Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Citát
Autor: zochrova (Občasný) - publikováno 13.11.2017 (13:18:43)


 čtenář náboženský fanatik - 23.11.2017 > P.V.Ctihodný> Vidíme to velice odlišně. Nemyslím si, že by období do roku 1000 bylo nějak morálnější než jiné a nejtemnější středověk 11. - 13. století vnímám jako temný v pravém slova smyslu, právěže kapku světla vidím až v té renesanci. Nesouhlasím s ideologií křesťanství celkově - nevadí mi Ježíš Kristus, komu by vadil, souhlasím s ideou, že žít se má dobře a správně, bez páchání bezpráví a utiskování druhých, na tom taky není nic, co by člověk nepochopil. Ale potlačování žen, ortodoxní odmítání sexu, odmítání např. homosexuálů, blokování racioánlího rozumu, vědy ... a nedá se vůbec říct, že tohle už je dávno za křesťanstvím. Dodnes se s tím "svatá" církev pere a dodnes se staví zpátečnicky.

Mě třeba fascinuje mýtus o Adamovi a Evě, kde se to tradičně "křesťansky" vysvětluje nějak tak, že had je pokušitel, strom poznání sex, žena hříšnice, která za všechno může a vyhnání z ráje je trest. Přitom ten mýtus je straší než křesťanství a s největší pravděpodobností odráží přechod od lovectví k zemědělství, kdy dost dobře právěže ženy objevily pěstitelství, šlechtění, proto strom poznání, jablko, které si dobré bez šlechtění prostě nevypěstujete a vyhnání z ráje do lopocení by odráželo fakt, že místo "bezstarostného", ale akčního a zábavného lovení zvěře je nutné dělat monotónní práci na poli. Se sexem, nebo hříšností ženy to nemá co dělat. Ale církev se toho non-stop chytá.

Nevím, proč vidíte v renesanci morální úpadek. Došlo k rozvolnění nezdravé upjatosti, nepřátelství k životu a taky se údajně oteplilo, dlouhodobě, asi to mělo vliv. Jinak vývojově to byl skok dopředu. Ale to je vaše vidění, které nejsem schopná sdílet.

To je stejné jako s tím Bohem. Tisíc mnichů, tisíc náboženství. Nikdo nemá tu představu Boha stejnou. Teoreticky se dá dojít k jakémusi jednotnému poli božského bytí, ale představu má každý svou, rozhodně nevěřím na lidskou podobu, spíš už dokážu uvěřit na xrozměrnou inteligenci - každý to má jinak.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter