Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Co je špatně na náboženství?
Autor: Drosophila (Občasný) - publikováno 11.4.2004 (10:21:17)


 Drosophila (Občasný) - 23.4.2004 > Zefram> Musim uznat, Zeframe, ze me setsakra nutis premyslet. Je toho opet spousta v tve poznamce. Zkusim alespon na neco malo zareagovat. K tve argumentaci v kostce: "NEMAME zadnou kvalitativne odlisnou schopnost" - naprosto souhlasim, kvalitativne nemame (dyt jsme druh jako kazdy jiny a podlehame naprosto stejnym prirodnim zakonum - na tom jsme se myslim uz shodli). Zda se, ze se shodujeme i v tom, "ze jedna z nasich adaptaci je mnohem mocnejsi nez jine". Rikas, "ze muj pohled na evoluci je nepresny a zavadejici". No furt je to jen muj pohled, spis ale mam pocit, ze jsem se jen spatne vyjadril, protoze ja s tebou ve vetsine veci souhlasim, tak jak je popisujes (jsou to mimochodem pomerne dobre postrehy). Takze se celkem shodnem i v pohledu na evoluci (ty ses asi lepe vyjadril), coz nutne neznamena, ze nas pohled musi byt presnejsi a nezavadejici. Muzem klidne vic rozvest tema sobeckeho genu, tema memu (pokud by byl zajem, asi by to bylo na spoustu dalsich diskuzi, nerikam, ze nezajimavych). Kde se zaciname trosku rozruznovat je pohled na to, co s tim. Tvuj pohled (pokud mu rozumim, jinak me oprav) je, ze proste lidstvo nedela nic jineho, noveho, nez se tady vzdy delo. Tak jako kdyz "kdysi davno si jisty organismus usmyslel, ze vyroba kysliku je skvela vec, znicil tak vetsinu tehdejsiho zivota a ten zbytek, co prezil, to jsou dnesni druhy" (na cemz neni nic spatneho - ani dobreho - to je proste fakt, takhle evoluce funguje), tak i lidstvo ted v podstate dela neco podobneho. Myslim, ze tady se jeste shodneme. Ted teprve asi prijde to rozruzneni. Ty nove, fantasticke veci, o kterych mluvis a ktere se clovek chysta vymyslet, budou jeste podlehat evoluci, prirozenym zakonum prirody, ktere (alespon na tehle planete) se staly motorem evoluce? Nebo se z toho vymani. Ted me nepochop spatne, ja se nesnazim timto argumentovat proti invenci tech novych, fantastickych veci. Ted momentalne se pouze ptam, zda budou ci nebudou podlehat prirodnimu vyberu (a dodavam, ze ja nevim, chci jen znat tvuj nazor). Ty nove druhy, ktere se objevily po "vyrobe kysliku", ty mu (prir. vyberu)nadale podlehaly. Take tim nechci rict, ze co nepodleha prirodnimu vyberu (jestli neco takoveho je), je automaticky spatne (destrukcni). O tom prave by mohla byt nase diskuze, protoze ja si myslim, ze to stoji za zvazeni.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Drosophila
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter