Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Cables Vomitation z kolekce Malby
Autor: HunteR (Občasný) - publikováno 8.1.2005 (09:58:30)
další v kolekci>
Jedna ze starších airbrushových maleb, složená ze dvou částí - proudu kabelů a vlastní hlavy. Části byly později spojeny v photoshopu. Pravá část obrazu nazvaná Slave Head byla vystavována samostatně a byla ukradena. Velikost jen o málo větší než A4. Akryl/airbrush.


Poznámky k tomuto příspěvku
Regis (Občasný) - 8.1.2005 > Inspirováno Gigerem? Líbí.
Body: 5
<reagovat 
TERRMITh (Občasný) - 8.1.2005 > Super!!! HRG taky zbožňuju a taky je pro mě velká inspirace.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 8.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
surma (Občasný) - 8.1.2005 > giger ne giger... perfektní práce k tomu není co dodat!
Body: 5
<reagovat 
net (Občasný) - 9.1.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Cynyk (Občasný) - 9.1.2005 > tomu řikám: "blejt střeva" ...
Body: 4
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 9.1.2005 > já se omlouvám, ale pořád nevidím zobrazenej celej obrázek (kvůli problémům s PC), viděla jsem jen náhled...ten vypadal zajímavě :)
<reagovat 
DominikR (Občasný) - 9.1.2005 > Hans Rudolf Giger je pro mě jedinečný a nadčasový umělec. Máš štěstí, že je to jen tvá inspirace a ne totální snaha o kopirování.
Body: 5
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 9.1.2005 > Tony Sawer> Neexistuje žádný důvod, proč Gigera totálně kopírovat, už z důvodu vzniku jeho obrazu, který vniká neplánovaně, tudíž jakákoliv účelová kopie bude postrádat ten prvek náhodnosti, který v jeho obrazech je... Mám jeho umění rád, i když postrádá některé věci, které se mi líbí zase u jiných autorů. Ale pokud jsem chtěl nakreslit něco cyberpunkového, přišla inspirace právě od něj. Motiv a částečně i technika jsou ale trochu jiné, než jsou k nalezení u něj. Každopádně se nesnažím popírat, že je to malováno pod vlivem jeho obrazů, ale rozhodně se stavím proti tomu, že bych chtěl něco kopírovat, má to můj rukopis i můj nápad a používá to mých charakteristických prvků. Proto nechci slyšet nic o eklekticismu. Je snad krajinkář, který maluje krajinky akvarelem taky eklektik jiných akvarelových krajinkářů?
<reagovat 
 DominikR (Občasný) - 9.1.2005 > HunteR> Z mého názoru myslím bylo jasné, že jsem tě z ničeho takového neobvinil, takže věřím, že nejsi zvráskovaný vztekem :) těším se na další kus z tvé tvorby - měj se
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 10.1.2005 > Tony Sawer> Ne, tvůj názor beru, i když nevím, jaké štěstí bych měl mít, kdybych Gigera nekopíroval, po totemu se pohybuje (pohyboval?) jeden člověk, který sprostě kopíroval mě a všichni mu tady tleskali jako velkému umělci, takže na to mám taky svůj názor... Co mě naštvalo byla ta slova o ekleticismu, ale reagoval jsem na to u tvého příspěvku...
<reagovat 
Absolute (Občasný) - 10.1.2005 > DLE MĚ V POHODĚ ARTÍk kterje má úroveň ! jak sám říkáš Gigera se ani nedá kopírovat a na druhou stranu jsem už přečetl pár reakcí na mé práce kde se dotazují jestli byl Giger motivací atd.. tedy alespoň v mém případě jsem se setkal s gigerovými prácemi až po tom co jsem nějakou tu svou ztvořil, nemůžu říct že mě nemotivuje a nemotivoval ale rozhodně se ho nesnažím napodobovat a myslím , že se v mých obrázcích odráží moje osobnost nevím jak ty ale já takovéhle věci kreslím svým podvědomím, tudíž podobně jako u některých gigerových prací, začínám s prázdnou plochou a nevím co z toho vznikne. zajímavý je to, že když se pak na to člověk zpětně kouká a prohlíží zjistí, že je to vlastně takový deník :) BTW. Giger mě nadchnul právě proto, že mě jeho práce připadali blízké, nevím jestli je to má utkvělá představa ale je dost možné že s tím i dost souvisí zážitky a halucinační představy LSD či jiných drog, co myslíš má to spolu něco společného?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 10.1.2005 > Absolute> Takhle, tenhle artwork nepovažuji za nějaké veledílo, ale je to obraz, který je charakteristický pro mě a ne pro Gigera, byť je z jeho stylu. Pro lidi, kteří ho neznají logicky vyvstane otázka: Je to od Gigera? Ale hned na druhý podled je jasné, že ne. Osobně netvořím jako on, většina obrazů je předem připravených, jen se v průběhu tvorby nějak mění. Nikdy jsem nechtěl jít jeho cestou (i když by to šlo), protože bych se dostal jen k tomu, co on již udělal, v jeho stylu ho není možné překonat, proto jsem se o to ani nesnažil. Ale je také pravdou, že cyberpunk této podoby se u mě objevoval i v době, kdy jsem Gigera neznal, stejně jako o tom mluvíš ty... Až když jsem začal používat airbrush jsem byl schopný se přiblížit jeho stylu, což je na jednu stranu super a stane se to skoro každému, kdo umí airbrush používat a Gigera zná, ale na druhou stranu je to děsivě svazující, tímhle stylem nejde prakticky vytvořit nic, co by Gigera nepřipomínalo. Jsou lidé, kteří Gigera dál napodobují, i když do toho vnášejí svůj rukopis a řemeslo a jsou v tom velmi dobří - u nás je v tom nejlepší asi Petr Přibyla. Prostě jim to nevadí. Vytvořil jsem několik obrazů pod tímhle vlivem, ale opustil jsem tu techniku, protože jsem z ní už nemohl vytěžit víc, než udělal Giger. Proto jsou mé nové obrazy malované štětcem a není v nich po Gigerovi žádná zřejmější stopa. Trvalo mi pár let, než jsem se od toho utrhnul a věř mi, že to je hodně náročné, mnohem pohodlnější by bylo chrlit ty hlavy jednu za druhou... proto jsem hrdý sám na sebe, že se mi to povedlo, se z toho utrhnout, měl jsem i hluboké deprese z toho, že se mi nedařilo z Gigerova zajetí uniknout... tenhle obraz jsem dal jako příspěvek z doby, kdy jsem byl ještě pod silným Gigerovým vlivem... Jinak co se týká Gigera a LSD, myslím že s tímhle halucinogenem měl zkušeností celkem dost... akce typu Celebration Of the Four a nebo jeho soužití s Li Toblerovou (která se podle mě zastřelila právě kvůli tomu, že ji LSD pomátlo hlavu). Ale je to jen můj názor, Giger se k tomu nikdy nechtěl vyjadřovat.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 10.1.2005 > HunteR> jo s tím souhlasím, navíc jak si zmínil je zbytečné gigerovi práce napodobovat protože on dosáhl toho maxima... Jáí sám osobně mám problémy si art připravit dopředu, spíš jen myšlenkově- ale cítím jak velký vliv na mě má to, že si prohlížím cizí práce a člověk se nevyhne ani tomu, že něco namaluje a ejhle vzápětí zjistí že něco podobného už je. Pro ty co se dokáží ponořit hlouběji to však rozdílné je, já tvé práce znám a můžu říct, že to giger rozhodně není i když je mu to dost podobné, např. opravdu se mi líbí tvé práce s motivy (aztéků myslím) na to se ten airbrush opravdu hodí- btw. to že lidi jsou schopný ukrást cokoliv je smutný
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 10.1.2005 > Absolute> No, myslím, že malba bez přípravy, nebo alespoň nějaké vize, která by byla originální je opravdu záležitostí řekněme velmi nadaného, až geniálního člověka. Musí vycházet z něčeho hlubšího, z něčeho, co je mu vlastní, charakteristické a tudíž působící originálně. U většiny lidí z takového způsobu malby vzniká vlastně syntéza toho, co mají už nasbírané v podvědomí. Může to vypadat dobře, může to být opravdu krásné, ale ty stopy jiných vlivů se dají vždycky najít. Je pravda, že v dnešní je skoro nemožné vymyslet něco nového, takže se spíše modifikují už zaběhlé způsoby tvorby. Jinak jsem rád za tvůj názor k mé tvorbě.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 10.1.2005 > HunteR> jasný přesně tak jsem to měl na mysli, člověk se tomu neubrání ale osvědčilo se mi i předělávání starých prací, které jsou spíše skicami. Dělat něco z fleku je nad míru složitá věc. Co se týče názoru tak si myslím, že je na místě, páč rád o tomhle diskutuju :) ne, vážně v mém blízkém okolí není nikdo kdo by k tomuhle směru inklinoval a mě samotného by zajímalo co vede ostatní autory. Jsou-li to vnější podněty a nebo ty vnitřní pocitové... ono asi oboje ale u někoho jsem přesvědčen , že opravdu jen kopíruje.
<reagovat 
TERRMITh (Občasný) - 10.1.2005 > ten kdo zná Gigera ví, že sis ho vzal jen jako inspiraci, hlavy kreslí úplně jiným stylem
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 10.1.2005 > TERRMITh> Přesně tak, výstižně a krátce řečeno to, co jsem se snažil říct dlouhými odstavci.
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 10.1.2005 > nemohu posoudit, jak hluboka byla inspirace HRG, avsak autor me komentari presvedcil, ze to urcite neni kopie. i kdyby byla, pak by byla dokonala. k technicke strance nemam mnoho, co rici, pac tomu nerozumim, ale obraz na me pusobi velmi silne. citim z toho umeni a vidim v tom kvalitu. jsem tady uz ponekolikate a jeste se sem jiste vratim.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 11.1.2005 > Ewonne> Díky za názor, nemám nikomu za zlé, že se účastní téhle debaty, byť by mi nebyly jeho názory moc příjemné... nejde totiž jen o mě, ale o celkový pohled na tohle umění... provozuji jeden web, který se na tohle umění specializuje a nebudu lhát, když řeknu, že každou chvíli dostanu od někoho maila s přílohou, ve kterém jsou jeho kresby nebo obrázky. Spousta z nich je inspirovaná Gigerem, ale některé jdou ještě jakoby dál a působí stokrát eklektičtěji, než můj obraz, protože se na nich objevují pro Gigera naprosto charakteristické prvky, jako jsou smutné oči Li Toblerové, dokonale okopírované hlavy nemluvňat nebo i známé pásky švýcarských hodinek, které Giger nosil...tyhle atributy bych si v životě nedovolil použít a proto je taky na mých obrazech nikdo neuvidí, byť jsou dělané podobnou technikou... můj obraz není kopie žádného Gigerova obrazu, byť bych byl schopen takovou kopii udělat. Ale ve zkopírování by mi bránily důvody, které jsme tu už několikrát popsal. Namaloval jsem ty obrazy prostě jen z čiré radosti, že se to daří, že to vypadá dobře. Ne proto, že bych chtěl říct, podívejte, umím to jako Giger. Když projdete celou Gigerovu tvorbu, můj obraz tam nenajdete... ano, budou tam některé, které vám ho můžou připomínat, ale tím to končí.
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 11.1.2005 > HunteR> 

vubec si nemyslim, ze zbuhdarma kopirujes HRG. dokonce i kdyby ano, tak i za to bych te obdivoval 

 

co se tyce:

 

 "jsem ty obrazy prostě jen z čiré radosti, že se to daří, že to vypadá dobře."..........

 

to je parada. k tomu neni co dodat. fakt pohoda.


<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 12.1.2005 > HunteR> podle mě je tahle debata skvělá :) doufám, že v pozadí nezůstanou ani ostatní autoři nejen temného umění
<reagovat 
vomi (Občasný) - 12.1.2005 > paráda
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 9.1.2005 > parádička! ať silně inspirováno HRG, je to kumšt!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zuzzz (Občasný) - 11.1.2005 > Mishka> Mishko, co nebo kdo je HRG?
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 11.1.2005 > Zuzzz> Hans R. Giger, světově známý švýcarský malíř, autor plastik a dekorací, autor podoby Vetřelce. Brzy bude mít v ČR velkou výstavu, tak ho můžeš přijít poznat.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 12.1.2005 > Zuzzz> 

www.hrgiger.com

www.giger.com

 

 


<reagovat 
 Zuzzz (Občasný) - 12.1.2005 > HunteR> Diky moc :-)
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 12.1.2005 > HunteR> vo výstavě jsem četl, už teď se těším takovouhle věc bych si nechtěl nechat ujít, snad se mi jednou podaří navštívit i muzeum
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 12.1.2005 > Absolute> No doufám, že se tam Gigerovi příznivci sejdou v hojném počtu :) Jinak do muzea to není takový problém, byl jsem tam a dá se to vlastním autem, jako výlet... na podzim je tam fakt krásně...
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 12.1.2005 > Zuzzz> Nebyla jsem dele pritomna a bylo Ti spravne odpovezeno jinde. :)
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 12.1.2005 > HunteR> to věřím už jen to prostředí na mě z foto. působilo zajímavě. Uff musím jít něco udělat nebo si tady budou myslet, že nepracuju :) zatim se měj
<reagovat 
al-ash (Občasný) - 9.1.2005 > eklekticismus gigera a ne inspirované gigerem...

<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 9.1.2005 > al-ash> Zdrž se těhle stupidních komentářů.
<reagovat 
 al-ash (Občasný) - 10.1.2005 > HunteR> asi sem čekal trochu jiný protiargument...

z profilu,nádstavba hlavy,(trubkovité/kabelovité objekty z úst/očí)
je to ženská hlava
(viz třeba: http://www.fred-katrin.de/giger/elp/hr_giger_elp_VI.jpg) ale jasně že to nemůže být vetřelec...to už by asi trklo leckoho
viz třeba:
http://www.fred-katrin.de/giger/necronom/hr_giger_necronom_I.jpg

..lidi co se podívají na tovje obrázky se dají rozdělit do dvou skupin
1.)ti co gigerovu tvorbu znají...ti v tvojich obrázcích nenajdou nic nového
2.)ti co ho neznají-těm se to líbí protože NEZNAJÍ a připadá jim to jako úžasně originální,plné morbidní představivosti...

...v žádném případě netvrdím že tvoříš tak že si vybereš pár jeho obrázků a z těch uděláš jenom vlastní variaci...ale je to čistý giger..není to ovlivněné ničným jiným..proto to vypadá tolik jako kopie


..řekl bych že je to prostě fan art na vysoké technické úrovni...
..jako třeba tohle v porovnání s tvojí plastikou:
http://www.giger.com/Biomechanoids/FanGallery/Images/FanArt04.jpg

Body: 4
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 10.1.2005 > al-ash> Připouštím, že jsem reagoval možná zbytečně hrubě, ale jsem známý tím, že mě přivádí k nepříčetnosti když někdo označí mé práce za kopie... nestává se to často, ale o to je to nepříjemnější. Nikdy jsem nezkopíroval žádný obraz, dokonce ani pro vytříbení techniky ne. Jsem samouk, s minimálním časem na tvorbu, nemám za sebou roky ve výtvarných školách, kde bych si mohl vyvíjet pohodlně rukopis... proto možná podléhám mnohem víc takovým velkým umělcům, jako je třeba Giger... ale to je vývoj a postupně se mi daří jeho prvk z mé tvorby odstraňovat. Problém je v tom, že jeho tvorba sahá od kraje žánru do druhého, proto je "cítit" v mnoha dílech, která s Gigerem nemají ani nic společného. Kdykoliv použiješ v obraze motiv vrubované struktury, kdykoliv zapracuješ do plastiky vrubovanou elektroinstalační trubku, v každém takovém případě se objevuje Giger znovu, ať chceš nebo ne...

Jen nerozumím tomu, proč argumentuješ obrazem ElpVI, tennemá s mými pracemi nic společného, nebo nevím o tom,ž e bych něco takového namaloval... Obraz z Necronomiconu je prakticky jediný, který používá takto mechanizovanou hlavu z profilu, pouze v záběru na hlavu... možná ještě nějaké ze série Dune, ale ani ty nejsou přesné. Můj obraz je ovlivněný Gigerem, ale zároveň dostal minimálně jeden prvek, který je pro mě charakteristický - zakrývané uši. Nedovolil bych si vzít Gigerův obraz a zkopírovat ho, byť bych toho byl schopen. Tahle debata je na dlouho, dalo by se v ní probrat v podstatě všechno, co se týká moderního výtvarného umění, které je už jen syntézou svých vlastních produktů... jen bych rád řekl, že jsem vždy inspiraci Gigerem přiznal, i lidem, kteří ho neznají a nikdy jsem tyhle věci nepovažoval za mé hlavní a charakteristické práce... pokusil jsem se využít jeho stylu v sérii Tajmné mechaniky staré Mezoameriky, kde je jeho vliv vidět, ale řekl bych, že mnohem méně než v tomhle případě.

Potom nerozumím srovnání mé plastiky s tou kresbou z fanartu...
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 10.1.2005 > HunteR> přesně tak jen někam vrzneš nějakou strukturu, nějakou kombinace bio+mech., třeba mě zasahují sexuální motivy a hned z toho je něco alá giger nebo něco iluzivního alá Dalí. http://www.totem.cz/enda.php?a=78225 ... tento picture je nakreslen v mém duchu a ani kousíček z něj se nesnaží nikoho kopírovat, nevím jestli mám takový dojem ale mě připadá originální a neposkvrnění ničím jiným než mou osobou
<reagovat 
 al-ash (Občasný) - 22.4.2005 > HunteR>
" ale zároveň dostal minimálně jeden prvek, který je pro mě charakteristický - zakrývané uši"
http://www.fred-katrin.de/giger/other2/hr_giger_pumpexcursion_III.jpg

taky sluchátka;)všim sem si na výstavě a hnedle sem si vzpomněl...
jinak: dík za dobrý report z výstavy


<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 10.1.2005 > Absolute> Souhlas, problém al-ashe je jeho patologické hledání vlivů v tvorbě, nezaměřuje se na to, co ten obraz vyjadřuje, nedívá se na něj celkově, ale snaží se za každou cenu extrahovat to, co je už někomu podobné... proč? Třeba ten tvůj obraz mi inspiraci Gigerem ani Boschem vůbec nepřipomíná. Ano, pokud vypozoruji nějakou podobnost, můžu ji zmínit, ale hlavně bych se měl dívat na to, jestli mě ten obraz nějak zaujme... kolik je třeba malířů fantasy, jejichž témata i styl jsou naprosto stejná, s minimálním odklonem... a i v těch de facto šablonovitých výtvorech se najdou perfektní kousky, byť si sou podobné jako vejce vejci.
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 25.4.2005 > al-ash> Jistě, tyhle dva obrazy jsou jediné, kde jsou použita sluchátka.. samozřejmě o nich vím, ale u něj to jsou sluchátka, zcela zřejmá (v jednom rozhovoru říká, že je má proto, aby neslyšel výstřel). Jenže já nikde žádná sluchátka nemaluji, zakrývám prostě uši nějakým hardwarem.
<reagovat 
 Absolute (Občasný) - 10.1.2005 > HunteR> 

máš recht


<reagovat 
 al-ash (Občasný) - 11.1.2005 > HunteR> je rozdíl mezi eklkticismem a kopií(eklekticismus kopíruje postupy)kopie konkrétní dílo...to netvrdím o ničem...
..taky je rozdíl když se něco přirovná k dílu někoho jiného(to je případ absolutova obrázku...je přirozené,při shlédnutí díla,porovnávat ho s podobným dílem jiného autora(nebo stylem nebo námětem..takhle probíhá asociativní přemýšlení) )nebo se to nazve hlavní..skoro jedinou inspirací...

...zakrývaní uší je fakt gigerem nevyužitý prvek;)

...nehodlal sem vyvolat hádku...nýbrž uvědomění si situace kolem darkartu celkově:zdá se mi tohle odětví umění je hodně homogenní(v porovnání s tím jaké by mělo možnosti)...a nejoslavovanější jsou ti co se přiblíží gigerovi...možná pár dalším..a tak se fanart plynule změní(jak se autor vyvíjí-zdokonaluje) ve standartní tvorbu na vysoké technické úrovni...ale je to pořád fanart,nekritická adorace děl jediného autora...
<reagovat 
 HunteR (Občasný) - 11.1.2005 > al-ash> Já se taky nemíním hádat, na ot nemám čas ani energii... Ano, přo malbě využívám z velké části Gigerovu techniku, co se týká série tohoto druhu obrazů, to jsme nikdy nepopřel, to by bylo jako bych někomu tvrdil, že na semaforu není červená. Nedával jsem sem ty věci proto, aby mi tady všichni tleskali, jak jsou pěkné a o Gigerovi se ani nezmínili. Dělal jsem to, protože mě to bavilo a chtěl jsem udělat něco vlastniho technikou, která se mi líbila a jejíž výsledek se mi líbil... nic víc, nic míň, žádné hluboké poselství autora v tom nebylo... co se týká situace kolem darkartu, nemáš uplně pravdu, pořád v jeho rámci vznikají originální věci a nemusí mít s Gigerem nic společného, viz Barlowe, Ouellette a celá řada lidí z Biomanerismu... To o čem mluvíš ty bych nazval spíš tak,ž e Giger je tak strašně charakteristický, že se jeho vliv dá vypozorovat velmi snadno a není snad nikdo v oblasti darkartu, kdo by si ho nechtěl "zkusit". Otázkou je, kdo u něj zůstane a kdo ne... já doufám,ž e tohle období mám za sebou, ale chtěl jsem přispět věcmi, které jsem ještě v té době udělal...

Ty zakryté uši - typický příklad, jak dokážeš obrátit můj argument... já jsem psal, že to je prvek charakteristický pro MĚ!!! A ne že ho Giger nevyužil... to od tebe nebylo moc fér.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
1 (2) 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter