Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tak už to zase vypuklo
Autor: Uchmat (Občasný) - publikováno 11.5.2005 (23:28:26)
V našem podhorském městečku opět po roce vypukly maturity. Místní střední škola se oblékla do svátečního a stala se na obvyklý týden malým duchovním centrem, v němž právě probíhá přeměna přiblblých a drzých studentů v nejmladší generaci české inteligence.

Vážnost situace podtrhují skupinky divně oblečených abiturientů a jejich pedagogů. Po ulicích bloudí řada tvorů s naprosto zoufalými výrazy ve tvářích. Postupem týdne začíná být zřejmé, že část z nich je zoufalá z toho, že ještě nepřišli na řadu a druhá část z toho, jak se jejich mladý organismus zoufale snaží snížit hladinu oslavového alkoholu pod tři promile.

Zkoušky probíhají tiše, rychle a bez průtahů, přísun na potítko se děje bez velkých cavyků – skoro to připomíná vzorová jatka, kde dobytek před porážkou není stresován a jde na ni v tupém klidu. Na rozdíl od již zmíněné porážky je však koeficient popravených většinou velmi nízký – i maturitní komise je složena z lidí, a to povětšinou z lidí uznalých a svým způsobem moudrých, kteří i přes to, že normálně bez permanentně připraveného rozvrhu ani neví, kam mají jít vyučovat , si při maturitách dobře vzpomínají na muka, která při téhle zkoušce zažívali oni.

Občas jsou nuceni vytrpět sami potupné chvilky, například když zjistí, že za celá ta léta dřiny nenaučili své studenty vzorek uhlíku nebo když maturanti mluví cizím jazykem tak dokonale, že je naprosto cizí i pro jejich bývalé vyučující. Se směsí úlevy a děsu naslouchají studentovi, který po celou dobu studia promluvil pět slov anglicky, kterak bez uzardění přívalem krásných slov líčí svou dovolenou na prosluněných plážích Severního Skotska a přemýšlejí, jestli jeho přízvuk je polynéským argotem nebo historickým nářečím velšských velrybářů. Zdatní češtináři pak tvoří přechodníky, nad nimiž by ucho buditelovo zaplesalo. Dozvídáme se, že „nesešedšivši se neodsouhlasovali“ a podobné skvosty. Nešťastníci, kteří nezvládnou ani takovéto nervózní blábolení, jsou komisionelně pozváni, aby estrádu na podzim pro velký úspěch zopakovali.

Slavnostním předáním maturitních vysvědčení a večírky, kterým se v našem kraji říká „mazec“ ( a všichni vědí, proč) ten slavný týden skončí. Na tři sta šedesát dní se ústav změní v oázu klidu a míru a znovu zapadne do všedního života našeho podhorského městečka.



A tak to má být.


Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 21.5.2005 > Ano, zavzpomínala jsem na tu svou maturitu. Profesorka mi chtěla poradit, tak mi špitla nenápadně nápovědu, a jelikož jsem hluchá, naklonila jsem se k ní a zařvala "prosim?". Ale dopadlo to naštěstí dobře.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 23.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář median - 26.9.2005 > to měla být rekapitulace maturit? nebo jejich popis? každopádně to nebyl fejeton, je mi líto.
<reagovat 
brouk (Občasný) - 16.1.2006 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter