Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 1.7.
Jaroslava
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Třináctá komnata z kolekce Povídky
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 13.2.2006 (19:00:15)
další>


celej on (Občasný) - 13.2.2006 > Ahoj, tak jsem přečetl i podruhé...nejdřív ti rozeberu pár věciček:
-hned v prvním souvětí máš dvakrát Když a bylo...s tím bych si být tebou ještě pohrál
-"Lidé nedokázali milovat, nesnášet, lhát, podvádět, litovat či odpouštět. " Nepsal bych tolik sloves zasebou jen tak stručně, rozvedl bych je (nesnášet jeden druhého atd.)
-"Však přišel jeden den..." divný začátek však...nesedne mi, lepší by bylo i Avšak...navíc zase který který...
-"celých dvanáct let" příjde mi to "celých" kýčové...
-"stoupat průhledný most a když došli až nakonec něj" ...nakonec něj...stačilo by jen nakonec...
-"Než začnu mluvit chtěl bych se ti " se je asi navíc
-"Louve zdolávala horu po tři dny bez jídla a pití. Na konci druhého dne se ocitla na samém vrcholku hory" Tady mě zarazilo, že zdolává hory tři dny a druhý je nahoře...ale pak mi došlo že jde ještě dolů...
-navíc ta věta Na konci druhého dne a dál, končí a začíná druhým dnem...použil bych třeba dalšího...
-"13 dveří a před mahagonovými dveřmi" moc dveří...
-"ve čtvrté stříbra kolik vážíš, v páté zlata kolik uneseš" z dávných dob...nevím jestli tehdy lidi bez emocí cítili nějaké emoce ke kovu...
-"dvanácté nalezneš smrt, tím si buď jistá" příjde mi jako jednoznačně nejhorší dveře...asi je ani nemuseli stavět...
-"každý krok jí bolel, každý další krok..." každý krok..

Tak a ted k příběhu a celku:
Příběh chápu jako romantický...snahu o romantického vyjímečného hrdinu, má něco co jiní ne. Ale příjde mi jako zbytečný hrdina...hrdina bez důvodu...
Hrdina, který se narodil a pak mu dal bůh úkol, který prostě musel splnit a nic jiného neni...žádný další možnosti až pak dveře...ale i zde nezaváhal a doopravdy tam stála jenom jedny dveře...ty 13té...takže příběh celý postrádá logiku..proč by bůh nedal lidem do vínku všechno od začátku? Proč by mučil nějaké dítě vyjímečnosti? a jediná odpověd je: aby byl romantický hrdina...takže jde vidět, že svět se ušil pro hrdina, ale přitom romantický hrdina bojuje proti světu...
Cítím z toho prostě snahu o hrdinku, do které se vžíváš, proto jsem psal tehdy, že jsi asi mladá a určitě holka, protože ty maji takové tendence. Jde o to jestli píšeš jen, aby si mohla prožívat svojí hrdinku nebo se ti psaní zalíbí a budeš psát příběhy o postavách do, kterých se nebudeš vcitovat(tímto způspobem)...
Pak je tady ještě věc...ta postava je neprokreslená...nenosí v sobě tu závist a tak dál...před komnaty mohl být nějaký psychycký zápas...kdyby znala závist...určitě by to v ní bublala, ale ona se poddala svému osudu jakoby pro ni jiný nebyl...což vede zase jak jsem psal, že je to vlastně hrdina zbytečný. Mohlo to být napsaný ve stylu řeckých tragédií, kde si bohové pohrávají s lidmi, zkouší co vydrži, testují je...ale taky ne..

Co se mi líbí je, že si to nevzdala tak v tobě něco možná bude...piš, hraj si s textem...musím pochválit graficky už je pěkný...čti, poznávej slova, hraj si se slovama...
Měj se

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli celej on
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter