Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Odpadkový koš
 > Odpadkový koš
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
"mrazák na gynekologii; - kam veřejnost nevidí .." z kolekce naše děti
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 20.1.2009 (00:44:45)
další v kolekci>
z archivu mého kolegy; - jen za rok 2007 bylo v ČR provedeno oficiálně 26 621 takzv. velkých interrupcí! "Čekáte-li nečekané dítě, volejte +420 800 108 000"


Poznámky k tomuto příspěvku
 anae (Občasný) - 21.3.2009 > dr. Wojtek> dítě zplodí žena a --- muž - vrah??? bez zodpovědnosti - měl by tam být s ní, a když se nyní účastní muži porodů, pak by se měli účastnit i potratů, což je jistě daleko větší martýrium než porod, kdy následuje radost! domluv katolické církvi, ať nehlásá bludy a nebrojí proti antikoncepci, pak nedojde k takovýmto brutálním koncům, vraždám, jak ty říkáš (historie lidstva je historií prolité krve mnoha tvorů!)
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 24.1.2009 > blode> no tak to tedy nevím, proč by mělo být lepší někoho zabít, než ho třeba dát do toho takzv. "kojenáŇÁKU", což je dnes již navíc nesmysl, protože pokud se matka dítěte vzdá, je možná adopce téměř obratem..

- a zájemců jsou pořád dlouhé fronty, jsem přeci jen tak trochu z oboru, vím

.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 21.3.2009 > anae> se vsšim, co jste zde napsala, souhlasim - vayjma te antikoncepce. Ale to bylo probrabno do takovych hloubek jinde, že nemam jiz energiisilu se zde opakovat.. .
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 5.3.2009 > dr. Wojtek> 5.3. > dr. Wojtek (Pravidelný) - 5.3. > !! - PRO katzdeho, kdo sem jeste pripaddne nahledne - existuji jiz důkatzy, ze clovek je clovekem od okamziku, kdy se spojí SPERMIE a VAJICKO, a kdo pak tedy poto.m- i treba pomoci tech nejruznejsich "pipulek po, atd." takove dite ZABIJE, STÁVÁ se VRAHEM.




.. - a jako takový ponese, nejpozdeji hned po sve "smrti" pred Bohem - za to veskere patriccne NASLEDKY.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 23.3.2009 > dr. Wojtek> 

toto je váš životní princip, který budete zastávat až do smrti, neberu vám ho, i když vše vidím daleko tolerantněji. Zákony přírody jsou kruté, zvířata se zabíjejí, požírají své mladé, požírají jiné tvory, lidé nejsou lepší, spíš ti horší, krutější z živočichů, a také rozpínavější, nenasytní. Zvíře koná dle svého zvířecího pudu a instinktu, a ty jsou většinou mírnější než u zvířete myslícího, u člověka, ten je schopen všeho! Proto i křesťanství ...


<reagovat 
čtenář vladko001 - 29.3.2009 > Zdá se,že jste nepochopili,o co autorovi jde..
Jak řekl jden z "klasiků reklamy"...:
"REKLAMA JE JEN NAVONĚNÁ ZDECHLINA"
..a tak i ty kýble jsou v podstatě "antireklamou na potraty".
Pokud by se ovšem takováto debata odehrávala např. v POLSKU,nebo IRSKU,to by bylo "jiný kafe"...to by to ti "OSVĚTÁŘI" pěkně schytali..
Jinak-co se týče vlivu a důsledků katolické ideologie na chování a životní úroven obyvatel,tak i na to téma jsou k dispozici vědecké studie:
Celoplanetární srovnání sexuálního chování odhaluje mimo jiné souvislost sexuálního zdraví se sociálními poměry a nefunkčnost manželství coby ochrany proti sexuálním rizikům.


Kondomy pro zdraví i dobrou náladu.

Sexuální chování každého zajímá, každý o něm mluví a když nemluví tak na něj myslí. Přesto nebo možná právě proto je prošpikované bajkami, pověrami a tmářstvím jako nic jiného. I v tomto případě je zdrojem tmářství nepřátelství většiny momentálně převládajících náboženství, která si stejně jako u drog hystericky uzurpují monopol na hezké zážitky. Je sice pravda, že nám, narozdíl od bonobů, sexování neslouží jako styl sociální komunikace, jak ale ukazuje bouřlivý rozvoj vědy o sexuálním chování a zavádění sexuální výchovy na školách, informace o sexu kupodivu zdraví neškodí. Naše společnost se ve světle sexuální osvěty v křečích nehroutí. Naopak, vědění o sexu přináší celé spektrum zajímavých informací, od odhalování podstavy biologie lidského sexu až po poznatky kriticky potřebné pro management léčby a prevence sexuálně přenosných informací.


Sexuální výchova nezabíjí. Její nedostatek ano.


Vzhledem k tomu, že i některé takzvaně vyspělé země momentálně ovládají kliky náboženských fanatiků, vlastně ani není zvláštní, že se vůbec první globální srovnávací studie sexuálního chování lidí objevuje až teď. Tým vedený britskou sexuoložkou Kaye Wellings z London School of Hygiene & Tropical Medicine v široce pojaté studii analyzoval data z celkem 59 zemí celého světa. Zaměřili se na to, kdy lidé začínají se sexem, kolik mají sexuálních partnerů a zda praktikují bezpečný sex, to vše ve vztahu k sexuálnímu zdraví.

Jak ukázal výzkum, věk prvního sexuálního vztahu se oproti mnohým, až toužebným očekáváním spíše zvyšuje. Platí to zejména pro věk žen a to ve většině sledovaných zemí. Často to souvisí pozdějším vstupem žen do manželství, především v Africe a jihovýchodní Asii. Tento trend pozdějších manželských vztahů s sebou logicky přináší nárůst předmanželského sexu. Zároveň stav, kdy většina lidí na Zemi žije v monogamním manželství nevyhnutelně vede k mimomanželskému sexu. Mimomanželský sex, čili méně vznešeně nevěra, je vcelku nepříliš překvapivě častější v ekonomicky vyspělých zemích.




Velmi zásadním poznatkem je, že manželství obecně nezlepšuje ochranu proti sexuálním rizikům. To by si měli všichni kazatelé, konzervativci a členové klubů předmanželských sexuálních abstinentů napsat na čelo. Například v Ugandě prudce vzrůstá počet HIV pozitivních manželek, v Keni a v Zambii manželky oproti svobodným ženám čelí častějšímu sexu s nižší frekvencí kondomů a celkově riskantnějšímu chování manželů. V Asijských zemích jsou tradičně v oblibě dětské svatby, aby se předešlo ztrátě ženiny cti. Dětské manželky jsou sice ctnostně odpaněny manželem, je to ale pro ně často hrůzný zážitek navíc vedoucí k rizikovému těhotenství v nízkém věku. To je nebezpečné pro matku i pro dítě.
Navzdory urputným snahám především katolického kléru se v řadě zemí stále běžněji používají kondomy. Nejlepší je to opět nepříliš překvapivě v ekonomicky rozvinutých státech, především pokud jde o ženy a nic nenasvědčuje tomu, že by tento příznivý trend mělo něco narušit.


Kaye Wellings je ve svých závěrech slušně tvrdá moralistům a říká, že ve věcech sexuálního zdraví je naléhavě potřeba vykašlat se na mýty, předsudky a náboženskou „morálku“. Je podle ní velmi smutné, že se vlády mnohdy bojí ustoupit od tradičních, někdy středověkých postojů k sexu. Nemusejí se ničeho obávat. jak ukazuje vyspělý svět, sexuální osvěta a výchova konec civilizace nepřivolá a pozorované celosvětové trendy hýří opatrným optimismem. S autorkou nelze než souhlasit, že sexualita je nedílnou součástí lidství, stejně jako boberství nebo myšství a rozhodně bude moudřejší ji v sexuální osvětě akceptovat, než zavrhnout jako ďábelskou.

Pramen: Lancet online early

Náboženská víra a zdraví společnosti
Pilotní studie vztahu hrubých parametrů nábožnosti a zdravotního stavu společnosti boří zažité mýty o nutnosti nadpřirozené morálky.


Zvětšit obrázek
Věčný souboj dobra a zla se opět přiklonil ve prospěch zlých.

V dnešní době módního comebacku všelijakých náboženských věr je poměrně často slyšet, jak je dnešek prohnilý a jak za to může nedostatek a vlažnost víry v cosi nadpřirozeného. Nadpřirozená entita v té souvislosti bývá prezentována jako nejvyšší morální autorita a zároveň totální strážce morálky, prostě dva v jednom. Jak tomu bývá i v jiných otázkách dotýkajících se náboženství, strana víry je o své pravdě skálopevně přesvědčena a nepřipouští jakoukoliv diskusi, zatímco její oponenti reagují dílem s úsměvem, dílem s rozpaky.




Je maximálně zajímavé, že ač jdou podobná tvrzení relativně snadno testovat, povětšinou se tak neděje a argumentace je vedena stylem, jak každý ví, že společnost bez duchovna je plná zlořádů a čertovin. Důvodů je určitě víc. Náboženské kruhy mívají sklon hartusit, že jde o věc víry a tudíž nedotknutelnou. I v netových diskuzích je krásně vidět, jak světonázorově polarizované věřící osoby často a rády diskutují rétorickými podpásovkami a nikoliv argumenty, což debatu příliš nekultivuje. Zároveň ve vědeckých odvětvích, která by měla podobné věci testovat, je shodou okolností významná část badatelů nějak věřících a to je pochopitelně klíčový problém.


Zvětšit obrázek
Potraty mladistvých matek v porovnání s procentem absolutně věřících v boha a procentem častých uživatelů náboženských služeb.

Když však přesto občas někdo najde odvahu ptát se, jak to s podobnými „pravdami“ vlastně je, tak je z toho zhusta hlasitý poprask. Zhruba před rokem našel odvahu známý paleontolog na volné noze Gregory S. Paul, který se pokusil odpovědět na otázku, zda náboženství vede k lepší a zdravější společnosti. Taková studie má samozřejmě řadu úskalí. Je nutné získat kvalitní soubor dat a pomocí něho nějakým rozumným způsobem převést na čísla na jedné straně nábožnost společnosti a na straně druhů její zdravotní stav.
Paul vedle dalších zdrojů použil především data z International Social Survey Programme, což je mezinárodní iniciativa momentálně 41 států, včetně ČR, která těží data užitečná pro výzkum v nejrůznějších sociálních oblastech. Data ISSP organizuje sofistikované průzkumy společenských otázek s důrazem na to, aby výsledky byly vzájemně srovnatelné mezi různým kulturami a státy. To se projevuje například při formulaci otázek snahou, aby v každém kulturním kontextu znamenaly opravdu totéž.



Průkopnická studie dosud prakticky zcela přehlížené problematiky zahrnula celkem 18 rozvinutých demokratických zemí. Jako ukazatele zdraví konkrétních společností či řekněme „morálky“ posloužily například statistiky o počtu sebevražd, počtu případů těhotenství u žen ve věku 15-19 let, počtu interrupcí u matek téhož věku, o úmrtnosti v nízkém věku nebo o promořenosti sexuálně přenosnými nemoci. Náboženskou povahu společnosti charakterizovaly parametry jako procento obyvatel absolutně věřících v boha, procento těch, kteří vyhledávají služby poskytované náboženstvím nejméně několikrát měsíčně, procento lidí beroucích bibli doslova, procento těch, kdo se modlí nejméně několikrát týdně, procento těch, kdo o sobě prohlašují, že jsou agnostici či ateisti a procento těch, kdo neodmítají evoluci člověka.


Zvětšit obrázek
Eurobarometr 2005, otázka zda věříte v boha. Jeden ze sympatických primátů ČR a Estonska.

Ukázalo se, všeobecný pocit, jak náboženská víra utváří zdravou společnost, je jenom halucinace. Ve skutečnosti je to přesně naopak. V rámci studovaných zemí nábožnost společnosti pozitivně koreluje s vyšší sebevražedností, úmrtností v mladém věku, rozšířením sexuálně přenosných nemocí i s těhotenstvím a interrupcemi v nízkém věku. Paul ví, že zaťal pěst do sršního hnízda a své výsledky komentuje velmi opatrně. Zároveň jde jen o pilotní studii, která ovšem vzbudila pozornost médií. Je jasné, že taková statistika bez experimentu neřekne nic o příčinách a následcích. Je tedy otázka, zda náboženství zhoršuje zdravotní stav společnosti nebo zda se jenom náboženství dobře daří v rozvráceném prostředí. Každopádně je ale evidentní, že bezbožnost nebo souhlas s konceptem evoluce rozhodně společnost nerozkládá.



V datech výrazně ční USA, které jsou na tom ve všech ohledech velmi špatně. Někdy je to až komické, v USA je například mezi mládeží až 300krát víc případů kapavky, než v méně zbožných vyspělých státech. Boj proti kondomům a sexuální osvětě se zjevně Americe „vyplácí“. Je pozoruhodné, že stejně negativní vztah mezi náboženstvím a zdravotním stavem společnosti krásně funguje i v rámci Spojených států samotných. Americký jih a středozápad jsou nábožnější a zároveň propadají ve zmíněných parametrech zdraví společnosti. Že náboženská horlivost zrovna moc nesouvisí se zdravím společnosti, napoví i pohled do historie. Sociální poměry v hluboce věřících společnostech středověku asi spíš nebudou náš vzor.



Memetika vidí náboženství jako úspěšné ultrasobecké memy, jejichž cílem je co nejvíc se rozšířit v hlavách svých hostitelů. Proto by ani snad nebylo fér náboženstvím zazlívat jejich píár kampaně. Jak se ale ukazuje, stejně jako mnohé jiné reklamy i reklama na náboženství jako záruku zdraví společnosti nemusí mít s realitou nic společného.



Pramen: Journal of Religion & Society 7 (2005), Times 27.9.2005

Pokud trávíte delší dobu v kostele, ohrožujete své plíce.

Vědci z university v Maastrichtu podrobili výzkumu vzduch v kostelích a zjistili, že obsahuje mnohem více rakovinotvorných látek než vzduch u silnice, kudy projede 45 000 automobilů denně. Také hladina mikročástic v kostelním ovzduší převyšuje 20krát hygienické limity Evropské unie. Zprávu o výsledcích tohoto výzkumu přinesl European Respiratory Journal.
Výzkumníci z Maastrichtu tvrdí, že nejrizikovější jsou kostely v prosinci, kdy se v nich během vánočních svátků pálí velké množství svíček.



Zvětšit obrázek
Kostelní ovzduší plné jedů lidem nesvědčí.

Svíčky, kadidlo a špatná ventilace – to vše vytváří ze vzduchu v kostelích smrtící koktejl plný škodlivých mikročástic, sazí, těžkých kovů a karcinogenů. Mikročástice mohou pronikat velice hluboko do plic a vyvolávat četná onemocnění plic a oběhového systému. Pečlivá měření prokázala, že když se ráno v kostele zapálí svíčky, stoupne za devět hodin obsah mikročástic ve vzduchu více než čtyřikrát – na hodnoty, které překračují až 20krát hygienický limit pro 24 hodinový pobyt.
PS:I V TAKOVÉM "KATOLICKÉM" Španělsku se občas dějí "divné věci"...

Pro dokreslení současné situace na tomto ožehavém poli si můžeme posloužit příkladem ze Španělska (jeho zástupci byli v OSN proti zákazu veškerého klonování). Tam jedna klinika nabízí adopci embryí, jež vznikla při léčbě neplodnosti oplozením ve zkumavce a nakonec nebyla použita pro přenos jejich matce (embryí může být třeba 20 a málokdo si chce pořídit domácí jesle). Embrya označovaná v odborné literatuře jako „surplus“ (česky snad „nadpočetná“) jsou uskladněna v tekutém dusíku a dnes jsou považována za možný zdroj embryonálních kmenových buněk, protože po určité době jsou v mnoha zemích stejně likvidována. Řada lidí vidí ale v likvidaci embryí nebo v jejich přeměně na embryonální kmenové buňky „zničení lidského života“. A právě jim nabízí již zmíněná španělská klinika možnost, nechat si implantovat do dělohy cizí „nadpočetné“ embryo a přivést z něj na svět dítě. Této záchranné embryonální mise se už ujalo 17 dobrovolnic.
Pramen: OSN

„Tak se nám narodil klon,“ řekl by nejčeštější ze všech českých filosofů - Josef Švejk. V nejbližší době můžeme očekávat v celém světě „zákonodárnou smršť“, která si bude klást za cíl zavedení nových a zpřísnění stávajících zákazů klonování lidí. Bohužel, zároveň mohou zákonodárci z přehnaného strachu ze všeho, co klonování jen trochu připomíná, omezit i velice důležitý biomedicínský výzkum, který je příslibem pro boj s vážnými chorobami nebo s následky těžkých úrazů, např. výzkum embryonálních kmenových buněk. A to by byla až příliš krutá daň za švejkovinu skupinky šarlatánů ze sekty raëliánů.

První lidský klon – vánoční reklamní kampaň náboženské sekty

A tak celá „kauza“ přeci jen splnila svůj účel. Miliony lidí se dozvěděli o raëliánech. Sdělovací prostředky zajistili obskurní náboženské sektě bezplatnou celosvětovou reklamní kampaň, jakou si snad může dopřát jen koncern Coca Cola nebo některé telekomunikační společnosti.

Kdo za to zaplatík My všichni. Nikoli přímo v penězích, ale možná budeme tuto kampaň ještě desetiletí splácet svým zdravím a životy. V nejbližší době můžeme očekávat v celém světě „zákonodárnou smršť“, která si bude klást za cíl zavedení nových a zpřísnění stávajících zákazů klonování lidí. Bohužel, zároveň mohou zákonodárci z přehnaného strachu ze všeho, co klonování jen trochu připomíná, omezit i velice důležitý biomedicínský výzkum, který je příslibem pro boj s vážnými chorobami nebo s následky těžkých úrazů, např. výzkum embryonálních kmenových buněk. A to by byla až příliš krutá daň za švejkovinu skupinky šarlatánů.

Obrázky:
1. Ilustrační foto
2. Brigitte Boisselierová – bývalá náměstkyně firmy vyrábějící technické plyny je dnes ředitelkou firmy Clonaid a údajně klonuje lidi. Vlastní klonování má už v malíčku, a proto se soustředí na „urychlený růst klonů“, aby mohla vytvářet rovnou dospělé kopie dospělých lidí.
3. Claude Vorilhon alias jeho svatost Raël – mimozemšťané mu prozradili, že lidstvo vzniklo jako produkt biologických experimentů mimozemského stvořitele Elohima a pověřili jej přípravou světa na Elohimův návrat.



<reagovat 
Parsifal (Občasný) - 29.6.2010 > To je už doopravdy ubohé. Znalosti zjevně čerpané z Bible, nebo z jiné pohádkové knížky ještě nikoho neopravňují k tomu, aby šířil bludy. Dokud dítě nevyleze ven, tak není člověkem, je to kus tkáně, podobně jako třeba nádor, nebo koleno.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 8.7.2010 > Parsifal> jsi bud hrozznej vul doopravdzy ,nebo si na nej hrajes

myslis si ,ze me vyprovokujes ?
<reagovat 
 Parsifal (Občasný) - 8.7.2010 > dr. Wojtek> No, vlastně mě to netrápí. Autor prý chce hlubší kritiku, tak jsem přidal svůj názor. A omlouvám se, že jsem možná znevážil bibli, to je každého věc, v co věří, a já to respektuji, ale domnívám se, že není ničí právo cpát tu víru kusu tkáně.
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter