Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Camouflage
Autor: Hynek (Občasný) - publikováno 28.1.2000 (18:28:51), v časopise 31.1.2000
Camouflage - 16 let ve stínu Depeche Mode

Asi těžko bychom hledali na hudební scéně nějakou kapelu, která by byla častějším terčem napodobování než je elektronická legenda Depeche Mode. Němečtí Camouflage - původně kvarteto, následně trio, duo a nyní opět trio zažili svá nejlepší léta koncem osmdesátých let. Je sice pravda, že i jejich největší hit Love Is A Shield z roku 1989 byl určitě na první poslech naprostou většinou posluchačů přisuzován právě zmíněné anglické čtveřici, ale ani to jim nezabránilo k poměrně velkým úspěchům jak v Evropě, tak kupodivu i v zámoří. Kapela loni po dlouhém čekání vydala singl Thief, který však dle mého názoru nevěstí pro Camouflage příliš šťastnou budoucnost. Dosti ale už obecných plků. Pojďme se zastavit u každého alba a říci si ke každému několik vět. Pokusím se být stručný a zbytečně vás nezatěžovat historickými daty a jmény. K získání těchto informací, nechť čtenáři laskavě zneužijí linky uvedené na konci článku.

Hodnocení desek (1 - minimum, 10 - maximum)

Voices And Images, 1987

Když občas nějaký rozumbrada prohlásí, že první alba skupin jsou zpravidla nejlepší, můžeme vždy poskytnout mnoho konkrétních argumentů proti. Nedoporučují ale brát za příklad zrovna Camouflage. Toto je opravdu výborné album, které však už nenašlo a asi ani nenajde svého přemožitele. A kdyby se deska omezila na prvních osm, devět věcí, bylo by ještě lepší, protože až do instrumentálky Music For Ballerinas v podstatě Camouflage jedou stylem hit vedle hitu. Otázka však zní : V čem se liší Camouflage na tomto albu od DM ? Ano, větší přímočarostí, větší úderností rytmiky (na čemž měla jistě znatelný podíl přítomnost Olivera Kreissiga - hráče na bicí pady), menším podílem simulací akustických nástrojů. Ale ruku na srdce, pokud by vám tohle v té době někdo předložil jako novinkové album DM, tak byste to asi všichni sežrali i s navyjákem (Marcus Meyne je zvláště v některých polohách naprosto nerozpoznatelný od Davida Gahana).
hodnocení : 9

Methods Of Silence, 1989

Love Is A Shield zní z každého rádia a Camouflage jsou na vrcholu. Podobně jako Depeche Mode o rok později s Enjoy The Silence, šlo trio až na dřeň jednoduchosti. Píseň je v podstatě postavená na ultrajednoduchých bicích, oktávové base, syntetickém hoboji a výrazném vokálu. Při poslechu alba se však zdá jako by už Camouflage postrádali dostatek tažných nápadů. Na ploše necelých 40 minut máme dvě skoroinstrumentálky s mluveným vokálem (ve skladbě Les Rues si Meyne zašprechtil i po francouzsku) a konec desky obstarává vyloženě průšvihová orchestrálka Rue De Moorslede. Kapela v několika písních použila kytaru. Týká se to hlavně popově laděné coververze On Island a výtečně účelné zboostrované kytaře ve Feeling Down. Vcelku se jedná o docela dobrou desku, ale obsahuje též několik momentů, které dávají tušit neblahé časy budoucí.
Hodnocení : 7

Meanwhile,1991

Pokud si nechcete kazit dobré mínění o Camouflage, tak tuto desku radši vynechte. Renomé slavných hostů na tomto albu se zdá být nepřímo úměrné její kvalitě. Prokousat se 65 minutami nemastných neslaných až středněproudých popíků vyžaduje přímo andělskou trpělivost. I jediný singl z této desky, Heaven I Want You, vám náladu příliš nezvedne. Pokud ovšem neposloucháte všechno od Káji Gotta po Ivetku Bartošovou.
Hodnocení : 2

Bodega Bohemia,1993

Je nanejvýš smutné, že tato deska zapadla díky sporům s jejich nahrávací společností. Devět, poměrně vyrovnaných písní s drobnými názvuky funku a taneční scény, mohlo znamenat určitý příslib pro další vývoj. Doporučené tituly : Suspiciouos Love, Bondage People a závěrečná In Your Ivory Tower.
Hodnocení : 8

Spice Crackers ,1995

Pokus o zachycení módních vln elektronické a taneční hudby. Bohužel nepříliš uspěšný a hlavně nepříliš zdařilý. Sem tam něco jako house, poté kraftwerkovské retro, využití čínské pentatoniky, hodně instrumentálních skladeb. Camouflage naneštěstí dodnes nepochopili, že v taneční hudbě jde především o práci se zvukem a o menší důraz na harmonii. Pouhé používání určitých rytmických vzorců nestačí, to taky můžete dopadnout jako Ace Of Base či Aqua. Z desky by se přesto dalo vyextrahovat docela slušné písňové EP, ale hodnotí se vždy celé album, že.
Hodnocení : 4

A co dál ?
V roce 1997 vyšel výběr We Stroke The Flames a letos by mělo vyjít nové album s pracovním názvem Sensor, jehož předzvěstí je právě výše jmenovaný singl Thief. Ačkoliv jsem ohledně comebacku Camouflage skeptický, rád se nechám překvapit, co chlapci vymyslí. Vždyť takoví Wolfsheim také progresivitou příliš nehýří a o neúspěchu se v jejich případě hovořit nedá.

Camouflage opět jako trio
Camouflage opět jako trio




Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 21.10.2001 > Voices and Images je výtečná záležitost, pro mě téměř zásadní, dodnes jí mám rád, naprostý souhlas o nepřekonaném debutu! Methods Of Silence je jiné, ale také celkem dobré, pak už to jde do kopru, souhlasím i s tím, že Bodega Bohemia jakžtakž jde (Suspicious Loves), ale už to není ono a ty další, ty už jsem raději ani neslyšel, ale Voices and Images, jak říkám, bomba...
Body: 5
<reagovat 
čtenář fanda - 3.4.2003 > Vy debilové, každé album je jiné a všechna jsou skvělá!!!
<reagovat 
Čtenář - 2.9.2003 > Wolfsheim jsou v pohodě.A až na meinwhile camouflage neudělali žádnou chybu.I když i toto album obsahu pár krásných,jiných písniček.Třeba Heaven(I want zou),Mother,Dad nebo Bitter sweet...Mrzí mě na nich jen jedno,že si neudělají při turné čas taky na CZ.Moje nejoblíbenější písnička je Suspicious Love.
<reagovat 
 čtenář Hynek - 18.3.2004 > čtenář> Musím přiznat, že jsem se mýlil. Poslední album Camouflage Sensor (2003) je výborné a úspěšné.
<reagovat 
čtenář calvus - 3.2.2006 > Deska Voices&Images je skvela! Jeste dneska si ji moc rad poslechnu.Dalsi deska Methods Of Silence se mi taktez libi, je zcela jina, dost instrumentalni,celkove hodnotim jako slusnou a taky jsem rad, ze ji mam v originalu. Meanwhile se mi taktez libi, casto posloucham.Posledni co mam je SENSOR a ten je EVIDENTNE NEJLEPSI! Jsem z ni nadseny!Momentalne se chystam zakoupit jeste Bodega Bohemia, ta mi unikla spolu s Spice Crackers.
Jinak tvrzeni, ze viz vyse o tom, ze tuhle kapelu nerozeznam od skveleho DM je naprosto uhozene, poznam ji vzdy stejne jako kdyz pustim napriklad KRAFTWERK! Po kazde kdyz slysim v radiu v praci neco noveho poprve v zivote, hned mi je naprosto jasne, zda se jedna o Gahana,Goreho ci zpevaka z Camouflage o kterem stale nevim, jak se jmenuje.Presto kazdy kolem me rekne ze se jedna o Depeche Mode. Camouflage neznaji a nikdy ji neslyseli. Ja ji znam moc dobre a v zadnem pripade ji zasadne nesrovnavam z Depeche Mode, stejne jako s nim nesrovnavam DEAD CAN DANCE,THIS MORTAL COIL,THE CURE,BORGHESII ci NITZER EBB.Zpet ke Camouflage: Zvuk vsech mych zatim 4 desek od techto borcu je naprosto famozni!(narozdil od vsech od skveleho THE CURE!)Nedavno jsem upgradoval svoje stereo a to vcetne vseho v maximalni mire a nyni posloucham ze sve bohate zbirky CD uz jen veci co dobre hraji! Takze vsechno od Camouflage,Depeche Mode,Dead Can Dance,solo projektu od Lisy Gerrard i Brendna Perryho,This Mortal Coil a posledni dobou jsem zacal poslouchat vsechny desky od R.Mullera,(pritelkyne posloucha)a tak jsem pro poslechu ocividne musel zacit taky, protoze tomu zvuku se proste neda odolat! Hi-Fi zdar!
<reagovat 
Čtenář - 6.3.2000 >
Body: 3
<reagovat 
korunka (Občasný) - 21.3.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 29.3.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 27.4.2000 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter