Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Krůpěje/literární experiment z kolekce Bílý sešit
Autor: Augustus (Občasný) - publikováno 11.1.2005 (21:05:07)
I.

Zranila mne má vlastní múza,
mou duši z toho jímá hrůza.
Neboť jsem tohle vůbec nečekal,
krev klidně si však proudí dál.

Ústa bezmocně v ní se topí,
vrazila mi do srdce kopí.
Tělo se choulí, zrak se klopí
k zemi, kde leží zkrvavené stopy.

Jsem troska, co sněhem se plazí
a vločky – malí bílí vrazi
mne mrazí, mrazí, mrazí.


II.

V krvavých skvrnkách kdesi na sněhu,
já hledám svoje viny.
V prolitých rudých kapkách pro něhu.
Byl jsem to já či někdo jiný?

V krvavé louži kdesi v závěji
se bělá jedno tělo.
V pryštících kapkách ztrácí naději
na život, který tolik chtělo.

Krůpěje rudé řídnou čirými,
jež plynou z Tvojich očí.
Těch modrých očí z kruhy zlatými,
očí šelmy než zaútočí.

V odrazu očí z kruhy zlatými
se kopí v srdce noří.
Do srdce, které srší kapkami
a přesto stále ještě hoří.

Na sněhu duše v rudé závěji,
já líbám vraha dílo.
Tvé bílé ruce s rudou krůpějí
jsou vše, co po lásce mi zbylo.


III.

Bílý sníh a tmavé vlasy plápolající ve větru.
Planou, planou a dotýkají se mé Tváře.
Vlasy jsou závoj, vlasy jsou vítr, vlasy jsou opak záře.

Polibek a úsměv, který skrývá osten.
Ten už je v mém srdci.
Krůpěje srší a roznášejí všude tu zprávu.
Má ještě cenu ptát se, kdo byl vlastně v právu?

Krůpěje řinou z úst – jsou sladké – ulpívají na všem.
Krůpěje řinou z očí – jsou slané – a mizí.
Dorážení bolí víc než samotná rána.
Tebe.

Slíbávám krůpěje z Tvých rukou.
Polibek smývá viny.
Dobrou noc, lásko.


Poznámky k tomuto příspěvku
fff (Občasný) - 11.1.2005 >
Body: 2
<reagovat 
Čtenář - 12.1.2005 > z TVOJICH oci...?
<reagovat 
Osoba (Občasný) - 12.1.2005 > Nedocetla jsem, nezajma me obsah a forma zoufale nudi, nazev je z cesty, experimentalnost mas kde?
<reagovat 
 Augustus (Občasný) - 12.1.2005 > Osoba> Asi tam, kde jsi nechala háčky a čárky. Já jsem nikdy netvrdil, že je to experimentální, ale že je to experiment, což je rozdíl. A pokud chceš vědět, kde ten zmíněný experiment je, tak ve vyjádření jednoho tématu třemi různými způsoby, což je napsáno i v úvodu. Takže všem experimentátorům doporučuji číst úvodní šplechty, jelikož je tam autoři většinou nepíšou jen tak.
<reagovat 
 Osoba (Občasný) - 14.1.2005 > Augustus> 

no, dobra, beru experiment, zbytek plati.

co se hacku a darek tyce, to je problem prohlizece a kodovani, s tim ja nic nenadelam.

 


<reagovat 
 Augustus (Občasný) - 14.1.2005 > Osoba> V tom případě beru zpět. Zbytek samozřejmě platí, chápu, že jsem se Ti netrefil do vkusu. 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 13.1.2005 > Myslím, že pošlu odkaz g morrovi....
<reagovat 
 Augustus (Občasný) - 14.1.2005 > Luk Malér> Pokud jej nutně potřebuješ na něco, co bys sám prostě nezvládl, tak to rozhodně udělej. Já preferuji samostatnost, ale je to samozřejmě Tvá volba.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.1.2005 > Augustus> No býti tebou bych netahal čerta za ocas. Abys nedostal zevrubnou kritiku jako přes rokem. Podle důvěrných zpráv  g morr to dílo přečtl, zděsil se, že zas stráví několik hodin nad recenzí, taxe rozhodl nedávat ani připomínečku. Taky nechci psát recenzi tak to odehraji do ztracena.
<reagovat 
 Augustus (Občasný) - 18.1.2005 > Luk Malér> 

Zevrubné kritiky jsem se nikdy nebál, obzvláště ne té g morrovy, jelikož tu bych kritikou nenazval ani s přivřením obou očí. Události před rokem bych nazval spíše hádkou. Byl jsem tehdy docela naivní a myslel si, že rozumného člověka lze pádnými  rozumnými argumenty o pravdě přesvědčit. Také jsem se domníval, že autoři zde píší kritiky proto, aby vyjádřili svůj názor na dílo (pokud nějaký mají) a ne, aby se pouze předváděli, což v g morrově případě zcela jednoznačně neplatí.

Do totemu jsem asi rok nepsal, jelikož jsem nechtěl mařit čas neplodnými hádkami. Publikoval jsem jinde, kde se mi docela dařilo. Uveřejněním svého dílka zde jsem chtěl zjistit momentální situaci na totemu. Jestli je stejně neutěšená a jestli jsou tam stále osoby snažící se za každou cenu zviditelnit parazitní formou degenerátů, které bych označil za velice nepovedený pokus o parodii.

G morr si může psát, co chce, pokud jej to baví. Nemohu říci, že jsem s nějakou jeho reakcí nepočítal.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.1.2005 > Augustus> No viděl jsem, že sis čet dílo http://www.totem.cz/enda1.php?a=54278. To nebyla hádka, to byla velmi zábavná recenze. Ty osoby tu zaplať paambů sou, i když většinový názor je taková ta poéizie ze čtyřicátejch a padesátejch let - ne ta oficiální. Takže máž asi 150 let zpoždění.
<reagovat 
Terorista lásky (Občasný) - 18.1.2005 > jé, konečně někdo na koho si můžu pořádně zasednout
Body: 2
<reagovat 
g morr (Občasný) - 19.1.2005 >

Člověče, já nejsem rozumný, to se pak nedivím, žes mohl být zklamán, pokud ses mě snažil přesvědčovat pádnými a rozumnými argumenty.

 

Rád se dneska omezím na jednu poznámku mimo text: když v úvodu píšeš, že máme zahlasovat v anketě – měl bys tam dát takový odkaz, kterým se člověk dostane k té anketě aspoň blízko. Než jsem ji na těch stránkách našel (a zjistil, že mne tedy nezajímá), bloudil jsem docela dlouho – mezi věcmi, které mě nezajímají. Ale to je opravdu jen ryze technická.


<reagovat 
 Augustus (Občasný) - 19.1.2005 > g morr> 

Na to, že nejsi rozumný jsme, myslím, přišli oba. Avšak to nevadí, každý takový být prostě nemůže a kdybyl, byla by na světě asi obrovská nuda.

S tím odkazem máš pravdu. Přiště to již určitě napravím.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 (9)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter