Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kmet z kolekce Kmet
Autor: as a hawk (Občasný) - publikováno 7.3.2005 (16:00:00)

Kmet

 

 

Nastaly časy zlé. Když se zem zmítala v plamenech zloby a nenávisti, nikdo nevěřil, nikdo nedoufal. Ano věřil ba i doufal ba i každý ba jen a jen v prospěch svůj ba i hůře v utrpení druhých.

 

Přišla Bída : Ať hlady zemře každý ten, komu vládlo zlato jen.

 

A tak k zemi padli bohatí a chamtiví lidé co znali jen vydělávat na utrpení druhých. Nikdo je však neoplakával. Manželky těch boháčů ? To bylo radosti. A chudí ! To bylo radosti z cizího neštěstí. A tak to vypráví jedna z prvních pověstí.

 

Přišla Závist : Ať hlavy lidí žijících naplní mé já, ať každý kdo závidí, pozná jak jsem zlá.

 

A tak k zemi padli lidé, kteří měli. Muži, ženy i děti co si jen lízátko záviděli svou závist životem zaplatili. Na zemi pak zavládlo ticho. Všichni mrtví. Jen pár lidí co pozděj přišel pro ně Mor, Stáří a Žal co všechnu zkázu dokonal.

 

Ale byl tu ještě jeden Kmet. Když mu bylo pár dní věku odnesl jej velký pták a tak daleko s ním odletěl, že Kmet, že je člověk nevěděl. Neznal Závist, Bohatství. Neznal nic. Jen život žil aniž kdy by komu ublížil. Myslel celý život, že je tu tak sám ! A pravda ? Byla to až teď !

 

A tak sešli se Bída, Závist, Mor, Stáří, Žal i Zem a tisíc jejich bratří v den, kdy rozhodnout se mělo, proč umře člověk ten ! Nebyl důvod, nebyl čin, nebylo čím by se Kmet prohřešil.

 

A sněm těch mocných sil, kmeta za vládce svého učinil.

 

Zem: Jméno tvé jest Bůh.

 

Bůh stvořil nového člověka, ale že ovládá jej starý sněm to pravda navždy bude a byla odvěká.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ta_s_kosou (Občasný) - 6.3.2005 >

asi je to dobrý, ale naštvalo mě, že boháči umřeli, ale jejich ženy ne, jako by ženám to bohatství jejich manželů nepatřilo a jako by o ně nestály


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 7.3.2005 > já jen doufám, že ty patvary stylu: "Jen život žil aniž kdy by komu ublížil" nebo "Myslel celý život, že je tu tak sám ! " nejsou ukázkou autorovi bezmocnosti a že je to naopak taková nenápadná parodie

napsané je to docela slušně,, navíc relativně originální myšlenka, při tak klasickém tématu
Body: 4
<reagovat 
 as a hawk (Občasný) - 7.3.2005 > Emmet_RAY> No víš já se teď spíš tak trochu učim psát a do těhle věcí asi ještě moc nevidim. No každopádně díky za ponauč..
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 13.3.2005 > tak to se mi líbilo páč si myslím ,že jsem to dokonce pochopil ...tu další nechápu.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter