Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Deník Brigity Janošové 1.díl
Autor: oprátka (Občasný) - publikováno 9.4.2005 (16:00:00)

Deník Brigity Janošové, aneb realita všedního dne.

 

            Brigita seděla v teplácích u televize. Ze stěn se odlupovala omítka, a když se nadzvedla a znovu posadila, pořádně se pod ní zaprášilo: „Hmm, musim eště zaplatit činži“. Vzpomněla si Brigita. Chvilku přemýšlela, zda má jít hned, ale pak se znovu posadila do křesla. Nohou si přitáhla na zem spadlý dálkový ovladač. Chvilku přepínala kanály, až narazila na jakousi kabelovou televizi: „A máme zde dnes jako hosta poradkyni pro krásu, tedy vizážistku paní Magdalénu Futuqui“. Brigita se pohodlně uvelebila v křesle. Paní Futuqui exotická dáma tmavé pleti namířila na kameru fotky svých několika „výtvorů“. Ze staré udělala mladou, z obézní štíhlou, ze světlé tmavou, z tmavé světlou, z kudrnaté rovnovlasou, z rovnovlasé kudrnatou. Brigita už začínala trochu klimbat. „A teď naše nová akce“ – hřímá moderátorka. „Zde máme Zlaté stránky …. a jedna z náhodných obyvatelek města Prahy bude zcela zdarma proměněna v krásnou ženu.“ Brigita přímo nesnášela soutěže, už jako malá zasílala tajenky a křížovky, ale nikdy nebyla vylosována. „Jo, leda prd“ pomyslela si Brigita a zvedla se k odchodu do ložnice.

            TRRRRR zazvonil telefon. Brigita zkoprněla. TRRRR „He he, to budou voni“. Dávala si načas než zvedla sluchátko. Ospale se představila: „Sim, Janošová“.  Ve sluchátku bylo naprosté ticho: „No prosim, Janošová“. Zase nic. Zavěsila a odšourala se do postele. V tu chvíli zazvonil mobil: „Ahoj Brigito, to jsem já Anča, hele viděla jsem v televizi skvělou akci. Napadlo mě, že by to mohlo bejt něco pro tebe…. hele vizážistka zdarma.“ Brigita jen neochotně souhlasila. Musela se sama smát tomu, jaká z ní bude krasavice. Pracovala v nedaleké samoobsluze. Doma chodila v teplákách a ošoupaných pantoflích. Protože měla krám přes ulici, nepřevlékala se. V práci si přes sebe přehodila puntíkatou, snad původně, modrou zástěrou se zavazováním po stranách. Byla teď zařazena do slosování, poslala svojí fotku – neurčitý věk, šedá pleť, neurčitá barva vlasů.

            V televizním zákulisí se elegantní paní Futuqui probírala hromadou fotek:

„Tak tahle vypadá moc dobře, s tou nic neuděláme.“

„Tahle vypadá až moc inteligentně, ta by ještě něco v přímym přenosu plácla.“

Na jedné straně stolu se jí hromadily vyřazené fotografie. Uprostřed stolu byla menší hromádka s eventuelními kandidátkami, ale ta pravá pořád nikde. Brigitina fotka čekala na svou šanci pod haldami fotografií dobře vypadajících žen a dívek. Je jasné, že na ní jednou muselo dojít.

            V zašlé samoobsluze na kraji Prahy si prodavačky pobaveně šuškají. „Hele, přijde dneska Brigita?“ – ptá se drobná černovláska. „Hólky, zas jí chcete něco provést.“ – napomíná je postarší Anča. Prodavačky se trochu uklidnily a jaly se vybalovat zboží z připravených krabic, mouka vedle mouky, plechovka vedle plechovky – všechno pěkně do řady. V osm hodin se začali trousit první zákazníci. Společně s nimi dorazila také Brigita. Přehodila přes sebe pracovní zástěru a usedla za kasu: „95 prosim…..nemáte drobný, děkuju, nashedanou“. Tak tohle opakovala den co den. „Brigito, myslíš, že si tě nějakej zákazník všimne?“ – pošklebovala se drobná černovláska. „Jasně, že jo a bude to pěknej pracháč, hehehe.“ – reagovala na jízlivou poznámku Brigita. Brigita měla totiž pod pultem pár harlekýnek, které četla vždycky, když nechodili žádní zákazníci.

            Najednou zazvonil v Brigitině tašce mobil. Pronikavý zvuk ji vytrhl z jejího obvyklého lelkování. „Dobrý den, u telefonu Martina Vodrásková asistentka produkce. Neruším vás?“ – ozval se v telefonu poměrně příjemný hlas. Brigitě vyschlo v krku: „Neéé.“

„Dobře, a kdy byste se tedy mohla dostavit k nám do studia.“

„Kdy chcete vy, teda mě je to celkem jed..no, prostě jak vy chcete.“ – blekotala do telefonu Brigita.

Nakonec se domluvily na víkend. „Jo, to si udělám víkend a potom budou holky koukat.“ – lebedila si Britiga a spokojeně se znovu zaklesla do malého prostoru za kasou.

             Ve studiu už byli všichni připraveni, vizážisté, kadeřník i moderátorka. Brigita dorazila na vrátnici o půl hodiny dříve. Na vrátnici seděl vrátný v umolousaném modrém plášti. Vypadal jak kdyby ho tam před čtyřiceti lety zapomněli. Zálibně se podíval na Brigitu: „Tak, kam to bude, mladá paní či snad slečno?“

Brigita na něj vytřeštěně koukala: „No, k paní Futuqui.“

„Takže, druhé dveře vlevo, výtahem tady za rohem a už jste tam.“ – rozverně povídal vrátný.

Když Brigita odcházela, vyklonil se ze své kukaně a pozoroval ji.

            Ve studiu se na Brigitu všichni vrhli. Namířili na ní kamery a už to jelo. Brigitu ostříhali, namalovali oblékli. Brigita seděla před zrcadlem jako zmoklá slepice. Takhle na sebe vůbec nebyla zvyklá.

 

 

           

 

           



Poznámky k tomuto příspěvku
poet (Občasný) - 9.4.2005 > Přesně takhle si to představuji, když pozoruji prodavačky v krámě. Mě to přesvědčilo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vítámvás (Občasný) - 9.4.2005 > Uvidíme, jaká bude pointa. Zatim dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Halama (Občasný) - 9.4.2005 > Jo dobrý. Cekal jsem nějakou červenou kníhovnu. Jenom nevim... nebylo by to lepší rovnou kompletní??
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petruna (Občasný) - 9.4.2005 > Jo, dávám tip. Doufám, že pokračování bude následovat.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 9.4.2005 > :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář kritik - 9.4.2005 > docela dobře napsaný

<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 9.4.2005 > pro začátek fajn...
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 9.4.2005 > Bezva.
Body: 5
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 9.4.2005 > Jo, těšim se na pokračování. Česká Briget je na světě.
Body: 5
<reagovat 
cyber-naut12 (Občasný) - 9.4.2005 > ty hrubky jsou tam schválně, pro oživení?
jinak se mi líbí, že někomu konečně došlo, že z monitoru se dají pohodlně číst jenom velké, výrazné typy písmen.
Body: 5
<reagovat 
fff (Občasný) - 9.4.2005 > znám jedinýho člověka, kerej si hodnotí svý vlastní příspěvky....
<reagovat 
 štětečka (Občasný) - 9.4.2005 > zkrveživ> a sice???
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 10.4.2005 > zkrveživ> no tak to já jich znám víc - kupříkladu: Felipe, Kelly, Emmet_RAY, Peetea, blondýna..

a nemyslím si, že by to byl někdo z nich - kvůlivá prvnímu příspěvku

a nebo někdo chytře dělá chyby a zametá stopy
<reagovat 
 fff (Občasný) - 10.4.2005 > Emmet_RAY> jenže tihleti všichni si jen tak nedaj tři déčka, mam pocit.... mam jinýho favorita:o)
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 10.4.2005 > blbě napsané
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.4.2005 > 4-5

docela zajímavé, celkem Viweghovské.. nebo spíš Simona Monyová

uvidíme jaké bude pokračování, kterého se předpokládám dočkáme 9.4.2006 ;-))
Body: 5
<reagovat 
 oprátka (Občasný) - 10.4.2005 > Emmet_RAY> Simona Monyová - nevěděla jsem, kdo to je. Podle info z internetu píše něco ve stylu Daniele Steele. Takže fakt díky?? Byla to spíš snaha o parodii na červenou knihovnu. Viwegh se k červené knihovně už celkem blíží.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.4.2005 > Nápad je zajímavý, občas postřehy - ale napsané je to neinevenčně, nudně, nemá to spád. Pomohlo by proškrtání.
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.4.2005 > tak tohle si nezvykej - tady ti žádné přesouvání příspěvku do aktuálnějšího data trpět nebudu - přeřazuji o den zpátky a důrazně tě žádám, abys dodržovala pravidla pro publikování!
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 11.4.2005 > thriller "v samoobsluze" (ze života). líbilo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 11.4.2005 > ?? Jako parodie hodně slabé. Přikláním se k názoru Ztratily. Určitě bych hodně krátila. Ani podobnost s DBJ mi tu nenaskakuje, což by asi vzhledem k názvu mělo. Patrně jsem nepochopila autorčin záměr, stane se...
<reagovat 
 oprátka (Občasný) - 11.4.2005 > BlueSky> To neměla být kopie DBJ, prostě jenom nápad, nic víc.
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 11.4.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 14.4.2005 > slabsi prumer, rekla bych.. Jenom to, kolikrat se v textu objevi "Brigita"
Body: 2
<reagovat 
befeleme (Občasný) - 6.5.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter