Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Totem dubnový
Autor: Gentleman (Občasný) - publikováno 26.4.2001 (01:00:34), v časopise 26.4.2001
    Nejen Totem se mění, i návštěvníci jsou pokaždé jiní. Snad nepříliš dobré duševní rozpoložení přispělo k mé větší kritičnosti i nadále výhradně subjektivních dojmů.
    Přišlo celkem míň lidí. Recitátoři se z 2/3 obměnili. Netleskalo se - kupodivu. Recitovalo se po blocích, recitátoři se necourali. Dobré. Na to konto chyběla jakási soudržnost, dnes by se řeklo integrita. Není dobré, když účinkující sedí mezi publikem, opravdu. Je to příliš domácké, žoviální. Hoch ve fraku a úzkou pěšinkou (jak ji dělá? - takhle úzký holicí strojek snad neexistuje), který byl spiritus agentem, či spíš mobilis agentem. Byl dost hodně sebevědomý a exhibicionistický. Do kabaretu dobrý, na one man show také, ale na autorský večer? Omlouvám se, kritizuje se to snadno, já vím, ale... tak jsem to vnímal. Chyběla mi zkrátka totemová pohoda. Ty podvečery mohou a musí být pestré, ale něco jednotícího jako je Petr by mít měly.
    Nápady přednášet různé texty stejně a stejné různě: mám vás rád, ale tohle je opravdu vyšší škola, to už se musí něco umět. Stejně jako improvizace v jazzu není o tom, že hrajete, co vás napadne a nic moc nemusíte umět (jestli chcete ukázku s výkladem - nebojte, ne ode mě!), tak i v přednesu je to přesně tak.
    Přednes povídek: největší slabina. Povídka musí s ohledem na svou délku pozornost posluchačů udržet, stačí se zamyslet a kontext je v háji. Několikanásobné přerušení, vtipkování s publikem a podobně - laciné a neuctivé k autorům.
    Kapela, která podle všeho improvizovaně zaskočila: jasně, hráli jste poprvé, moc jste toho nenazkoušeli. Ale proč neustále opakovat, že nevíme, jak začneme, že se snad zpěvačka chytí (kvůli Zuzance jsem si umyl botky zelené od sekání trávy), že to nějak dopadne - publikum není pitomé a velkoryse toleruje, když se něco nezdaří. Zneužívat to, je na pováženou.
    Multiinstrumentalista Přemek (závidím mu, co všechno umí) zasedl za bicí, ale zatímco rytmus ctil, do bubínku bušil, až mi kladívko s třmínkem zapadlo za kovadlinku. Zuzance nebylo příliš rozumět - že by opět zvukař? Shrnuto: kapela neměla "ksicht".
    Nějak jsem si nevšiml, jestli anglické texty byly původní. Jestli ano, proč? Řeči o tom, že v češtině se nedá napsat song jsou hloupost založená na lenosti. Jde to, ale dá to práci. Anglicky umět a rozumět - to jsou dvě naprosto rozdílné věci: asi tak deset let života v místní společnosti.
    Pokud někde nehrajete kuličky, nemáte šanci jazyk pochopit.
    Líbila se mi výrazněji než minule poezie, zejména ty kratší vypointovaná dílka: "Unikající" od Melchise, "Padla jsi" od Pavouka, "Dozníváš" od Baaba, "Skopnutá" od Ziraele - ta mě přímo nadchla (tento druh humoru je vzácný, a je-li ke všemu autorka dívka...), či poetická miniatura "Řekl" od Myšičky:
Půjdem si hrát:
Já budu sníh,
ty krajina.
Já si ti lehnu
do klína...
    Svižná veršovánka "Internetové blues" prozradila na autorku, že do hospod asi často nechodí: "putika" se pýše s "Y".
    Omlouvám se, pokud jsem byl příliš příkrý. Ale i takoví diváci na vás budou chodit...
Gentleman


Poznámky k tomuto příspěvku
Lili (Občasný) - 24.4.2001 > Tak trochu bych asi s tebou souhlasila.
Byla jsem tam také a tak musím říci: bylo to jiné.
Jiné než jsme zvyklí. Ano velice tam chyběl Náš Petr. Ten je prostě jednička.
Docela jsem ocenila to že se opravdu recitátoři "necourali" sem a tam.
Rozhodně bych se připojila ke kritice jak se četla povídka. Opravdu to vypadalo, že Janek tu povídku viděl poprvé na jevišti.
Co se tíče těch vstupů se čtením oněch úrivků, musím podotknout, že až po delší době a usilovném přemýšlení jsem přišla na to o co vlastně panu organizátorovi jde. A když už tak bych měla poznámku, že by asi nebylo od věci, když se cosi cituje prozradit autora, či název.
Kapela byla skvělá, jen se mi zdálo, že zpěvačka opravdu nebyla až tak moc slišet, ale to asi nebude chyba přímo kapeli.
Snad se mi podařilo říci vše co jsem chtěla.
A vlastně ... kritizovat umí každý, že?
Body: 5
<reagovat 
Madman (Občasný) - 24.4.2001 > 1 - úbytek diváků.... lidi kde jste byli
2 - ten chlapec ve fraku si asi fakt myslel, že je vtipný.... mě to prostě rozhodilo
3 - Zuzanko, taky máme v kapele jednoho co furt říká, že nic neumíme, něco nesnášíme.... prostě ho zvukař odřízne a lidi si toho nevšimnou.... hudba v amatérském podání je o radosti z hudby.... tak nám prosím tě příště nekaž zážitek a zpívej a míň mluv.... máš pěkný hlas.... naučte něco sólového kytaristu, ať nemáte dvě doprovodky
4 - ty úryvky.... tak jak řekl Gentleman
5 - Janku, když už si tu povídku nepřečteš, tak ji nechej přečíst někomu kdo čte bez zadrhávání a nemá problém s tištěným pímem.... ještě, že to farářskej neviděl
6 - mně naopak to tleskání chybělo prostě se ztratil kontakt.... prostě mně připadalo, že jak by nikdo nepochopil pointu.

1 + vidím, že promítání funguje tak jak má.... Jen bych si trochu dával pozor při výběru jeden Gino 2x po sobě mám jeho tvorbu rád, ale mohlo to být alespoň ob obrázek.... myslím, že by nebyl problém prohodit pořadí dvou básniček
2 + dobrý hudební doprovod k básničkám
3 + kapela co se ještě nemenuje.... příjemný styl.... lehká pohodová muzika.... s dobrým zpěvem.... zápory už jsem vysypal nahoře
4 + pokračování akce bylo jako vždy bez chyby a do práce jsem přijel jen o 5 minut pozděj :-))) dobrý výkon na cestu přes celou republiku s 2l vína v sobě.... :-)))

Tak snad to bude příště s naším oblíbeným Petrem...
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 24.4.2001 > Říkal jsem si že to s netleskáním je od tebe Gentlemane dobrý nápad, ale musím uznat, že teď když se netleskalo, tak opravdu jakoby se ztratil kontakt......


Body: 5
<reagovat 
adammo (Občasný) - 24.4.2001 > nebyl jsem tam,ale mam poznamku k lili,to,ze kritizovat umi kazdy je fakt nesmysl
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 25.4.2001 > Ten tleskot mi také chyběl, narozdíl od Tebe Gentlemane se mi kapela líbila, přeci jen spolu hráli potřetí. Občasné chybky mi připadly naopak příjemné, nebylo to nic vážného, co by mne vyrušilo od příjemného uvolnění. Nicméně v čem s Tebou souhlasím, že ta improvizace nestála za nic, program, byť třeba nápad dobrý, nepřipravená rychlovka, čtení o něco lepší, ale celou dobu jsem pociťoval, že jediný, kdo se na čtení, alespoň co se článků jim přiděleným týče, připravili, byla jen Pavla a Luboš. Janek s Markétou mají vyjadřování dobré, ale přeci jen u poezie, když s básní člověk není sžilý, je dost slyšet, že nemění intonaci během četby atp. U přednesu básně je přeci důležité, aby člověk znal text napůl zpaměti, jako by byl jeho, občas se podíval do publika... Jinak zvukař měl na večeru také svůj podíl, seděl jsem úplně vzadu a nejen že při čtení tam dupali u pultu jak králíci, ale na kapelu, sotva začala hrát, odběhl někam s telefonem a už nepřišel. Kdyby Zuzka byla do mikrofonu zesílena a elektrické kapely ztlumeny, bylo by to zas o něčem jiném. Naproti tomu ale poprvé s tím klukem od baru bleskově připravili sami i pak uklidili promítačku i plátno, hodně nám tím pomohli.
Body: 5
<reagovat 
Vyskocilova Jana (Občasný) - 30.4.2001 > By mě zajímalo, kam se poděli naše podmětné kritiky ???
<reagovat 
SShane (Občasný) - 2.5.2001 > Kritiky zmizeli nebot autor vlozil clanek jeste jednou a tim padem doslo k premazani stareho.
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 3.5.2001 > Našel jsem tu zapomenutou první verzi v databázi a veškeré poznámky co u ní byly převedl k této verzi Gentlemanova pohledu na dubnový JazzClub...vše je zachráněno :)

ad příspěvek..Nebyl jsem tam a nemohu hodnotit, ale pokud něco nebylo OK, tak to snad o něco vylepšíme příště :)
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 3.5.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 3.5.2001 > Jsem nadšený Gentlemane, že i přes občas kolísavou kvalitu autorských večerů v JazzClubu zůstáváš věrným návštěvníkem a že si vždy najdeš chvilku a napíšeš své postřehy...SKVĚLÉ :)
<reagovat 
čtenář Dick - 7.5.2001 > Byl jsem podruhe na vasi akci a tato byla nesrovnatelna s tou ktera byla predtim.Cim to je?Zdalo semi,ze tam chybel nejen ten tusim Petr,ale ze i organizacne to nebylo zvladnute.Tak sned priste!!!
Body: 5
<reagovat 
Gentleman (Občasný) - 9.5.2001 > Nerad jsem vnesl do vašich myslí antipotleskovou náladu, ale já si opravdu myslím, že jsme upotleskovaní jak to vyžaduje televize ve svých přiblblých soutěžích. Ono se nedá stanovit, jak často a kdy se má tleskat. Potlesk, všimněte si, určuje především recitátor či moderátor tím, jak mluví. Afektovaný přednes potlesk vybudí automaticky.
Opravdu si ale myslím, že po křehkém čtyřverší začít tleskat je nesmysl, protože to nemá čas ve vás doznít, uzrát, zapustit kořínky... Nelze ani říct, kdo chce, ať tleská, kdo nechce, nemusí - reflex je silný a řídký potlesk je horší než žádný.
Takže přednášející by měl být ten, kdo svým přednesem, chováním a celým projevem zařídí, že kultivovaný divák - a to jsme právě my - pochopí, kdy má začít tleskat.
Nakonec na koncertech vážné hudny se také netleská během hraní, na koncertech nevážné se tleská, tam jde ovšem spíše o potlesk z radosti, u poezie naproti tomu jde často o jiné pocity...
Proti kapele jako takové jsem nic neměl, jen to Zuzančino komentování mě rušilo - ale já jsem varoval, že jsem nepřišel v pohodě...
Madmane, to máš docela malou spotřebu: 2 litry na celou republiku...
<reagovat 
JanekAugustFelix (Občasný) - 18.5.2001 > OK mám pješinku plnou popela
(apropos, to mi dělala profesionálka nůžtičkama)
Přiznávám,že sem to trochu podcenil.
Ftipnej sem porád, toho už se nezbavim - přijde mi to na druhou stranu lepčí než se zbytečně stíhovat. Za tu povídku se z hloubi zbytků svědomí omlouvám - víte jak rád bych byl po prvnim odstavci utek z jeviště?! Kapely se musim zastat - zvoral to hlavně zvukař!
Nu a jinak: esi mně k tomu eště někdy pustěj, tak to vezmu zodpovjednějc :)
Díky za kritiky - to je nedocenitelná motivace!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter