Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Slaměná kantáta /kolébavě, con amore/
Autor: Smetiprach (Občasný) - publikováno 27.10.2005 (10:15:39)

*

 

když smrtka pletichářka

nejspíš z dlouhé chvíle

za vsí topí koťata
v režném pytli se třese zimou
                            ještě sedm životů

 

babky sudičky
   - hašteřivost zachumlaná v šátku z pouti -

      rozčesávají čas
nad kolébkou nekřtěňátka

 

 

tehdy slunce rodí už jen neduživá mláďata
a ze suchého plevele, na obecním                           

vykvetou křídla
(ale vůbec není řeč o andělích, Jakoubku)

 

 

                  

 

**

 

tiše to zapraská
jak chleba vytažený z pece
  jak kradmé myší hodování
                       jak požár - chvíli po setmění

 

to ve stodole na slámě
          se milují ti dva   (
pořád ti stejní, už od ráje)
- až venku taje sníh
- až vítr tají dech

 

 

ochmelka měsíc je šmíruje oknem
zapomněl roli
        i tu lebku z papírmaše někam zahodil
a dávno už se na nic neptá

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ireversible (Občasný) - 24.9.2005 > Hezky!!!Tohle má co do sebe.U tebe vždycky...:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > ireversible> děkuji... :-)

<reagovat 
VenkuPsavá (Občasný) - 24.9.2005 > Je taková mocná. Probudila ve mně moc příjemný pocit.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > ČernáMlha> Dík, až se mi dojetím černě zamlžily brejle... :-)
<reagovat 
fff (Občasný) - 24.9.2005 > (hlavně mi neděkuj)
Doporučil 
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > zkrveživ> Trváš na tom ? Já měl nachystanej takovej kratičkej osmistránkovej projev... Na gut, aber es ist doch Schade, nae?...
<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.9.2005 > Smetiprach> krůtípísek
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 24.9.2005 > tak výborně, co to, co to? na co dnes narazím, to se mi líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > ouvej> Že bys byla ve vyjímečně příjemné náladě ? Dík... :-)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.9.2005 > Smetiprach> Proboha, proč do toho mícháš moji náladu, janku jeden poplašený?
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 24.9.2005 > co dodat - dvě skvělé, nádherné věci, mám-li být hodně přísný ( ovšem připomínám, že s ohledem k vysokým nárokům, které naplňuješ ), tak u druhé básně za původností všech ostatních veršů - trochu zaostává - chleba vytažný z pece.

Ale co je to oproti - ještě se zimou třese sedm životů - rozčesávají čas - na obecním vykvetou křídla ... vč. dovětku v závorce - jak požár chvíli po setmění v sepětí s milováním na slámě - ( pořád ti stejní už od ráje ) - a celá poslední sloka.

Báseň nenabízí jen spoustu krásných obrazů, půvabný vyprávěčský formát a snadno srozumitelný, ale i jakousi filosofickou nadsázku ( poslední sloka ) a nenucený odstup autora.

Opravdu, hezké čtení a pokud ti mé hodnocení připadá, tak ano

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 24.9.2005 > To milování na slámě mi přijde už mnohokrát použité, až skoro efektní ....
Body: 5
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > Barča> Jistě a taky velmi příjemné, ale je nutné s sebou mít deku... :-)
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 24.9.2005 >

co dodat - dvě skvělé, nádherné věci, mám-li být hodně přísný ( ovšem připomínám, že s ohledem k vysokým nárokům, které naplňuješ ), tak u druhé básně za původností všech ostatních veršů - trochu zaostává - chleba vytežný z pece.

Ale co je to oproti - ještě se zimou třese sedm životů - rozčesávají čas - na obecním vykvetou křídla ... vč. dovětku v závorce - jak požár chvíli po setmění v sepětí s milováním na slámě - ( pořád ti stejní už od ráje ) - a celá poslední sloka.

Báseň nenabízí jen spoustu krásných obrazů, půvabný vyprávěčský formát a snadno srozumitelný, ale i jakousi filosofickou nadsázku ( poslední sloka ) a nenucený odstup autora.

Opravdu, hezké čtení a pokud se ti zdá, tak ano


<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > rohoz> Jiří, díky moc. :-)
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 24.9.2005 > já ještě, že jsem to samozřejmě doporučil a dal pětku, ale tady se to nezobrazilo, nerozumím tomu, ale v součtu se to projevilo, jen aby si nikdo nemyslel, že jsem zapomenul
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 25.9.2005 >

Idylka, ke které už schází jen jak ti dva ozdobeni věnci jdou ruku v ruce lukama po nedělní mši. Vlastně se nedá říct, že by to byla slabá báseň, ale je-li "silná" tak tím, co není ani ze života, ani z pohádky, ani odnikud... A na sen je ta věc slabomyslně idylkovitá. Navíc tahle rozněžnění "a la Reynek" mi přišla vždycky mimo mísu, rep. mimo autenticitu, s níž to žil a psal pan Reynek. Je následování a je nápodoba. To první bych bral, ale tohle na mne upřímně nepůsobí. Ave..

No, Pražákům a měšťákům vůbec se tohle asi bude líbit.  


<reagovat 
Newton (Občasný) - 25.9.2005 > pěkný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
opak (Občasný) - 26.9.2005 > paráda ! oba póly života, takový Pieter Breughel obrázek a nádherné obraty..přečetl bych si celou sbírku.._:-) 5D
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 24.9.2005 >

Aha, já jsem si projela své vlastní kritiky, a já jsem ti něco zdrbla, viď?

A proto jsem měla nepříjemnou náladu, že ano?

 

 


<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > ouvej> Ale vůbec, to byla reakce na to, že se ti dneska všechno líbí... :-)))) Kdyby měl mít blbou náladu každej, kdo mi něco zdrbne, tak to by národ český z blbejch nálad nevyšel... :-)))jo, tam vedle visí Jdeme na pivo, tak se mrkni.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.9.2005 > Smetiprach> Už jsem se tamhle vedle mrkla a poníženě poprosila, jestli mohu taky přijít. :-)))))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.9.2005 > Smetiprach> kdecovisí jábychtaky :o)
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 24.9.2005 > ouvej> jj, promiň, já to otevřu jen občas, tak to ber jako že jsi připsaná, za chvíli to napravím... ciao. :-)
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 26.9.2005 > Kelly> na P. pod nickem jan(ek)...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.9.2005 > Smetiprach> a to je zas kdo?? náký tvý další alterego??? ;o)
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 26.9.2005 > Kelly> proč? on to tam prostě jen vyvěsil... :-)

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.9.2005 > Smetiprach> jo vy máte oddílového nástěnkáře? tak to joo :o)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 26.9.2005 > Pěkné a takové křehké:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kidal (Občasný) - 27.9.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 27.9.2005 > jsem se tu zatoulal a asi ztratil ale ten konec:.....

ochmelka měsíc je šmíruje oknem
zapomněl roli
        i tu lebku z papírmaše někam zahodil
a dávno už se na nic neptá


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 27.9.2005 >
Body: 5
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.9.2005 >
Body: 5
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 27.9.2005 > Ti dva.Pořád stejní...
Body: 5
<reagovat 
mara (Občasný) - 27.9.2005 > citlivě vymalovaná :-)
Body: 5
<reagovat 
celej on (Občasný) - 28.9.2005 > já na poezii moc nejsem ale tohle mě oslovilo. Čímsi...
Doporučil 
<reagovat 
krindy (Občasný) - 28.9.2005 > sitouložím
Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 29.9.2005 > tiše to zapraská
jak chleba vytažený z pece
jak kradmé myší hodování
jak požár - chvíli po setmění
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 30.9.2005 > a heleho ;-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jarinka (Občasný) - 30.9.2005 > Líbí se mi to. Moc.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 2.10.2005 > totem dobyt. co teď?
Doporučil 
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 2.10.2005 > Jonáš> Ještě dobít... a potom, nějaká ta soutěž, dotovaná. A prej za tu Nobelovku je taky nějaká koruna...:-))) Ale pokud je dotaz míněn vážně, tak normální postup, smazat Smetipracha... :-)
Nebo tu Smetipracha nechat na památku a přestat prudit s básničkama vůbec, což se mi v současnosti jeví jako skoro nejmoudřejší... jen doufám, že se s tím česká a světová poesie dokáže nějak vyrovnat... :-))))))
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 2.10.2005 >

Nojo, ale příští Drážďany jsou až v roce 2008. Do té doby?

Zkusit jiný styl, nějaký, co se míň líbí. Třeba pod jiným nickem. Nebo pokračovat hyperúspěšně v tomhle - pokud to ovšem jde...


<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 2.10.2005 > Jonáš> Do té doby budu žít z úspor, jsemť drobný střádal...
Ale asi se spíš zkusím věnovat baletu. Zajedno, jak víš, jsem vyloženě trikotový typ a zadruhé jsem vždycky chtěl hopsat po jezeře s pohlednejma labutěma... ve volných chvílích jim budu psát básně (ovšemže líbivé) a budu je zvát na dvojku do Parnasu, kde jim budu tyto, s pohledem upřeným hluboko do nápojového lístku, recitovat.
Hyperúspěšná pokračování mě moc nebaví, jeden se většinou začne stydět sám před sebou, ještě mnohem dřív, než ti ostatní zjistí, že se vykrádá.
Jo, ještě ten styl co se mnohem míň líbí, to je hezká myšlénka, ale tady si nevybereš... :-)))
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 2.10.2005 > Smetiprach> Checht, ještě mě dodatečně napadla mnohem horší varianta, začnu to brát vážně... :-)))
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 3.10.2005 > pořezaná_sluncem> Gratuluju, stala ses autorkou jubilejního třicátého déčka... vyřežu ti diplóm a tu mikinu si příště můžeš nechat.. :-)))
A dík... :-)
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 3.10.2005 > Smetiprach> příště..
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 3.10.2005 > pořezaná_sluncem> příště.
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 3.10.2005 >

Skvěle.

úplně ta představa vyšívala hodně do mě:)


<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 6.10.2005 > Pěkné a ten obrázek je skvěle sladěný:)
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter