Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Němec rekordmanem
Autor: jakpro (Občasný) - publikováno 15.4.2005 (12:53:59)

Stojí kurvy před bordelem

mávaj na cizince

vydělávaj si svým tělem

nějaký ty mince.

 

Zastaví jim jeden Němec

v bílým mercedesu

ten bude mít hodně peněz

na pokoj se nesou.

 

Germán, celý obnažený

stojí - má erekci

svléknou se i obě ženy

pak mu dají lekci.

 

Jedna mu nastaví prdel

druhá zase kundu

Němec – i když trochu smrděl

– měl hned z toho bžundu.

 

V okraj kundy nakloní se

volá: „Das ist Shöne!“

Dovnitř si to svým penisem

přes překážky žene.

 

Jak tak spěchal, tak se stalo

že tam spadnul celý

Kurvy to dost vylekalo

tohle neviděly!

 

Druhá kurva naklání se

nad tu černou kundu

kdo jim teďka dá peníze

za tuhletu rundu?

 

A jak byla šokovaná

vykřikla jen: „páni!“

Začla hledat toho pána

v té kundě svou dlaní.

 

Jenže jak tak byla v šoku

kurva třeští zraky

sama nápodobna žoku

přepadla tak taky!

 

Když už byli oba v díře

Němec to využil

kurva nedělá potíže

svůj pyj do ní vložil.

 

Možného tak se vším všudy

popostrčil úroveň

ten Němec měl svoje údy

ve dvou kundách zároveň!

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Stálý,Redaktor) - 16.4.2005 >

 Tak za tohle se ode mne tedy koše nedočkáš.

To ta předchozí byla mnohem žhavější kandidát.

O mně se tu všeobecně ví, že na výraz kunda jsem velmi alergická.

Tohle má ale tolik nápadu a vtipu, že mě to víc pobavilo, než pohoršilo. A to už je co říct.


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 16.4.2005 > Naty> 

jakpro zřejmě zase jednou popostrčil hranice možného


<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 17.4.2005 > Naty> 

No vidíš, a to ta předchozí neobsahovala žádné vulgární slovo (mnozí mi tu kdysi tvrdili, že zadek není sprosté slovo).

Když už ani kunda nezabírá, tak to teda nevím... Ale když dílo pobaví, tak to taky potěší


<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 19.4.2005 > Emmet_RAY> Tak to zkus sám:) problém je, že mám sám nějakou hranici, která se obtížně překračuje
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 19.4.2005 > jakpro> to já taky, ač se teď na fóru tvrdí něco jiného :-)

poznámku jsem raději smazal
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 17.4.2005 > Kundy mi nevadí, nápad je docela zábavný, ale rým a rytmus (spíš jejich převážná absence) je pro ostudu.
Body: 2
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 17.4.2005 > Natasha_> A jsou autoři, kteří jsou na tom ještě hůř, takovej Bondy se s rýmem a rytmem nemaže ani trochu, a myslím, že zcela záměrně a jestli je to pro ostudu - to je věc názoru
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 17.4.2005 > jakpro> Ovšem, Bondy, častý argument. Ale on, když chtěl, uměl s formou zacházet dokonale - viz například jeho překlady Morgensterna.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 19.4.2005 > Natasha_> tohle, s prominutím, není argument
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 19.4.2005 > Emmet_RAY> Nepochopila jsem, zda se mnou souhlasíš a nebo jsme ve sporu, můžeš to upřesnit?
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 19.4.2005 > Natasha_> To ti upřesním já, kdybych chtěl překládat Morgensterna, taky bych se velice snažil, aby to bylo dokonalé :)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 19.4.2005 > Natasha_> samozřejmě nesouhlasím - nemúžeš hájit Bondyho stylem, že on sice měl ve vlastních básních zprasenou formu, ale že ji uměl využít v překladech

ve vlastní tvorbě totiž u Bondyho nešlo o úmyslné vyrušení rytmu vedoucí k nějakému účelu -on na to prostě sral a psal si co mu sedlo na pero
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 19.4.2005 > jakpro> Aha, takže u Tvé vlastní práce Ti na kvalitě nesejde?
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 19.4.2005 > Emmet_RAY> Viz moje poslední odpověď jakprovi + samozřejmě je významné, že Bondy UMĚL s formou pracovat, přestože ji často poslal do paďous. A jak jsem řekla, nepadám na zadek ze všeho, co vyplodil. Tu je něco geniání, tu spíš genitální.

Jinak všeobecně neuznávám argument "Píšu, jak píšu a nehodlám na tom nic měnit, protože takhle jsem autentický." Když neumíš kotrmelec, každý na to může snadno poukázat.
V psaní je to ovšem složitejší, přesto i zde je možné slabiny vidět -
a především, je možné a vhodné na psaní makat, pokud už má člověk jakési literární ambice.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 19.4.2005 > Natasha_> Myslíš, že třeba Bondymu na ní nesešlo? :) Proč byl teda tak oblíbený? Já myslím, že krása není vždycky v dokonalosti, nedokonalost je často tak nějak bližší životu a srozumitelnější
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 19.4.2005 > jakpro> Tvrdím, že řemeslo musíš umět, abys na něj mohl kašlat. U Tebe nemám dojem, že bys ho ovládal, a ohánět se jinými básníky, kteří vešli ve známost, ačkoliv se formě vysmívali, je alibismus. Zde primárně diskutujeme Tvůj text...který je podle mého názoru spíše slabý, i když ne bez určitého humoru. Navíc já si nemyslím, že u Bondyho co báseň, to skvost, aťsi je to Ten Slavný Bondy.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 19.4.2005 > Natasha_> 

Moje milá Natašo, začínáme se dostávat do osobní roviny a to neprospívá objektivnímu pohledu.:) Na tvých dojmech lze objektivitu těžko stavět a jinak věz, že jsem vyzkoušel již mnoho stylů a byly doby, kdy jsem tu za svá díla dostával i plný počet bodů a nyní mám právo se trochu pobavit :) ale nemůžu-nechci psát tak, abych vyhověl průměrnému vkusu. Tento nedůraz na formu je prostě určitý styl, žánr, jehož je např. Bondy reprezentantem a odkazem na něj dokládám oblíbenost a oprávněnost takového stylu.

Konkrétně se zkus jinak zamyslet nad tím: sama přiznáváš, že tě moje báseň trochu pobavila, díky formálním nedostatkům jí však považuješ za špatnou. Dozajista jsi četla i básničky, které tě nepobavily tolik, ale zato měly eňoňuňo rytmus a tak jsou za plný počet bodů. Je posláním básně pobavit nebo naplnit nějaká formální očekávání? Odpovědět asi nelze jednoznačně. Nakonec bychom se dostali ke starému dobrému sporu, zda je důležitější forma nebo obsah. V tomto světle se správnost tvého způsobu hodnocení posouvá do hodně relativních oblastí.

 

čímž nechci říct, že na takový názor nemáš právo :)

 

 


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 20.4.2005 > jakpro> Objektivní pohled je iluzorní, nesnažím se o nic takového. Objektivního je ostatně v literární kritice žalostně málo. Lze se třeba objektivně dopočítat a nebo nedopočítat těch slabik, lze zhodnotit, zda je a nebo není přítomen libý souzvuk, lze snad poukázat na určité otřelé obrazy, odhalit opisování atd. To je vše.
***
Osobně neoboduji pěti body text, který jen jen říkanka (i když formálně dokonalá), stejně jako budu kriticky nahlížet na text, který je míněn jako vtip nebo sarkasmus (a forma kulhá). Forma a obsah mají být v souladu, a jsou-li, není nic lepšího. Nejsou-li, je důvod ke kritice.
***
Tvůj text je formálně slabý a obsahově...ano, jak jsem řekla, není bez vtipu, ale zase tak úžasně humorný, aby to omluvilo formální nedostatky, není. Vidím ale, že jsi se svým psaním spokojen, dokonce jím cosi sleduješ. Pak není co dál řešit.
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 22.4.2005 > Natasha_> 

Ano ovšem, forma a obsah musí být v souladu, a v tomto případě je mutné formu patřičně přizpůsobit obsahu. Kdy myslíš, že by mohl vyprávět tenhle příběh? Nějaký vznešený pan profesor s vytříbenou mluvou, který při pití své kávičky dává malíček na stranu? Asi ne, spíš to bude nějaký pobuda přisprostlý prasák, mírně vychcaný a vychytralý, přesto však trochu primitivní, a musím tedy mluvit jeho jazykem. Jinak to nebude fungovat, schválěn si to zkus.  Ostatně co chtít od věci, která měla skončit v koši:)

Kdo svým psaním nic nesleduje, ten ať radši nic nepíše.

Případné pokračování diskuse navrhuji přenést jinam např. do e-mailu.

 


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter