Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Daidalos z kolekce povídky
Autor: wopi (Občasný) - publikováno 9.5.2005 (09:57:26)

Slunečný den nad Egejským mořem. Daidalos a Ikaros letí na severovýchod mávajíce křídly zhotovenými z per pospojovaných voskem a nitěmi. Daidalos je trochu podobný Ikarovi, avšak starší. Ikaros je trochu podobný Daidalovi, leč i Naukraté.

 

 

Daidalos: Měl jsem zůstat u výroby hraček a pajduláků ze dřeva. Byly docela zábavné.
Ikaros: (otráveně) No jo.
Daidalos: Třeba ten námořník. Nebo stavitel. Jak pěkně tancoval, vzpomínáš? Koneckonců i tanečník to docela slušně uměl. Muzikant jim k tomu ještě tak dovedně hudbu vyluzoval. No a ten dřevorubec… ten byl. On večer normálně usnul, chápeš, a doopravdy chrápal! Takové figurky nikdo jiný neumí. Ani Talós by takové nedokázal, náfuka jeden nafoukanej.
Ikaros: (prohlíží si mlčky ostrov pod sebou, podle tvaru patrně Naxos).
Daidalos: Mohl jsem klidně vymyslet i nějaké nové. Možná kováře. Nebo letce. Co já vím. Jedno je zřejmé: tu blbou dřevěnou krávu u Gortyny jsem neměl stavět.
Ikaros: Hm.
Daidalos: Mohlo mi být jasné, že to nemůže dobře dopadnout. Ach… ještě teď slyším šílený hlas Pasifaé, jak se rozléhá labyrintem, láme se do nesčetných možných směrů a opět se, obalen mnohočetnými ozvěnami, spojuje do jediného děsivého zvuku, obohaceného vzdáleným řevem Minótaura.
Ikaros: (snaží se lhostejně pokrčit rameny, ale musí usilovně mávat křídly, takže se jen ušklíbne).
Daidalos: Ona Pasifaé byla vskutku dovedná čarodějka. Mrcha, ale schopná. Vzpomínáš, jak se pomstila Minóovi? Slyšel jsi, co pak ejakuloval místo semene?
Ikaros: (odplivne si do azurové hloubky) Je mi to šumafuk (tváří se naprosto zhnuseně a stoupá výše).
Daidalos: Chápej, když zešílí nadaná kouzelnice, je to strašlivé. Chtěla mě oslepit. Vyslala za mnou desítky světelných housenek. Odporná to stvoření. Nejostřejší a nechladnější světlo světa obalené karmínovou kůží s blankytnými chloupky. Slyšel jsem je v noci šustit bludištěm. Odporné, namouvěru. Naštěstí se dostaly do slepých chodeb, jinak opravdu nevím, co by se se mnou stalo. Možná neměly spadeno jen na mé oči!
Ikaros: (stoupá zarputile stále výš, vosk jeho křídel počíná měknout).
Daidalos: Kdoví, co ještě způsobí, chudák ženská. (na chvíli se zamyšleně odmlčí).
Ikaros: (začíná pomalu klesat, kolem něj vlají uvolněná pírka).

Daidalos: Chm. Letec. Zvláštní to slovo. A jaké možnosti v sobě skrývá! Velkolepé, leč i mrazivé. Vždyť třeba taková válka z oblak vedená... 
Ikaros: (znepokojeně) Otče?
Daidalos: Ano, synu?
Ikaros: Věz, otče, že Rethimnonské včely mají bezpochyby chutný med s lahodným aroma. Však vosk jejich, zdá se, slyne nepříznivě nízkou hodnotou bodu tání.
Daidalos: (okamžitě pochopí, zděšeně) Synu! Tys letěl příliš blízko slunečnímu povozu!
Ikaros: (chvatně) Vrať se ke svým dřevěným figurkám, otče. V tom oboru jsi mistr nad mistry. Zkus třeba vymyslet leteckého pajduláka, možná bude skvělý. (mává stále divočeji a víří oblak peří kolem sebe) No nic, hele. Musím už padat. (zmizí).

 

Daidalos: (zůstává sám, z jedné strany nadnášen vzduchovými proudy, z druhé obtěžkán táhlou a lepkavou beznadějí).



Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 9.5.2005 > Výborný!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 9.5.2005 > Povedené
Body: 5
<reagovat 
lithium (Občasný) - 11.5.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 13.5.2005 > Ha! Konečně vím, jak to bylo!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 15.5.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 16.5.2005 > líbí.)
Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 16.5.2005 > No ne, Ztratila zabloudila i ke mně! Svátek! Dnes večer zapálím mnoho svíček a budu nezřízeně slavit!
<reagovat 
 ztratila (Stálý) - 17.5.2005 > wopi> ježíšku :)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 17.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 24.5.2005 >

chicht***

zdravím

tě a vás u povídky téhle výživné!***


Body: 5
<reagovat 
tchenda (Občasný) - 27.5.2005 > paráda :o)
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 30.6.2005 > pěkný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 18.8.2005 >
Body: 2
<reagovat 
čtenář Attention please - 31.8.2005 > stella_musa2@yahoo.ca
ATTENTION PLEASE
I am writting this letter with due respect and heartful of tears since we have not known or met ourselves previously. I am asking for your assistance after I have gone through a profile that speaks good of you. I will be so glad if you can allow and lead me to the right channel towards your assistance to my situation now.

I will make my proposal well known if I am given the opportunity. I would like to use this opportunity to introduce myself to you. well, i am STELLA MUSA 22years old lady and I know that this proposal might be a surprise to you but do consider it as an emmergency.In nutshell, My (late)father COL MUSA,was the personal advicer to the former head of state in my country liberia in west africa. But he was killed along side with my mother during the longing civil war and all his properties was totally destroyed. However, after their death I managed to escape with a very important document (DEPOSIT CERTIFICATE of (US$10.5m)Ten million Five hundred thousand U.S Dollars deposited by my late father in A london bank which i am the next of kin.

Meanwhile,i am saddled with the problem of securing a trust worthy foriegn personality to help me transfer the money over to your country and into your possession pending my arrival to meet with you. Furthermore,you can contact the bank for confirmation and i will issue a letter of authorisation on your name,that will enable the bank to deal with you on my behalf.I am giving you this offers as mentioned with every confidence on your acceptance to assist me or take me as your wife and manage the money.
Conclusively,
i wish you send me a reply immediately as soon as you recieve this proposal. for confidential purposes, your urgent reply will be highly appreciated.at (stella_musa2@yahoo.ca )
Thanks
Miss STELLA
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 25.9.2005 > Tak to je dost dobrý... :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 26.9.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
2 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter