Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
poslední dvě hodiny "uvnitř"
Autor: mmiiaa (Občasný) - publikováno 29.5.2010 (12:32:55)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 mmiiaa (Občasný) - 1.6.2010 > Věza> zase sis krásně odpověděla...ano, nejsem rozumný člověk...
<reagovat 
cvakal (Občasný) - 30.5.2010 >

Kladeš mi spoustu otázek, nevím jestli všechny zodpovím, je to na dlouho. Především jsem se poradil se Slovníkem cizích slov, abych ve své odpovědi nekecal nějaké nesmysly.

Etika - teorie mravnosti, soustava názorů na mravnost, systém mravních norem

etický - mravní, morální, týkající se mravů

No, to mi spadl kámen ze srdce, že mi Slovník potvrdil to, co cítím. Poukázal bych na slovo TEORIE, teorie mravnosti, tím je naznačeno, že mravnost i v našem kulturním prostředí každý chápe trochu jinak. Ke tvé otázce "...co je na této fotce neetického?" Ptáš se tedy, co je na této fotce nemravného. Nemravné mi připadá, že tam ta žena bezmocně leží, ani neví, co děláš, jak fotíš (vím, že to bylo s jejím souhlasem, to mi bylo jasné, ještě´s mi to potvrdila), věří ti a ty dáš na veřejnost fotku, kde jsou hodně zdůrazněna její prsa, to je sexuální symbol jako hrom, ale co má co dělat sexuální symbol na této fotce? Tento symbol spolu s hlavou, která je naprosto neutrální, zaujímá bezmála polovinu fotky. Když si kolečkem myši fotku posuneš a prsa dáš mimo obraz, zůstane jen pravá ruka na břiše budoucí matky a její levá ruka spočívající v očividně mužské ruce. To by byla krásná fotka, něžná, plná citu, fotka, jakou by byla bývala ta dáma bezpochyby chtěla. Chápu, že jsi to vyfotila, ale nechápu, jak takovouto fotku můžeš dát na veřejnost. Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly, to je přesně tento případ.

 

Dále se ptáš: "...chtěl bys raději vidět fotky, které následovaly dvě hodiny na to?" Odpovídám ti: "a proč ne!? Proč až dvě hodiny "po"? Moc by mě zajímalo, jak by ses vypořádala s fotkou novorozeněte ještě před tím, než ho opláchnou. Vlastně, ani mě to tak nezajímá, dopadlo by to špatně, když jsi nezvládla ani podstatně jednodušší situaci.

 

Žádáš mě o rozbor fotky, co je podle mě špatně, myslím, že jsem ti to už řekl. Zkrátka na tvé fotce se perou dvě témata na větší, horní polovině fotky, je jedno téma, na menší, spodní polovině téže fotky, je druhé téma. Nezáleží na tom, co fotíš, ale jak to fotíš. Fotit můžeš všechno, ale čím choulostivější téma, tím náročnější. Jsou témata, na která stačí jen někdo, na toto téma jsi očividně ještě nedorostla. Celý umělecký svět by ti ležel u nohou, kdybys byla bývala dokázala spojit téma erotiky s břichem matky těsně před porodem, bezpochyby tam je zřejmá souvislost. Máš-li možnost, foť tuto tématiku, ale co je přijatelné v rodinném kruhu, na veřejnosti vhodné není. Chce to velkou míru vkusu.


<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 30.5.2010 > cvakal> Slovo ETIKA není třeba mi vysvětlovat, v oboru se pohybuji hodně let.

Napsal jsi že fotka je špatná, já tím pochopila, že je špatně technicky zvládnutá, proto jsem chtěla vysvětlení, aby byla příště kvalitnější...ale mýlila jsem se, tobě jde jen o tu mravnost, technice nejspíš nerozumíš, tak příště nepiš, že fotka je "špatná".

ale to co tady vypisuješ, s tím nemohu souhlasit...vidím, že neetické a nemorální je to jen pro tebe. Ještě jsem se s tímto tvrzením nesetkala...

ty dvě hodiny jsi špatně pochopil, nemyslela jsem tím dvě hodiny po porodu, ale přímo porod (dvě hodiny po vaně) jo to by teprve byly kecy o morálce..

víš, fotky vážně nedopadly dobře, v životě jsem nezažila tak silný zážitek, jako je porod - sledování ho! nebyla jsem schopna fotit tak, jak jsem měla připraveno předem...

Co se týče fotky, rodička přesně věděla co fotím, jak fotím a proč to tak fotím, známe se 20 let a zná mé "nemravné" myšlení, a já znám její "nemravné" myšlení proto si mě na svůj porod vybrala, jelikož věděla, že jí ho jako jediná vyfotím "jinak"... s bolestí, s krví, s trpěním (přesně tak jak to bylo), žádná pohádka, žádné přibarvování a umělé fotografie, prostě porod!..

to, že je fotka zveřejněna, žena ví, buď v klidu.. ví že tam má odhalená prsa a líbí se jí to.. fotka působí hodně mateřsky a tak taky měla..

Říkáš:"To by byla krásná fotka, něžná, plná citu, fotka, jakou by byla bývala ta dáma bezpochyby chtěla" - Tak ty víš, co by matka chtěla? neznáš ji, já ano.věděla jsem přesně co fotit, jak to ona má ráda. Tak buď tak rád a nevznášej takové soudy, vždyť ji neznáš, nic nevíš. Taky jsem si jednu fotku tak vyřízla, tak jak říkáš, ještě před tím, než jsem publikovala tuhle, to břicho se spojenýma rukama vůbec neřeklo to, co mělo...

Docela mě mrzí, jak jsi mě odhodil přes palubu kvůli jedné fotografii...fotila jsem tam celý den, unavená, podporující oba rodiče.. a ty napíšeš že ani nechceš vidět fotky novorozence, jelikož už předem víš, že jsou špatné, poněvadž jsem dle tebe nezvládla tuhle jednu fotografii...

ještě, že neodsuzuji lidi tak rychle jako ty..
<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 30.5.2010 > cvakal> tady máš malý dárek...když jsi zmínil tu cestu do pekel, pane etik..
http://www.google.cz/images?hl=cs&q=porod&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi
<reagovat 
 čtenář Karel - 3.6.2010 > cvakal> No jo, vidíš prsa, tak hned erotika :-)
Nad erotiku se musíš v této situaci povznést. Samotný porod už s ní nemá nic společného.Je to posvátný obřad, kdy je darován nový život a nemorálního na něm není vůbec nic, ať je vyfocen jakkoli. To je můj úhel pohledu.

Technická kvalita fotografie, to je o kompozici, světle a stínu atd. Sám bych si rád přečetl rozbor odborníka, jak třeba konkrétně tuto situaci nafotit lépe. Tak či onak, maximálně to může být nafocené neesteticky, ne neeticky.
<reagovat 
 čtenář Karel - 3.6.2010 > cvakal> No jo, vidíš prsa, tak hned erotika :-)
Nad erotiku se musíš v této situaci povznést. Samotný porod už s ní nemá nic společného.Je to posvátný obřad, kdy je darován nový život a nemorálního na něm není vůbec nic, ať je vyfocen jakkoli. To je můj úhel pohledu.

Technická kvalita fotografie, to je o kompozici, světle a stínu atd. Sám bych si rád přečetl rozbor odborníka, jak třeba konkrétně tuto situaci nafotit lépe. Tak či onak, maximálně to může být nafocené
neesteticky, ne neeticky.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 30.5.2010 > mmiiaa> na téhle fotce nic neetického není a jestli ji tak cvakal vidí, možná by měl zpytovat spíš vlastní svědomí, než co jinýho - prsa jsou tu jako jasnej symbol mateřství a jsou krásný, jak v nich někdo může vidět něco amorálního, nepochopím
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 31.5.2010 > mmiiaa> 

"co tady vypisuješ, s tím nemohu souhlasit...vidím, že neetické a nemorální je to jen pro tebe"

Dobře, v úvodu své odpovědi na tvůj dotaz jsem úmyslně citoval Slovník cizích slov, kde je psáno, že etika je teorie, je mi jasné, že tam existují rozdíly. Já tuto fotku stále považuji za neetickou, je zcela lhostejné, že aktérka, matka, souhlasila s jejím zveřejněním a že tato fotka (a jiné) jsou použity v kurzu porodních asistentek, nebo co, to na otázce etičnosti nebo neetičnosti nic nemění.

Odhalená prsa mě samozřejmě sama o sobě nijak nepohoršují, jsou mi v tomto smyslu zcela lhostejná, ale představují určitý symbol, mohou být i symbolem mateřství, proč ne, ale na této fotce mi to připadá nevkusné.

"Docela mě mrzí, jak jsi mě odhodil přes palubu kvůli jedné fotografii..." Nezlob se, budu velmi upřímný, prohlížel jsem si tvé fotky v galerii až do roku 2008, není jich zas tolik, ale dost na to, abych věděl, jak fotíš. Podle mého názoru na to, abys po umělecké stránce zvládla tak náročné téma jako je porod, nemáš. Konec konců to dokládáš svým konstatováním, že jedině tato fotka byla publikovatelná, ostatní byly asi příliš naturalistické, nebo co já vím, neviděl jsem je. Proč jsi to tak fotila?!


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 31.5.2010 > MiKa> Přečti si pořádně, co jsem psal a neplácej nesmysly. Nikde a nikdy jsem nenapsal, že na zobrazování prsou je něco amorálního.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 31.5.2010 > cvakal> překrucuješ, ale já už dál tuhle debatu rozvíjet nebudu - nemá to smysl
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 3.6.2010 >

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petr Štech (Občasný) - 5.6.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
rybizus (Občasný) - 3.6.2010 > byl bych pro tu ze strany lekare ... :-) ... videl jsem porod ale fotky z porodu jeste vlastne nikdy...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 3.6.2010 > rybizus> tak tu ti mohu poslat leda soukromě:)
<reagovat 
 rybizus (Občasný) - 3.6.2010 > mmiiaa> 

soukromne ne ... zajimaly by me nektere reakce :-) ... no ja si casem snad nafotim vlastni :-) ...


<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 3.6.2010 > rybizus> hodně mých fotek způsobuje rozporuplné reakce a proto fotím!
Fotit porod je něco nezapomenutelného, až tam budu ležet já, postavím ho na stativ, do ruky si vezmu samospoušt a při každém stahu zmáčknu..
http://www.totem.cz/enda.php?a=159356
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 8.6.2010 > rybizus> a takove mam vubec nejradeji, co se mi jeste s fotakem pletou i na sale pod nohy :]
<reagovat 
 rybizus (Občasný) - 14.6.2010 > dr. Wojtek> pan je zrejmne kundolog ... co ... :-)
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 16.6.2010 > rybizus> ha ha ,to jsem jiz dlouho neslysel :]
<reagovat 
boval (Občasný) - 30.5.2010 > je samozřejmě správné, ža maminka souhlasila s focením, ale souhlasila i s publikováním? za sebe mohu říct jen to, že bych v téhle situaci nechal foťák doma
<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 30.5.2010 > boval> ano píšu již po několikáté a doufám že naposledy..je to povoleno!
A jen mi tak pro zajímavost řekni, jak jsem mohla nechat foťák doma, když jsem byla najmutá na focení porodu?

PS: dopadlo to tak dobře, že fotografie z porodu budou použity pro studium porodních asistentek na UTB ve Zlíně. (rodiče s radostí souhlasili). a to věř, že tahle fotka je jediná publikovatelná na veřejnosti... chtěla jsem jich zveřejnit více, ať lidé, kteří nikdy u porodu nebudou, to mohou spatřit...vzdávám se, nemíním vás tady pohoršovat..
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 7.6.2010 > mmiiaa> proc pohorsovat ? lidi jsou dneska otrli, tedy zvlasst nekteri

porod je prirozena soucast života, a mnohe nechteji mit deti prave proto , ze se boji porodu, nebo jej odkladaji - nebo jsdou na interrupci, coz je vubec to nejhorsi

jestli ti Ti to nevyhodi do kose jako mne, tak byl bych pro, aby jsi tu nejakou alespon malou serii vystavila

vidim, ze je umis :]

dryzim pesti
<reagovat 
 mmiiaa (Občasný) - 20.7.2010 > dr. Wojtek> děkuji moc!
<reagovat 
anae (Občasný) - 17.1.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 27.1.2011 > Musel jsem se vrátit...musel...
Víš, teď tady napíšu něco, co jsem ještě nikdy a nikomu neřekl ani nenapsal...Už jsem se naučil žít s tím, že jsem nikomu ze svých blízkých za jejich života neřekl krátkou a prostou větu: Tati, babi, dědo - mám tě rád...Bude mi mrzet i den, kdy jsem se ženil a moje babi ležela ten den v nemocnici a já jsem si nedokázal zjistit, zda tam mohu za ní zajít se svojí Ivankou, potažmo v šatech, které jí moje babi šila...Mimochodem, překrásné...Nezapomenu ani na to, jak jsem svojí Ivanku těsně před odletem na dovolenou zle sepsul za to, že chce v letadle sedět v nekuřácké části a já? No nedej bože, abych si během tříhodinovéhu letu nemohl zapálit????
Všechny tyto události jsou ve mě jako těžké balvany, ale jedna věc je převyšuje přímo astronomicky....Nebyl jsem u porodu svých dvou synů....a to ze mě prostě už nikdy nikdo nevymaže...Vždyť co může být na zrození neetického, vulgárního nebo neslušného?
Nechci a nebudu hodnotit techniku, ani to neumím..ale umím (alespoň si myslím), hodnotit pocity...a řeknu ti, že i teď mám slzy v očích, vždyť tolik štěstí, lásky a vzájemné zamilovanosti v jedné fotografii?

Děkuji ti za ten snímek....
Doporučil 
<reagovat 
al-ash (Občasný) - 2.11.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter