Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Kletba tohoto světa
Autor: Pavel Kastl () - publikováno 26.1.2000 (15:52:48), v časopise 11.2.2000
Kletba tohoto světa

Jednoho dne, po mnoha bolestných zkušenostech, sundal jsem klapky z očí svých bolavých a pohlédl zkoumavým a nekonečným pohledem na tento svět. I uzřel jsem bídu chudých, bolest nemocných a zklamání milujících. Pohleděl jsem na všechny ty, kdo dobří jsou a lásku mají v srdci svém, a uzřel jsem jejich utrpení ze ztráty toho, koho milovali a zřel jsem celou bídu a bolest života jejich snaživého a poctivého. I pak zrak můj padl na ty, kdo místo srdce kámen nosí a milovat nemohou, jak daří se jim lépe, než lidem dobrým.

Tisíce lidských lásek zkoumal zrak můj a viděl jejich smutný konec a srdce krvácející. Neunikly jeho pohledu ani matky, které bezmocně přihlížet musí nemoci a pohřbu dětí svých, ani slzy dětí, pochovávajících své rodiče. Ani nemocnice plné trpících trosek lidských a vězení pro ty, co na své cestě životem o krok sešli z ní.
Hrůza mne obestřela při pohledu mém na tento svět. Zármutek je mi svědkem, jak srdce se mi sevřelo a všechny naděje mé na dobrý život zhroutily se jako domeček z karet. Mé vzdušné zámky a iluze o budoucím štěstí se v tu chvíli rozplynuly.

Znovu pohlédl jsem na tento svět a na utrpení všech živých tvorů. A tu vyřkl jsem kletbu: "Proklínám svět, v němž platí se tak strašná daň z každé lásky, v němž každý živý tvor trpí bolestí krutou a nemocemi..

Lidstvo, které v tomto světě žije, je hrůzné a zlé, a porušilo základní principy věrnosti a lásky. Musí býti změněno, aby láska prozářila tmu a smilstvo jeho zkaženosti. Teď sedí po mém boku anděl, který souhlasně nad těmito řádky kýve hlavou."
Chci se zrodit v lepším světě a více milovat. Protože to ve světě tomto nelze, zříkám se ho a vytržen chci býti z něj.


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 24.10.2000 > To je nepochopeni Zivota, Stvoření, Boha. Vše je tak jak má být. Jsme zde proto, že sem patříme...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter