Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Co je špatně na náboženství?
Autor: Drosophila (Občasný) - publikováno 11.4.2004 (10:21:17)


 Drosophila (Občasný) - 23.4.2004 > Zefram> Diky moc za poznamku, Zeframe, opravdu si toho vazim, nejen proto, ze ma cosi do sebe, ale protoze si jediny z 25 lidi (kteri zobrazili prispevek), ktery nejak zareagoval. Myslim, ze mas v mnohem pravdu o tom jak funguje priroda (co se tyce fungovani prirodniho vyberu, mas patrne na mysli sobecky gen - myslim, ze velmi trefny a povedeny pohled Dawkinse na vec). Pises, ze "jeleni chcipaji, jejich geny jsou selektovany v boji o preziti a samy jsou pokusem, jak prezit, jak si tu potravu zajistit, jak ovladnout prostredi...". Souhlasim, az na to ovladnuti prostredi. Kdyby jeleni meli moznost ovladnout prostredi, asi by to take nejspis udelali (evoluce a prirodni vyber jsou slepi, jak si spravne vypozoroval - co prinese vyhodu, dostane se do dalsi generace a altruismus se nosi pouze, pokud prinasi vyhodu v boji o preziti). Problem je v tom, ze jeleni nevyvinuli schopnost ovladnout prostredi, ani jine druhy, pouze clovek se (zatim?) dostal na tu uroven. Jelen a vsechny ostatni zivi tvorove ziji pouze z toho, co je k dispozici, kdyz je toho vic, populace roste a obracene (proste tam funguje ta zpetna vazba). Clovek nabyl schopnosti, ktere mu umoznily se z teto zpetne vazby vymanout (kdyby tech schopnosti dosahly jine druhy, asi by jednali stejne, je to jen dalsi krok v boji o nadvladu, jak spravne rikas, coz je soucasti evoluce). Nejde mi ani tak o to vyresit, zda je to prirozene, jestli to je v ramci prirodnich zakonu (coz jednoznacne je), ale k cemu to vede. My (lide) jsme tech schopnosti jednoznacne vyuzili, jenze (protoze evoluce neplanuje) to vede k devastaci prirodnich zdroju, ke snizovani diverzity a predevsim k nekontrolovatelnemu rustu populace - coz nas driv nebo pozdeji jednoznacne zahubi (a s nami spoustu dalsich zivych forem). A je celkem jedno, jestli si to obhajime tim, ze jsme vlastne jednali v ramci prirodnich zakonu, ze by zrejme stejne jednaly vsechny ostatni druhy, ktere by nabyly podobnych schopnosti. My jsme ovsem nabyli take schopnosti si to uvedomit a otazka tedy je, zda se nepokusime s tim neco udelat. Jsem bohuzel dost skepticky, protoze mam pocit, ze procento lidi, ktere si to skutecne uvedomuje, je prilis male. A nabozenstvi stoji zatracene v ceste, protoze to bohuzel propaguje, ze clovek je to nejdulezitejsi, ze on je to, k cemu to vsechno vedlo (spousta vericich uz dokonce prijala evoluci, jako proces vedouci k "vytvoreni" cloveka), bohuzel se vsak nedokaze vymanit z pohledu, ze my nejsme jen dalsim druhem, ktery se tady proste vyvinul, ktery neni o nic dulezitejsi, nez ostatni druhy. Je to tenhle hluboce vryty pohled, ktery brani si uvedomit, v cem je ten problem. Poslouchej sam sebe: chces chranit prirodu, protoze je to pro cloveka vyhodne (zas je to predevsim o cloveku). Ja bych s tim klidne souhlasil, kdyby to fungovalo. Jenze my si musime uvedomit, ze prezijem pouze tehdy, kdyz se nebudem chovat, jako by nam to tady patrilo, kdyz si uvedomime, ze my nejsme to nejdulezitejsi, ze jsme jen soucasti tehle prirody, ze nemame pravo ji ovladat a rozhodovat o tom, zda muzeme zvetsit pole a vyprodukovat vice potravy (ostatni druhy tuhle schopnost nemaji a proto to tady vsechno celkem dobre fungovalo, nez my jsme tuhle schopnost dostali).
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Drosophila
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter