Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dětem
Autor: jakpro (Občasný) - publikováno 26.2.2005 (13:52:36)

Letí hovno, letí vzduchem

Otravuje vzduch svým puchem.

Kampak asi doletí

kdopak z vás to ví, děti?

Letí horem, letí dolem,

Nad loukou, lesem i polem

Až doletí do města

rovnou mámě do těsta.



Poznámky k tomuto příspěvku
Étoile (Občasný) - 26.2.2005 > A není to tak trochu pro větší děti? Ve školkách bych to asi nepublikovala...:o)
Body: 4
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Étoile> No, máš pravdu, ale myslím, že víc by byly pohoršené paní učitelky, než děti:)
<reagovat 
Tod (Občasný) - 26.2.2005 > tak to je teda pěkná sračka potom ..

1-2
Body: 2
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Tod> Vítej Tode, skvělé 2 body!
<reagovat 
protěž (Občasný) - 26.2.2005 > Pro mě "nevkusné"...
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 26.2.2005 > asi nestačí jenom počítat slabiky...:-)
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > pořezaná_sluncem> A já otázku kladu takto: je všechno, co není otrocky se přesně opakující, špatné (podle mě nudné)?
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 27.2.2005 > jakpro> ó nikoliv.
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 26.2.2005 > Na tohle asi nemá cenu nějakou hlubší kritiku cedit, je to prostě mizérie, autore :)
Body: 1
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Natasha_> 

Díky, tenhle typ odpovědi mě obzvlášť těší, napovídá, že jsem ťal do živého :)

Osobně si myslím, že je to lepší než 90% šitů, které se objevují na totemu. A co se bude číst  za 100 let? Moje báseň Dětem, protože té budou jistě rozumět i za 100 let :o))

 


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 26.2.2005 > jakpro> No jestli chceš tepat blbou úroveň textů zde, na což máš samozřejmě právo, myslím, že tímhle to těžko svedeš. Tohle je prostě špatně napsané, ať v tom člověk hledá fór sebevíc.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Natasha_> Ne, tohle jistě nemůže patřit mezi klenoty poezie. Ale je to specifický žánr, který je třeba hodnotit dle jiných kritérií, nežli Vrchlického nebo Préverta. Jistě má i svoje publikum, viz ta pěkná čtyřka od Étoile.
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 26.2.2005 > jakpro> Bráno zcela do důsledků, nebrala bych v potaz kritiky ani pochvaly od publika, složeného z 90% z tvůrců šitů, že :) Ale vidím, že jsi se sebou spokojen, tedy nemá smysl dále polemizovat.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Natasha_> Je pravdou, že kritiku na Totemu beru s rezervou, koneckonců jsem podobnou melu očekával a právě proto tu ta báseň je :) Tenhle kousek nemá jiný cíl než pobavit a ptám se - není jeho odsudek jen pózou? Snahou vypadat In? Nikdo tady před ostatními intoši přeci ze sebe nechce udělat primitiva:) Tahle báseň je primitivní a jistě bych pro ní v literárním slovníku našel příslušné žánrové zařazení:) 
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 26.2.2005 > jakpro> Testuješ publikum, které máš za idioty? Zbytečné, ne. Troufám si tvrdit, že chytrá veršovánka, i když jen veršovánka, i když jen o hovně, by mě pobavila. Toto nebyl ten případ.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > Natasha_> Ty jsi řekla, že testuji publikum a ty jsi řekla, že publikum mám za idioty :) Tahle básnička se nemusí líbit každému, a tak si myslím, žej e vše v pořádku.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 27.2.2005 > pro mě super
Body: 5
<reagovat 
fff (Občasný) - 26.2.2005 > za rytmus i debilitu.
Body: 1
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > zkrveživ> Díky, ten rytmus musí být jednoduchý, když je to pro děti, ale za tu debilitu bych prosil aspoň doporučení :)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 26.2.2005 > jakpro> jenže tady má rytmus těžký nedostatky...
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > zkrveživ> Mě se nezdá, ale zkus mi to vysvětlit? Ať teda vím, co je to těžký nedostatek :)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 26.2.2005 > jakpro> nejseš blbej, přijdeš na to. přečti si to nahlas - a hlavně u tý louky, lesa a pole dávej bacha.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > zkrveživ> 

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá.

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt?

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt.

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá

Prvnídru---há-tře-tí-čtvr-tá

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt.

 

To, co ty nazýváš „těžkým nedostatkem“, já nazývám zpestřením a oživením poezie.


<reagovat 
 fff (Občasný) - 26.2.2005 > jakpro> :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) huehehehehehehe chochochochocho chichichichichi chachacháááááááááá ůůůůůůůůůůůůů chacháááááááááá!!!!:o)))))))))))))))))))))))))))

a nejkrásnější na tom je, že to asi myslíš vážně:o)))))))))))))))))))))))))))))
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > zkrveživ> Stále jsi mi nevysvětlil, v čem spatřuješ „těžký nedostatek“ :) Není těžké najít příklady mezi dnes již klasickými autory, kteří se těmito „těžkými nedostatky“ provinili mnohem více,než já. Řekni prostě, že se ti tahle básnička nelíbí a nesváděj to na rytmus:)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 27.2.2005 > jakpro> a ani ti to nevysvětlim. protože těžkej nedostatek vysvětluješ svou genialitou, neni se o čem bavit.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > zkrveživ> Nebyla řeč o mé geialitě, ale o tvém termínu „těžký nrdostatek“, pořád nevím, co to je
<reagovat 
 fff (Občasný) - 27.2.2005 > jakpro> "To, co ty nazýváš "těžkým nedostatkem", já nazývám zpestřením a oživením poezie."

<reagovat 
Tod (Občasný) - 27.2.2005 > dík za přivítání a .. hlavně neděkuj - zasloužíš si je .. :-)
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 1.3.2005 >

Spustila se tu diskuse o rytmu. Dosud nevidím jediný důvod, proč se nepřidat ke zkrveživovi. A pozor, výše uvedená věta je nápovědou pro autora (a pro všechny autory).

 

Nápověda nemusí zabrat, takže trochu konkrétněji: Jistě, že odchylka v rytmu může být zpestřením a oživením poezie. Ale pracovat s ní je mnohem těžší než jen přeházet slovosled a odchylce se vyhnout. Báseň totiž v konkrétním místě musí sama volat po tom, aby byla odchylka (třeba při recitaci) správně přečtena. Je to tento případ? Nejsem si jist, že v tomhle případě by čtenář nerecitoval nad loukou, lesem i polem. I sám autor naznačuje, že by se mělo recitovat "nad loukou, lesem i polem", což samozřejmě není správně.

 

Vybočení z pravidelného rytmu (a každé vybočení z pravidelnosti) má jít ruku v ruce s významem - oživení, které přináší, totiž láká pozornost. Co je záhodno k pozornosti na právě tomto verši ve srovnání s dalšími? (Odpověď existuje: Zvýšení pozornosti před pointou, což může fungovat, ale podle mne nikoli v tomto případě.)

 

Předkládám to jako námět k zamyšlení...


<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 1.3.2005 > Okino> 

Abych pravdu řek, se v rytmech, syžetech a podobných věcech nenimrám a moc o tom nepřemýšlím, řídím se v tomhle prostě citem. Pokud jsi s tím však začal, tak na jednu stranu musím říct, že mi připadá dost zajímavé, kterak se úplně debilní a primitivní básnička stala předmětem vědeckého intelektuálního zkoumání :o) Takže jsem vlasntě docela spokojen.

Mě osobně to nepřipadá nějak závažné, ale když nad tím přemýšlím, možná máš pravdu, dalo by se to napsat i jinak. I když, pokud bych chtěl hájit své řešení tohoto verše, mohl bych říci, že ve svém místě báseň zpomaluje a navozuje tak pocit rozlehlosti krajiny, nad kterou naše hovno letí:)

 

I pokud akceptuji tvojí připomínku, je otázkou, zda lze tento prohřešek nazvat „těžkým nedostatkem“ a zda to je důvod k ohodnocení jedním bodem.

Byť uznávám konstruktivnost tvé připomínky, alespoň jsi něco konkrétního řekl.

 


<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 1.3.2005 > jakpro> 

Já nepodrobuju zkoumání tu básničku, ale jev, který v ní je - a který bývá i v "nedebilních" básničkách.

To zdůvodnění by byla pěkná volovina :-))

 

Podle mne, je to v tomto případě těžký nedostatek rytmické stránky, ale pak už záleží na tom, jak moc člověk váží celou rytmiku, já docela dost, ale vadily by mi tam jiný věci, obsahový :-) Ale protože obvykle básničky nehodnotím a píšu je jen občas, tak jsem jen připojil tu výše uvedenou úvahu, která je jen konkretizací určitých obecných principů, které platí pro jakoukoli práci s formou.


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 2.3.2005 > ha ha ha
po fore som čakala čosi z iného súdka, nie takto iného,
jakpro, čo je zaujímavé na tom, keď na stranu napíšeš príspevok do fora, ktoré oprávnene vzbudí pozornosť a potom tu nájde čitateľ toto...

:) čítala som to nahlas v kancelárii a kolegyňa ma pochválila, že gradujem talent :)
my ženské pohlavie radšej (za seba - JA)
letí šabľa letí vzduchom
(aj u vás je šabľa zvracanie?)

tak chceš ten bodík, že

Body: 1
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 2.3.2005 >

Ano i u nás je šabla nebo tedy šavle zvracení :) Proti takovým variacím nic nemám.

 

To fórum jsem nezoložil jen kvůli těm dvěma básničkám, přimělo mě k tomu to,  jak byly hodnoceny i jiné moje příspěvky nebo příspěvky ostatních autorů. Všechno jsem to pak shrnul ve fóru.

 

Jo, jsou to jednoduchý věci, žádné perly, ale několikrát jsem psal, že ani takové ambice nemají, chtějí jen maličko pobavit na malý okamžik. O tom jsem psal teď ve fóru.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter