Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kterými
Autor: Miroslav Václavek (Občasný) - publikováno 30.3.2020 (09:47:34)


FrantišekL (Občasný) - 30.3.2020 > Toporná báseň, která vyznívá tak, jako by autor snaživě vyplnil nějaký vzorec. Rýmy neženou báseň vpřed, nekonfrontují vzdálená slova, jsou tu jen aby tu byly. Přitom rozměrem verše (kolem 12 slabik) jsme blízko alexandrínu, francouzskému parádnímu verši, odpovídajícímu hustotě francouzštiny. Čeština má přibližně stejnou hustotu. Česká věta k tomuto rozměru dobře přiléhá, snadno se v něm píše. Každý se o tom může přesvědčit u Nezvala, který používá podobný rozměr. Půjdeme-li dál, uvidíme, že autor není ani stručný, ani výmluvný. Báseň doslova zavaluje nejen zbytečnými slovy, ale i zbytečnými verši. Ocenila bych ale úpornost, se kterou se snaží přiblížit k cíli, který si vytkl. Přijatelné jsou poslední dvě strofy. Až na úplně poslední verš. Autor tu miluje (kým, čím) dny. Možná by stačilo dát místo "kterými" spíše "po které". Ale do toho se mu nechci plést. Jen tomu nerozumím.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli FrantišekL
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter