíš Kristus byl Boží syn. Jeho duše byla jedna z nejvyspělejších duší, které v duchovních světech dlí spolu s Bohem a dá se říci, že je součástí Boha, přesněji řečeno, Bohu nablízku. Proto také Kristus říkával: „Já a Otec jedno jsme.“ Ačkoli Ježíš vyzdvihoval svoji totožnost s Bohem (já a Otec jedno jsme), bylo to myšleno spíše obrazně. Ježíšova čistá a dokonalá duše usilovala především o dobré vztahy lidí k Bohu i sobě navzájem. Tyto ideály se také blíží Božskosti a duševní dokonalosti, ke které chtěl Ježíš lidi dovést. A to jsou vlastnosti vpravdě Božské.

Vzhledem k biblickému popisu početí sv. Panny Marie i vzhledem k některým pramenům, popisujícím velikost i rozměry těla Ježíše Krista nelze vyloučit možnost, že byla sv. Panna Marie oplodněna příslušníky mimozemských civilizací, plnících vůli Boží. Faktem je, že sám Ježíš Kristus věděl mnohem více, než kolik toho sdělil svým učedníkům, jak dokládá následující citát (evangelium sv. Jana, kap. 16, verš 12): „Ještě mnoho jiného bych vám měl povědět, ale nyní byste to nesnesli. Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy...“ A protože stojíme na přelomu věků, doba, kdy má přijít onen Duch pravdy, již nastává.

Jak praví Bible svatá, Ježíš Kristus byl na svět poslán z důvodu, aby nás všechny spasil. Aby vzal skrze své utrpení a skrze svoji smrt na kříži na svá bedra hříchy každého z nás a dal nám všem tak možnost dojít tzv. „spasení“, tedy vykoupení své duše, přesněji řečeno zbavení se její negativní Karmy. Ježíš nebyl přímo částí Božího ducha, která by se oddělila od Boha a pak se vtělila do těla dítěte, jak mylně popisuje např. Poselství Grálu. To by pak byl Ježíš samotný Bůh, a nikoli „jen“ Boží syn. Pro Boha samotného by bylo nemožné a neúnosné vtělit se do těla dítěte. Jeho Božskou svatost by porušily negativní vibrace lidí, v jejichž společnosti by žil, nemohl by lidským způsobem prožít zlo, které je zde na Zemi, protože by to jeho energii, která je utvořena z nejvyšší a nejčistší lásky, porušilo a zničilo. Proto Boží syn nemohl být vtělený Boží duch, ale „pouze“ vtělená nejčistší a nejvyspělejší lidská duše do těla dítěte, aby pod vedením andělů a Boha učila lidi pravé lásce k bližním a Bohu. Kromě toho samotný Bůh byl Ježíši vždy nablízku, a do jisté míry prožíval vše spolu s ním.

Tedy jak již víme, prvním důvodem života Ježíše Krista na Zemi bylo učení lidí o Boží lásce a mravnosti. Ale byl zde ještě důvod jiný. Důvod natolik smutný i paradoxní, že o něm mnozí nechtějí ani slyšet a málokdo ho vůbec plně pochopí. Vzít na svá bedra hříchy celého lidstva a spasit jej nebylo jediným důvodem, proč se Ježíš Kristus na naší Zemi narodil. Byl zde ještě důvod jiný, o kterém většina pravověrných křesťanů nechce zpravidla vůbec nic slyšet. Bůh, jako všemocná bytost, nechal po tisíce let v tomto světě působit zlo a protože je všemocný, mohl tomuto zlu na Zemi zabránit. Protože to však neudělal, z důvodu, že zlo jako nutný protiklad dobra musí v tomto světě být, nese za veškeré zlo na Zemi svým způsobem odpovědnost.

Mnoho lidí, kteří měli krutý osud, se dovolávali Boží pomoci a On je nevyslyšel. Vždyť i samotný Ježíš těsně před tím, než skonal, pronesl větu: Bože, proč jsi mně opustil! Jak jsem již řekl, Bůh prožíval vše společně s Ježíšem, tedy i jeho smrt na kříži. Poznal a pocítil tedy všechnu bolest lidského strádání společně s ním. Ježíš tedy nepřišel na svět jen proto, aby spasil lidi z jejich hříchu, ale přišel na svět společně s Bohem i proto, aby skrze Ježíše Bůh spasil sám sebe. Aby mohl pohlédnout všem zbědovaným duším do tváře a říci jim: Znám vaši bolest. Vždyť jsem ji také prožil. A musel jsem skrze Ježíše prožít všechno zlo, které jsem na Zemi nechal působit. Znám tedy bolest každého z vás, vím o vašem utrpení. Já, samotný Bůh, vím, jaké je to být trpícím člověkem, volat Boha o pomoc, a zůstat nevyslyšen.

A proto Ježíš přišel na Zem. Aby spasil lidi a vzal na sebe jejich hříchy, a aby i samotný Bůh spasil sám sebe před obviněním lidí, které v jejich utrpení nevyslyšel a nepomohl jim unést jejich těžký osud. A to je ten druhý důvod, proč se na naší Zemi Ježíš Kristus narodil. Aby spojil člověka s Bohem a Boha s člověkem. A aby nejen odpustil Bůh nám naše hříchy, ale abychom i my odpustili Bohu to, že na nás nechal dolehnout tolik strádání a zla.


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 25.10.2000 > i tohle je dost slabé. Vše je Jinak. Na začátek však dobré, hlavně sklon se dívat na dogma novým pohledem. Ježíš byl hlavně Učitelem cesty k Bohu.
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 7.2.2001 > Ježíš JE sám Boží Syn. Ten vztah k Otci nelze brát "obrazně" nýbrž podstatně. Smysl oběti Krista na Kříži: Zemřel za naše hříchy. Vzal na sebe viny celého světa. Na nás je nyní jej přijmout a uznat jako Spasitele. Vzít evangelium vážně a žít jej.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter