Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Milenci od Seiny 1918
Autor: mperdik (Občasný) - publikováno 13.1.2005 (00:11:57)

                                                           Petr a Lucie / na motivy románu Romaina Rollanda

 

hledá ji v parcích

hledá u Seiny

stisk dlaní

výbuchem, tisíckrát mocněný

 

tak málo času

fronta před branami

jsem jako kámen

sochařem netesaný

 

malířko kýčů

umělče pro chleba

promiň mou pýchu

vím, už  jí netřeba

 

co za hudbu srdce

co za mámení

chodíš ve snech

nepřichází zapomnění

 

v parku u fontány

je na lavičce místa

dvě malá ptáčata

hřejí se v klubku hnízda

 

zítřek ten fosgen

zákop plný moru

přiviň se lásko

k jedinému molu

 

slova jsou nevyřčena

tiše se polykají

na rozbouřeném moři

kéž v bárce odolají

 

rozkvetou narcisy

vztyčí se petrklíče

zítřek je mrazivý

jak břitva od holiče

 

v tu Květnou neděli

Notre Dame na nábřeží

milenců lásku

pojmout může stěží

 

ona mu v náručí

on jí v klíně

pod sloupem pohřbeni

v daleké mlhovině

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fff (Občasný) - 13.1.2005 > huh:o))) sem chtěl rozebírat rytmus, ale sem vlastně zjistil, že to rytmus nemá. taky připomínky pravopisný - slova jsou nevyřčenA a notrdam se píše určitě jinak, než tak, jaks ho napsal ty. a vlastně je to celý dost špatný.
Body: 1
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > zkrveživ> Vidím, že jsi "velký" odborník na poesii a rytmus.

Má to být tvé zoufalé volání? Trochu mi to připomíná ono bolševické:" nenáviděli Boha, a tak zbili kostelníka!"
<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> ale no tak, uraženče, myslíš, že mě tvá odveta rozhodí?:o)))

víš, co třeba tady:

co za hudbu srdce
co za mámení
chodíš ve snech
nepřichází zapomnění
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > zkrveživ> Víš zkrvežive, když básnicky ztvárňuješ velký román na věčné téma, je třeba jej přečíst, absorbovat, okusit kouzlo, které autor vyprodukoval do postav a dějů.

Není to totéž jak vykoktat rýmovačku např. o rybách, rybářích.....

Máš dané téma, pevný děj, milostnou zápletku končící tragédií a toho se musíš držet, aby to ještě zůstal Rosllandův Petr a Lucie.

např.co za hudbu srdce
co za mámení
chodíš ve snech
nepřichází zapomnění

Tato sloka ztvárňuje Petrovu zamilovanost, jelikož byl jinoch a jednalo se o jeho první a poslední lásku.
Poktal dívku v šeru Pařížského nádraží, které němci právě bombardovali. Dlaně Lucie a Petra se namoment spojili, než mu poté zmizela v pařížských ulicích.
Stále na ni myslí, jeho život je změněn, ani válka mu nedává zapomnění......

Je třeba ten román číst, pak až navazující báseň hodnotit.

Jinak to dopadne naprosto laicky, a prozradí neznalost a nevzdělanost hodnotitele.

<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> asi tě to udiví, ale Petra a Lucii jsem četl.

to, že máš téma, že máš příběh, to je sice fajn, ale nejde jen o to, neztratit děj, ale pokusit se ho i kvalitně podat. to se ti nepovedlo ani v nejmenšim.

(a bránit to tim, že jsem nečetl, by bylo trapný i v případě, že bych to vážně nečetl. nehodnotil jsem totiž příběh, ale styl.)
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > zkrveživ> Proč prosím Tě tu kvalitu, o které mluvíš nepředvedeš?

Je to jako když zloděj křičí: "chyťte zloděje!"
<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> chachá!

takže musim jít nejdřív vyrábět auta a až pak můžu kritizovat, že špatně brzděj? člověče, kde žiješ?
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > zkrveživ> To né, ale když mluvíš o kvalitě jízdy, měl bys mít alespoň řidičák. Nehledě na to, že si hraješ na formulového jezce, což je snadné poznat, že jím nejseš.
<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> a na to jsi přišel jak? že ti upadla spojka, pozná i dítě bez řidičáku. že jezdíš agresivně, pozná i skoro slepá babička. že podjíždíš na dálnici, pozná i pes a začne štěkat.
nehledě na to, že si na nic nehraju a narozdíl od tebe jsem schopnej pojmenovat to, kvůli čemu jsem dal jeden bod.
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > zkrveživ> Že si na nic nehraješ?
A co ty narcistické výroky a urážení filipe ve fóru, ohledně grantů?

Víš jako ředitel neziskové organizaci musím říct, že se svou neznalostí diskredituješ sám.
<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> ZNOVA si přečti to fórum a řekni mi, kde jsem ho urážel a kde jsem se vyjádřil narcistně. to by mě zajímalo.
<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> a svou funkcí se chceš stavět někam vejš? někam, kam nedohlídnu?

nezkoušej to.
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 13.1.2005 >
To jistně né, to byla věcná připomínka, že o grantech něco vím.
Rád Ti funkci předám, budešli schopen sponozorovat činnost neziskovky půl miliónem ročně z peněz, které sám vyděláš.

Myslím, že jen mlátíš prázdnou slámu.


<reagovat 
 fff (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> vyhýbáš se odpovědi.
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 13.1.2005 > Notre Dame je správně, ale jinak, jinak má zkrveživ velmi citlivý postřeh!
Body: 1
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > pořezaná_sluncem> Odplata spravedlivé?

Jak etické a civilizované.....
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > pořezaná_sluncem> Mohla bys trochu konkretizovat, ať vím, že máš mozek a ne jen papouškovat?/ve tvém "svatém" rozlobení, že se mi nelíbila zkrveživova báseň?

díky
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 13.1.2005 > mperdik> mohla.
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > pořezaná_sluncem> Tak reaguj, proč má báseň za jedna, a zkus ji srovnat s jinou, kde jsi dala také 1.
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 13.1.2005 > pořezaná_sluncem> pořezaná_sluncem mperdikovi:ty! odpusť, ale musím tě upozornit, že jsi necitlivý hovado.

Co je šeptem, to je čertem!
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 13.1.2005 >

Rytmus podle mě škobrtá jen malounko, spíš naopak, většina slok je rytmicky vyvážených, jak to vnímám já. Báseň je malounko "archaická", dle mého názoru,  nepřináší nový pohled, slovník, metafory. Zřejmě byl autor klasikem natolik svázán, že se rozhodl ctít i dobu vzniku románu.

 

Je to rozhodnutí předpoznámkářů - ale domnívám se, že na jedna to není.


Body: 4
<reagovat 
g morr (Občasný) - 13.1.2005 >
Body: 2
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2005 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter