Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DVA SVĚTY
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 3.1.2008 (01:31:45)

 

 

 

 

 

1

 

První den zasel trávu, aby po čase nestál na ochozených kostech a nepil pivo z bolesti, ale na chuť.

 

I.

"Dej do toho víc člověka. Aspoň půl prstu dědka před smrtí," máma vařila hovězí guláš, táta koučoval z křesla. Kuchyní letěla štiplavá vůně pěněných cibulí, jak slunce svítilo, viděl, že se v intervalech odrážela od vázy na lednici a vydávala se přes skříň k oknu a s větrem zase zpátky. Všechno se mlelo, včerejší chlastáníčko, kdy byl sám na baru a koketoval s tlustou blondýnou, pořád ještě zpráva od , že všechno skončilo, že leží v posteli a je s nim šťastná, poslední pokus o zvrat, kytka a flaška a já to tak nemyslel, pár posměšků a hlavně míchaný vajíčka k snídani. Listoval seznamem a vzpomínal, kterou nenaštval natolik, aby jí mohl napsat, vybrečet se jí do klína a pak to vzít jazykem.

Máma seděla na židli a poslouchala bublající omáčku, táta četl noviny.

 

II.

Vypravil se za Janou, zazvonil a zabušil na dveře, dvakrát ho na vteřinu střelilo světlo ze špehýrky a nic.

Tak přešel Mírák, aby zaplul do Popa. Tam se vždycky nějaká našla. Věkem nezkažený mažoretky měly vždycky soucit se smutným chlapem. Hlavně když je pozval na mozek.

 

III.

Koukal, jak se jí na rtech tulí vaječňák ke griotce a poslouchal její blbý řeči. Byla ve třeťáku na obchodce, chtěla tři děti, je jedno jakýho psa do kabelky a chlapa, kterej ji zabezpečí. Nadávala na matku, měla ráda hokej a fandila Spartě. Byla ošklivější a z jejího oblečení sálal nevkus, ale to se srovnalo. Trkli ještě pět rumů, snědli hermelín a šli k ní.

 

IV.

Bydlela na Jižáku v pokoji s květy na zdech. Do toho plakát Freddie Mercuryho s rozepnutou bílou košilí a reprodukce Moneta.

Johana byla bledá špinavá blondýna s hnědýma očima, na zelené halence měla šedý beztvarý svetr, všechno podtrhovala modrá sukně, která odkrývala široká, masitá stehna. Pili ferneta a povídali o počasí, o světě, o lidech, o . "Už na to nemysli," ulehla na postel, sukně snad náhodou slezla až k tříslům. Nad kalhotkama s chlupatým rámem si uvědomil marnivost předchozích chvil a odešel z pokoje. Překvapené kam jdeš už neslyšel, zaujal ho smích a výkřiky to není možný! ten ne! z vedlejšího pokoje.

V předsíni přibylo bot a kabátů, zalila se kouřem z cigaret. Chvíli se rozkoukával, nohama převracel boty a snažil se rozpomenout, v čem přišel. Někdo mu položil ruku na rameno. Otočil se, byla to Johana. Celá nahá, jen mezi prsama válela masivní korále, stoupla na špičky a políbila ho. Zpříma mu koukala do očí.

 

V.

Podzimní chodník pálil chodidla, štěrk dřel. Na rohu ulice svítila herna, před ní kruh špekařů. Připojil se. Kluci mlčeli, dusili splíny trávou a jestli někdo něco řekl, tak jen ty vole a rozkašlal se.

Později v taxíku zavelel: "Asi… asi domu. Malvazinky" a stáhnul okýnko. Byla jasná noc, noc, kdy vídal ostří lamp kosit tmu.

 

 

 

Druhý den shodil parohy z několika hlav. Odmítl se.

 

VI.

Guláš si dosolil a dopepřil, dědek před smrtí nesmočil nehet. Vypadal nepřítomně, venku lítal igelit a zšeřilo se. Chvíle, kdy nebe váhá, jestli se rozpustí deštěm nebo vysype sníh.

Přišla máma: "Skočíš nakoupit?"

"Ne. Co potřebuješ?"

"Pár rohlíků, skořici, máslo a listový těsto. Upeču štrůdl."

Cestou si vzpomněl na chalupu. Pršelo, tak jen vařili, milovali se, myli se, šukali, spali, sprchovali se, milovali a hráli slovní fotbal a hádej, na co myslim. Než došel do krámu, třikrát ji zabil, pětkrát se k  vracel a jednou z pěti centimetrů nadával do kurev.

"Šedesát tři padesát."

"Pět."

"Jste v pořádku?" Třásl se. Nehty zarýval do bílé kůže a skřípal zuby. Kolem prstů se objevily červené fleky, žíly zbobtnaly a z úst tekly sliny.

"Teď už jo. Vy?"

 

VII.

"Uzavřel jsem to. Pudem na pivo?"

"Rýsuju. Co ve středu?"

"Okej, vypláchnem lalůčky. Tak zatím."

 

VIII.

Jana otevřela, dlouhé černé vlasy zavlály v průvanu, košile zprůsvitněla světlem z pokoje a pohnula se.

"Pojď dál, než vodletěj dveře."

Spávali spolu, byla o pět let starší, hubená, malá, dvojky prsa. Ukázala mu, jak na ženskou sáhnout, aby zamrazilo. Časem se naučil malíčkem lámat krev.

Šla rovnou do ložnice, cestou odhodila košili a třemi slovy vysvětlila včerejšek: "Byl tu Michal." Ze skříně vytáhla vibrátor a gel a konečně se na něj otočila. Seděl na posteli, koukal do země a mlčel.

"Co je, máš někoho?" nikdy spolu nespali, když někoho měl. To se ale většinou ani neukázal.

"Ne."

"No tak se snad svlíkni, ne. Přece tě tu nebudu volíbávat, z toho už sme vyrostli voba."

"Máš sourozence?"

"Cože, chceš do trojky nebo co?" zasmála se.

"No ne, ale… nic o tobě nevim…"

"A co jako? Bude se ti líp šukat?"

"Ne… Chci si s někym… pokecat." koktal, protože věděl, co bude následovat.

"Ty vole, s tim di někam. Mám dost svejch problémů. Na to si najdi nějakou tlustou bednu, ty poslouchaj dost."

"Aby ses někomu mohla vysypat, musíš k němu mít určitej vztah. To snad víš…"

"Hele, přijď, až si zas vzpomeneš, proč máš pod bachorem rouru. Na kecy nejsem stavěná."

Měla pravdu, boky a pečlivě střiženou mindu k poslechu nedělaj. Naštvaně vrátila korunovační klenoty zpátky do skříně a oblékla se.

 

IX.

Kdysi šli s babičkou a sestřenicí na procházku. Chtěli čurat. Káťa pak začala řvát, že musí dřepět, zatímco on stojí.

"Holčičky maj prcinky, chlapečci bimbásky, Kačenko."

 

Prcat a bimbat. To jsou dva světy, Jano.

 

 

 

Uši, uši. Třetích dnů bylo několik. Všechny měl.

 

X.

"No to snad nemyslíte vážně!" Všichni se ohlédli za chlapíkem v šedé bundě, který bouchnul dlaní do stolu a potom vyběhl z prodejny směrem k obchoďáku. Bylo poslední říjnové pondělí a pánovi se nelíbil poplatek za výměnu odcizené karty. Pokrčil rameny a přivolal si dalšího zákazníka. Hlavou mu proletěla myšlenka na odpolední zápas Slavie v Liberci, když k němu přišla starší paní, aby jí dobil kredit. Automaticky vyťukával telefonní číslo a nevěřícně koukal do výlohy, která se zatměla kečupem. Rozzuřený se vrátil mstít.

 

XI.

Zeptala se: "Kolik ti je?"

Odpověděl: "Čtyřiadvacet."

Pokračovala: "V televizi řikali, že chlapi umíraj dřív, než ženský. Vezmeš si mě?"

Rozhodně: "Vemu. Až si stehenní kostí vyčistíš uši zevnitř."

Otevřeli dveře a vešli na prodejnu.

"Promiňte, prosím vás, půjčíte mi ubrousky?"

Přinesl pět papírových ručníků a sledoval, jak s nimi muž odchází ven, kde na něj čekají městští strážníci.

 

XII.

"Já jsem Marjána."

Stoupla si vedle něj a pořád se na něco ptala. Bez odezvy. Vnímal jen oči, rty, vlasy a krk. Navíc mluvila do ucha, na které neslyšel.

Otočil se k ní: "Plánuješ děti?"

"Dvojčata."

"A co na to přítel?"

"S přítelem je neplánuju."

 

XIII.

Seděli v Peach Pitu a pili pivo a tequilu. Mezi fotkami z Beverly Hills visely staré, poškrábané desky. Z jukeboxu hodně nahlas chcípaly dobrý víly.

"Tak co Hanka?"

Ušklíbl se: "Nic. Má jinýho."

"No jo."

"Hm. Kurva. Je strašný, jak ty ženský myslej jenom na šukání."

"Ještě čtyři, prosim. Stejně si řikal, že to stojí za hovno, ne?"

"To sice jo, ale… má jinýho… to je… potupa."

"Tak to nemůžeš brát."

"Občas sme dobře pokecali."

"Aha. Tak… na zdraví."

"Na zdraví."

Chvíli mlčeli a srkali pivo. Před nimi barmanka vyplachovala půllitry a čekala na další objednávku.

"Ta má laloky."

"Vím."

"Ještě čtyři tequily a červený víno."

Přišla chvíle, kdy byli neodolatelní. Cítili se tak.

"Slečno, máte krásný uši."

Usmála se.

"Znáte smáčení lalůčků?"

"Ne."

"To je jednoduchý. Podržim vám víno, vy se do něj vnoříte. A já vám to slíznu."

"Jak se vnořim?"

"Uchem. A pak si to můžem prohodit."

"A co z toho?"

"Nová zkušenost!" a Honza dodal: "A velký spropitný."

 

XIV.

"V práci máme novou holku. Brigádnici."

"A sakra."

"No… má nádherný oči. A lyžuje."

"To zas bude průser."

Stáli na chodníku a čekali na ranní tramvaj. Kolem lítaly taxíky, ale jim se chtělo mrznout.

"Co ta středa?"

"Platí."

 

XV.

"Johana je mrtvá. Boty má policie. Michal"

Konečně určil smích.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 Petr Vaněk (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> asi jo.
Doporučil 
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 4.1.2008 > zkrvák> :-)-to jsem zapomněl.. a to hu jsem přečetl jako inu.
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.1.2008 > rýp> tak na to bacha! :-)
<reagovat 
michalie (Občasný) - 5.1.2008 > mě to chytlo úpně za ramena, líbí se mi zp. zpracování
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 5.1.2008 > kterou? no přeci žádnou

mno
tenhle kousek celkem fajn, ale bejt toho víc, po dalších dvou třech stránkách to asi odložim
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 5.1.2008 > Jo a ocenil jsem pěkná pojmenování nabídnutá jen tak mezi řečí, která asi nejspíš signalizují ten prozaický potenciál...
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 6.1.2008 > Rozhodně se mi velmi líbí tvůj styl. Některé slova tnou do živého až zamrazí. Na druhou stranu, celkem si nejsem příliš jist, zda to jen tak "nezkoušíš, co z toho bude".
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 6.1.2008 > Jak říká Jonáš - ochutnávky (nádherné ochutnávky) - ale uvařit z toho jídlo s předkrmem, hlavním chodem a moučníkem.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 5.1.2008 >

Když já tě už moc znám... Máš ale spoustu nápadů, text je napnutý mezi tvrdost a lítost, mezi rozumění a zoufalství (a nadto je nějak příznačně "nabořenej"), takže může být zároveň poutavý, sdělný, nabitý a přitom stále osobní. I dialogy ti jdou dobře. Hlavně to člověče rozjeď na větší ploše, ať to nejsou jenom ochutnávky; nebo zkus divadelní hru. V těch ženskejch aby se čert vyznal...

 

Z jiného úhlu: v posledním Hostu se dočteš, že "síla, kouzlo a dodejme, že i prokletí Ludvíka Vaculíka spočívá v (...) pobývání na hraně mezi fabulací a faktem, fikcí a biografií. Vaculík nám ukazuje, že nejsilnější fabulační bohatství se nachází ve skutečnosti, ba dokonce v její každodenní podobě (...). Zároveň nám však ukazuje, jak jsou tato fakta sama o sobě němá, dokud se jich nedotkne fabulace."


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > Jonáš> proč je špatně, že mě znáš? :-)

a to o vaculíkovi je pravda pravdoucí.
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> 

špatně to není, fagotpísek. jenom si to u toho hodnocení zkrátka nedokážu odmyslet. a vlastně ani u čtení.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > Jonáš> to sem chtěl slyšet, herdekfilek :-))))
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> krhavýhroudy!
<reagovat 
 Petr Vaněk (Občasný) - 6.1.2008 > Jonáš> zkrvak, Hakl jiny generace... ;-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 6.1.2008 > Petr Vaněk> vovole
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 6.1.2008 > Petr Vaněk> Jo, v tomhle je kus obžaloby.
<reagovat 
 Petr Vaněk (Občasný) - 6.1.2008 > zkrvák> pujdem zachlastat
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 6.1.2008 > Petr Vaněk> no to pudem... ale nejdřív v pátek. teď sprintuju, abych nevylít hned po zápočtovym tejdnu, což by byl rekord školy.

ale ten pátek si přednostně rezervuju pro V. pak až jdou na řadu chlapi.
<reagovat 
 Petr Vaněk (Občasný) - 6.1.2008 > zkrvák> no dobrý, domluvíme se
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 6.1.2008 > Petr Vaněk> to je jasný.
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 6.1.2008 > Hakl jak vyšitej! obávejte se mých slov. Michel Hulibrk;-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 6.1.2008 > Petr Vaněk> to neni dobrá vizitka... každej chce bejt svuj....
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 6.1.2008 > neboj, jsi, je to jen podobnost..! na Hakla kašli, jsem zvědavej na pokračování...!:-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 6.1.2008 > Petr Vaněk> to bude....
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 6.1.2008 > to je dobře... těšim se...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.1.2008 > ale, kluku:)
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.1.2008 >

A taky mě pobavilo, když už tu jsem za tlučhubu a než si půjdu uvařit kafe, že když se nebe projeví racionálně, tak ty si myslíš, že se zkouřilo:))) To je NIHILISMUS. Nebo něco ještě mnohem horšího.

 

Taky mě vyděsilo, jak se rýp literárně teoreticky rozjel, ale obávám se, že na jeho slovech cosi bude...

 


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 7.1.2008 > jo.
Doporučil 
<reagovat 
Ymy.po (Občasný) - 9.1.2008 >

asi se tu vloupala nuda


Body: 1
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 15.1.2008 > Pecka.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 17.1.2008 > Laloky? Asi už jsem nebyla dlouho mezi lidma :)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 17.1.2008 > Michelle> laloky se budou hrát až v příštích letech. to je to samý jako bodyshot. nejdřív to někdo musí proslavit. a od toho tu jsem:-)))
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 17.1.2008 > zkrvák> Tak to se mi ulevilo. Přeji hodně štěstí v inovacích :)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > člověče nezlob se ale já to tady na netu nedám, ale až to vyjde tiskem, to si přečtu rád.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> ech... tak to si to asi nepřečteš :-)))
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > zkrvák> nemám strach
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> mno.... nejdřív by to někdo někam musel poslat:-)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > zkrvák> to už je tvůj džob, chlape...jináč psal jsem si teď s honzou bordovickým...přijde na čtení 8.2. aspoň řikal
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> v tom případě se na vás přijdu podívat.

a možná ti to přinesu vytisklý:-)))
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > zkrvák> tak to si zas vytisknu sám, ty literární akademiku :-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> eště chvíli do mě budeš rejt a fakt to někam pošlu!
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> abych to pověděl polatinsku a la honza: volerej, volerej!
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > roburovo táhlo> no gymplu jsem latinu teda měl, ale pamatuju si už leda Puella timet lupam?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> jestli vono se to správně nemá vyslovovat voleryj, voleryj...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 23.1.2008 > cit-i-zen> A dokážeš přeložit: Teď zbavíme tvé kosti masa, propadáku?
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > zkrvák> asi spíš
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.1.2008 > roburovo táhlo> to víš že ne
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 24.1.2008 > cit-i-zen> viz doupě latinářů...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 28.1.2008 > ty si to přečteš? ;)))
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 2.2.2008 > po zralé úvaze...;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter