Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Víra a ateismus
Autor: romann (Občasný) - publikováno 26.1.2005 (13:23:45)

Je Bůh nebo není? Slovo víra je velmi vágní, ale zcela jistě není totožné s vírou v Novém zákoně, kde pohybuje horou, umožňuje chodit po vodě, léčit nebo oživovat mrtvé. Bohužel není dostatek odvahy prolomit tabu a filozofickou úvahou či osobní zkušeností poznat, že skutečnost je naprosto jasná, nezpochybnitelná.

Můžeme Mu říkat i jinak, ale rozhodně nás stvořil někdo jiný, ne my sami sebe. Na to nemáme ani dost energie ani inteligence. Je to i nelogické, jsme také stvořeni. Stvořitel však musí být mimo čas a prostor, které On vlastně vygenerovává i s ději. To je malá násobilka filozofie. Ani náhoda to nebyla, protože i pro vědce je dnes pouze jiným slovem pro nepoznanou zákonitost.

Mohli bychom rozvádět myšlenku proč nás stvořil a jaký vlastně On je, ale proberme první krok úvah.

Ateismus je tedy sebeklam, pouhé přání. Jak je to prosté - Bůh není a basta. Jednoduché je příjemné a neznalost sladká… Komunismus také všude prohrál, ale přání je tak silné, že víry v něj je stále dost.

Dějiny i současnost ukazují následky. Pro ateisty je charakteristická jejich povrchní materialistická víra, kterou si vytvářejí podle svých přání. Je v ní naivita, fádnost, skepse, pýcha, sobectví, agrese i strach ze života a smrti. Někteří o sobě sice tvrdí, že jsou ateisty, ale respektují něco, co nás přesahuje, jakýsi Řád věcí.

I když je víra často slabá a nedokonalá, má svůj význam, protože vychází z Reality. Střet Reality s iluzí je pro iluzi vždy zničující, i když si to dlouhou dobu nechce přiznat. Zvyk je železná košile. Tlak tak dlouho zesiluje, až dojde ke změně. V podstatě není kam utéci. Vše nakonec tedy dojde každému.

Věřící jsou bohužel často rigidní, pokrytečtí i skrytě agresivní k jinověrcům. Sice věří v Boha, ale zároveň si myslí, že jim splní jejich přání a nenaplněné sny. O nutnosti bolestivého očištění nechtějí nic vědět, myslí si, že stačí dobré úmysly.

Kdybychom byli ve svém duchovním vývoji stejně aktivní jako v profesi, nemuseli bychom projít tolika utrpením v mnoha životech. Mystika není nic jiného, než efektivní duchovní vývoj, který není dogmatický, ale je ochoten přijímat přímo od božského, nejen z knih.

Život je tedy Hra všech na Sebepoznání, jakýsi trenažér. Kdo se chce učit, udělá méně chyb a vývoj mu půjde rychleji. Nelze chtít zázraky, vždyť jsme ještě málo rozvinutí. Problémy jsou přirozené, proto je Stvoření. Právě ta různorodost cest Boha zajímá. Co si nadefinuje to má. Pro nás to však neplatí, proto nejsme bohové, jak se někteří domnívají.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář polemik - 22.2.2005 > Blahopřeji. Fantastická snůška blábolů, opravdu musím smeknout. Kromě spojek se dá polemizovat prakticky s každým slovem. A opět se to neobejde bez urážlivého povýšeneckého vyjadřování.
Pokud má stejný názor více věřících, asi se budu muset začít bát chodit po ulicích...

Ale aspoň něco málo slovy autora:
Tento povrchní, iluzorní, nesnášenlivý a naivní text může vzniknout jen tak, že autor si je naprosto jist tím, že ze strany souvěrců nedojde k žádné polemice, protože jsou na podobně bezobsažný balast zvyklí ze mší. A navíc... vzájemné poklepávání po ramenou děla mooooc dobře, že. ;-)

Nic ve zlém a nic osobního, ale jde z toho opravdu strach. Když nahradíž slovo Bůh za Prozřetelnost, Ateismu za Židy, Víru za Kult nadřazené rasy, máme tu Hitlerům projev jako vystřižený...schválně, zkuste si to ;-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 25.2.2005 > kde jsou ty bláboly? BŮH OPRAVDU JE OBJEKTIVNÍ REALITA. Já u vás žádnou věcnou polemiku nevidím. Na mše nechodím, věřící by mě nejraději upálili jako kacíře. Mám důkazy o tom, že jsou to většinou ateisté. Stačí s nimi promluvit. A Hitlera sem netahejte, to byl agresivní hlupák. Jste zkrátka mimo.
<reagovat 
 čtenář polemik - 1.3.2005 > romann> Aha. V tom případě to bude složitější. Na první pohled používáš češtinu, ale buď pod stejnými slovy chápeš něco jiného než ostatní lidi, anebo to není čeština, co používáš...
Definuj tedy, co si představuješ pod pojmy OBJEKTIVNÍ a REALITA a DŮKAZ.
Pak porovnej s obecně uznávanými definicemi. viz např.: Slovník filozofických pojmů současnosti / Jiří Olšovský. -- 1. vyd. -- Praha : Erika, 1999. -- 188 s. ISBN 80-7190-804-5(Brož.)
anebo s jiným slovníkem, kde se uvedená slova objevují (online jsem nic nenašel).
Pak zjistíš, že buď:
a) si pleteš pojmy s dojmy
b) nebo používaš slova, která bys opravdu neměl, protože jejich význam leží jinde
c) pokud ani zde neuznáš ani jednu z výše uvedených variant, položím rovnou otázku, která počítá s tím, jsme zajedno ve správném významu slov:
DOLOŽ, ŽE JE BŮH OBJEKTIVNÍ REALITA!
Já a miliardy lidí (věřících i ateistů) ti bude neskonale vděčných a já před tebou smekám...
(PS: můj názor na Víry všeho druhu nalezneš třeba v diskusi na http://lidovky.centrum.cz/cesky_sok/clanek.phtml?id=322503 )
<reagovat 
čtenář Petr A. - 5.11.2014 > Přijde mi zajímavé, že autor sice odmítá ateismus, ale jako by se nechtěl vázat žádným konkrétním postojem a je otázka, kterého boha hájí, např Nejsvětější trojice žádnou hru všech na sebepoznání nehlásí a už vůbec ne různorodost cest. V článku se tak obhajuje jakýsi mlhavý teismus, tolik můj dojem.

Ono se dá hájit Boha mnohem snadněji a účiněji a to rozebrat ateismus a ukázat na jeho bezduchost, i na paradoxy typu neexistence duše jakožto nedokazatelný předmět hodný jen k věření. Pokud chcete dokázat Boha, mluvte o ateismu a jeho konzumním pohledu na svět a vyvraťte jej jeho vlastním poznáním, chcete-li ideologií
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter