Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Sigur Rós
Autor: antares (Občasný) - publikováno 16.4.2001 (00:31:24), v časopise 17.4.2001
V sobotu 14.dubna se v zadupaném prostoru vydýchaných zdí žižkovské Akropoli objevila po hodinovém zpoždění čtyřčlenná islandská formace, jenž se loni přestavila jako předkapela Radiohead.
Jejich styl přesně nejde nějak popsat či přiřadit.Je to jakýsi pohodový artrock.
Každá jejich píseň je (podle mě) životem někoho.Životem, který se láme v nenávisti a srší romantikou a přitom je stále stejný.Jejich skladby jsou plné zvratů, z malebného snu, podle nich plného skřítku, se stává nové ráno, které otevírá tajemno dnešní doby, podmalováno všemožně malebnými zvuky a překvapivě smíchanými technikami hraní a zpívání.
Uspávající, někdy až ženský zpěv zde obstarává Jón T. Birgisson, který podtrhuje své hlasové výkony hraním smyčcem na kytaru, je zde dále Kjartan Sveinsson, který dodává nejtišším místům skladeb duch ledových plání jejich domovů hraním na klávesy, baskytaru a místy na flétnu.Dále v Sigur Rós září Georg Holm, hrající na kytaru a Orri P.Dyrason, který dává svými bicími emotivní přítomnost změn povah písní.Byl zde samozřejmě také smyčcový výkvět, troje housle a basa.
Dvouhodinový koncert byl opravdu neskutečně úžasně mystický a jsem si jist, že se mu dlouho nic nevyrovná (tedy aspoň u mě ne).
Melody Maker o nich napsal, že jejich hudba zní, jako když Bůh roní zlaté slzy.Podle mě neroní slzy, ale perly plné nesmrtelně živých obrazů, ohňů tajemna a krás slunečního větru, které museli dojmout a unést každého do přihrádek vlastních snů a představ.


Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 21.10.2001 > Oj, objevil jsem tuhle tvou recenzičku až dnes! Sigur Rós mě dost vzali, ač na koncert jsem se, z finančních důvodů, nedostal. Ale nahrál jsem si asi 50 minut koncert z "Overdrive" na Viva2, někde z Kolína n.R. a tak moc se mi to líbí, snad i víc než Agaetis Byrjun, že jsem si to nechal přepálit na CD, jak píšeš, ůžasná záležitost, ten zpěv a to hraní smyčcem na kytaru, čekal jsem že mě to omrzí, ale líbí se mi to stále stejně hodně!!! Také už mají dost fandů, narazil jsem na jejich stránce na message boardu na dobré blázny, co mají vypálených třeba třicet koncertů atd., ale tak moc blázen nejsem, jeden Ital mi dokonce poslal CD, kde právě bylo v MP3 asi deset koncertů (já mu poslal na oplátku ten svůj), ale v hrozné kvalitě, to nemusím, ten můj je téměř CD kvalita, je to z kabelovky, no... Mimochodem, Viva2 příští rok zaniká a místo ní bude sračková, popová Viva+, prý měla malou sledovanost a alternativa už prý mladé lidi netáhne, hmmm, pak už zbude víceméně jen MTV2 a to je jen na UPC...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter