Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
SEPULTURA - Nation
Autor: Tomáš (Občasný) - publikováno 14.5.2001 (16:40:13), v časopise 17.5.2001

SEPULTURA - Nation  (Roadrunner - 2001)

Zajímavá to etapa Sepultury po odchodu Maxe Cavalery, jenž odešel z důvodu, které znají asi jenom samotní členové skupiny. Zbylá trojice - Paulo Jr., Igor Cavalera a Andreas Kisser - přijala do svých řad vokalistu Derricka Greena a natočila desku "Against", která dle mého nebyla hodna předešlé tvorbě. Uvážíme-li, že Sepultura diktovala tempo tvrdé kytarové hudby, a nejen deskama "Beneath The Remains", "Chaos A.D." nebo "Roots" určovala kudy se bude světová scéna ubírat. Letos vydala desku "Nation" a nadšení se opět ne a ne dostavit. Nutno poznamenat, že "Nation" obsahuje ucelený, vyrovnaný a o dost silnější materiál než "Against", ale zpět staré sestavě Sepultury se o moc nepřiblížil. Nelze vyčítat novému zpěvákovi jeho hlasový projev, ale na Maxe prostě nestačí. Když Max Cavalera zahřímal do mikrofonu svá poselství, padala omítka ze zdí, no a při zpěvu Derricka Greena se omítka pouze lehce chvěje. Vše je patrné při poslechu nové desky od Soulfly "Primitive", kde Max Cavalera drtí skrze hrdlo vše, co je mu zlé. I celkově vyšlo "Primitive" mnohem úderněji a živelněji než "Nation".

  Otevírákem je hrdá skladba "Sepulnation" rozpohybována bubny Igora Cavalery a basou Paula Jr., do které přejde riff Andrease a vokál Derricka - pro začátek rozjezd na půl plynu. Druhá píseň "Revolt" je minutová Hard Corová jízda. Podobnou skladbou je i dvanáctá v pořadí "Human Cause". Ve skladbě "Politricks" deklamuje živá legenda Jello Biafra. V závěrečné "Valtio" hostuje finské smyčcové sdružení Apocalyptica. Těžko popisovat jednotlivé úseky této desky - vše je rytmicky vyvážené, muzikantsky vypilované, ale výsledný efekt je "pouze" dobře odehraná kytarová práce. To hlavní, při čem by vám mělo plesat srdíčko, není a nebude.

  Tak mě napadá, jestli přeci jenom nebyl Max Cavalera tím hlavním, co dělalo Sepulturu Sepulturou. Ale to si doufám, přebere sám v sobě každý, kdo si tuto desku poslechne. Určitě nejenom mě by udělalo velkou radost, kdyby se do Sepultury vrátil Max a pod slávou zašlých časů vydali desku, která by Sepulturu vrátila zpět na čelo metalové scény.


Tomáš Alexandr 6/10



Poznámky k tomuto příspěvku
RadimP (Občasný) - 18.12.2002 >

Souhlas, Sepultura bez Maxe je poloviční (Roots je pro mě jedna z nejlepších thrashových desek vůbec!!, oproti ní by Nation mohli hrát na čajových dýcháncích pro osamělé dámy :o), ale nemůžu se zbavit pocitu, že Soulfly zase postrádá na bicích takového borce, jako je Igor... není to ono. Mimo to, řemeslně je Primitive klasa, to jo, a akvizice ze Slipknot a Slayer (kousky Jumpdafuckup, resp. Terrorist) ji staví ještě o kousek výš, ale pokud srovnávám i se zbylými dvěma ("3" vyšla před nedávnem) deskami, zdá se mi prostě, že hrajou pořád totéž - jestli on už Maxíkovi taky nedochází dech...

 


Body: 5
<reagovat 
teddinka1 (Občasný) - 4.5.2008 > Jo, jo. Sepultura je polviční... Už to není thrash, co bejvával... Mám ráda thrash, dokonce mám hodně diskografií skupin zaměřené tíhle žánrem (Slayer, sepultura, Pantera, ...)
Ale zas na druhou stranu vykvetli Soulfly, které sem mimochodem měla tu čest vidět. Soulfly je promnohé přijatelnější, více experimentativnější. Jinak souhlasím, Chaos A.D. a Roots, jsou asi nejlepší alba:)
Body: 5
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 14.5.2001 > Ještě sem tuhle desku neslyšela, ale je mi jasný, že bez Maxe to nebude ono, přesně jak píšeš. Sepultura aby byla Sepulturou prostě Cavaleru nutně potřebuje.
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 15.5.2001 > to je ta demonicka skupina? Brrrr
<reagovat 
Ladiss (Občasný) - 30.5.2001 > Hodně dobrá recenze.. mám jasno .....a stejně to nové CD poslechnu..jsem i celkem zvedav jak to zni s tim žabařem.... ( Říkal jsi Soulfly: Primitive jo ?? ) ......
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter