Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dialog
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 20.10.2020 (17:44:06)


j.f.julian (Stálý) - 20.10.2020 > mám dvě připomínky...
1 - opravdu bych chtěl někdy zažít, jak to kdokoliv tady čte, respektive recituje! Myslím, že bez té diakritiky, která v básních není samoúčelná, ale čtenáři pomáhá a říká mu, kde je pauza ap. toho není nikdo schopen.
Tohle se zavedlo sice už dávno, ale byl to módní výstřelek který opakovali další bez toho, že by mysleli na čtenáře a znevážili tak své vlastní dílo.
Znovu opakuji, že recitátor by si tu diakritiku stejně musel doplnit, aby báseň dobře, správně a procítěně přečetl!
Klidně mě zatraťte, ale je to tak a příkladem této naprosté zcestné zhůvěřilosti je třeba Skácel, byl jsem mnohokrát u toho, když se jeho krásné verše, i kratší, snažil někdo přečíst, vždy katastrofa!
Neberu vám to, ale myslím si, že mladí to takhle píší, protože tu diakritiku NEUMÍ (sám s ní mám problémy u vlastních básní, protože je lze přečíst různě, tak jí dlouho měním, než na to přijdu) problém je v tom, že je důležitá každá jedna čárka, středník, jenže právě to "obyčejný čtenář" ani nevidí... škoda...

Druhá výtka, nebo spíš drobnost, je, že jsou tzv. nepsaná pravidla, a jedno z nich je, že báseň se nezakončuje slovem JEN a tak podobně. Neříkám, že to není možné, kritik by to pojmenoval přesně, ale jsem líný to hledat, jen to prostě neladí, nesedí, není to poetické. A znovu - také jsem to tak dělal, aby mi to vyšlo do rýmu-později jsem vše změnil a viděl bys, že ta báseň dostala šmuňk a mnohdy i jinou - lepší pointu. To ze mě mluví zkušenost, neplísním tě, na to jsem jen amatér, ale snažím se pomoci. Zkus to změnit a poděkuješ mi-zkusil jsem pro sebe a je to tam!
Mimochodem, už jen kdybys prohodil a trochu upravil plen-jen, tak je to ok.

Tak jo, jinak se mi to líbí, to jo.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j.f.julian
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter