Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Tajemství magie
Autor: Pavel Kastl () - publikováno 19.1.2000 (16:04:40), v časopise 29.1.2000
Tajemství magie

O magii existuje mnoho výkladů a teorií. Magie se zpravidla rozděluje na bílou a černou magii. Do bílé magie se nejčastěji řadí působnost lidových léčitelů. Jejich diagnostickou schopnost zprostředkovávají duchové, kteří vedou ruku léčitele například při určování diagnózy pacientovy nemoci kresbou tužkou (takzvaná "automatická tužka") nebo kyvadlem. Do bílé magie se dále řadí dávání rad a varování, která například jasnovidec lidem sděluje, a tyto informace má sám od duchů a podobně. Tato bílá magie, jak se většinou traduje, vychází ze spolupráce s dobrými duchy.

Do černé magie se řadí vyvolávání Ďábla, zaklínání a proklínání lidí za účelem jim ublížit. Do černé magie se řadí často i věštění a tak dále. Kdo užívá magie a kouzel proto, aby někoho poškodil nebo zničil, může dotyčného člověka poškodit, v extrémních případech i zabít (tuto práci vykonají zlí duchové, které zaklínající na svoji oběť poslal). Ale platí zde dvě pravidla:
1) Každý, kdo tyto síly použije proti někomu, zaplatí z tohoto svého konání daň (bude za něj potrestán), a to tak, že stejné síly, které zaklínač (mág) posílal na svoji oběť, půjdou proti němu a nakonec ho zničí již za tohoto pozemského života, nebo v další cestě (životech) své duše bude sám za své konání trpět, případně se také stane obětí něčího prokletí.
2) Temné, zlé síly (zlí duchové) černou magii (kouzla, prokletí) provádějící smí ublížit své oběti, na kterou jsou posíláni, jen v souladu s Osudem, a pokud není v Osudu prokletého, že mu tyto síly mají ublížit, osudoví duchové ho ochrání a temné síly ani prokletí proti tomuto člověku nic nezmohou a nijak mu neublíží. Pomůže i modlitba v Boha, "čisté" srdce a odpuštění zaklínající osobě.

Obě magie, bílá i černá, jsou jen relativními protiklady a mají společný původ a vzájemně se prolínají (ostatně jako všechny protiklady). Při bílé magii asistují více či méně dobré duchovní síly a při černé magii asistují více či méně zlé duchovní síly. Není vždy jednoduché od sebe tyto magie rozlišit, protože v jádru mají mnoho společného.

Skrze bílou magii lze poznat magii černou, a skrze černou magii lze poznat magii bílou. Kdo pozná do hloubky černou magii, musí poznat i její protiklad, magii bílou. Nejhlubší poznání černé magie vede skrze poznání Ďábla i k poznání Boha. Ďábel by bez Boha nemohl existovat, a Boží moudrost ho zde nechává působit, protože bez něj by svět nefungoval. Kdo pozná plně zlo, pozná tím i dobro, a proto skutečný černý mág se může díky svému studiu černé magie nakonec přiblížit i Bohu a zdokonalit se. Většina lidí, kteří se černou magií zabývají, se zabývají jen její nejčernější (nejhorší, nejzlejší) stránkou, tedy oddělenou černou magií od bílé, tedy odděleným zlem od dobra, což je jen část poznání a dovednosti, půl pravdy a půl lži. Ale plné poznání a prožití černé magie a zla by správně mělo vést k hlubšímu poznání a prožití magie bílé a dobra, tedy ke znalosti komplexní. S tím se však v praxi můžeme setkat jen zcela výjimečně. Naprostá většina lidí černou magií se zabývajících však dělá zlo oddělené od dobra, a proto tito lidé jsou tedy jednostranně zaměřeni a jejich poznání jsoucna je neúplné.


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 25.10.2000 > Proč by mělo věštění znamenat černou magii? Samotné rozdělení je černobílé, magie je vždy s podílem dobra a zla. Nějak tu chybí sexuální magie a duchovní. Chybou je psát Ďábel s velkým písmenem, to je dualita. On není druhý pól k Bohu, naopak, je Jeho služebníkem, i když si myslí svoje. Stvoření je dílem Boha - Absolutna a to má vše pod kontrolou. V závěrečných poznámkách se autor vydává na příliš tenký led.
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter