Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Láska z kolekce Láska
Autor: k.a.t.k.a. (Občasný) - publikováno 16.6.2004 (15:43:12)

1,Víte,já jsem se zamilovala

 a JEHO často pozorovala.

Ale on mě přehlížel

a po jiných se ohlížel.

Pro jeho čokoládová očka

já nebyla jsem nikdy kočka.

2,Jen loni si mě všímal

a se mnou si povídal.

Jen loni v létě jsem ho poslouchala

a celý měsíc tajně doufala,

že i on mě miluje.

Já esemesky psala s ním

a opíjela se nadšením.

3,Pak nastal zamilovaných svátek

a věřte,že byl to pátek.

Já odvahu si dodala

a esemesku napsala.

Nebylo v ní vyznání,

jen kamarádské optání,

zda přišla mu valentýnka,

od toho kdo s představou na něj spinká.

Když odpověď přišla

 a já opět esemesku psala,

v které dotaz byl,

proč se mu Valentýn zprotivil.

Prý teď nemá nikoho rád

a já bez nadějí přestala se ptát.

4,Teď už vím,že nemá mě rád

 a já nemám sílu se ptát:

,,Proč nemá mě rád?"Páč

zbyly mi jen oči pro můj nešťastný pláč.

A teď už vím,

co v telce nevidím.

Že láska je krásná,

pouze ta opětovaná.

Tu druhou nechtějte mít,

ta je schopná pláč na tváři vytvořit.

5,Kvůli jedné nezdařené lásce,

se ti svět zboří hladce,

však zpátky musíš ho postavit

a na druhou šanci lásky se připravit!!!!!!!!  



Poznámky k tomuto příspěvku
 Přítel antisvěta (Občasný) - 25.6.2004 > k.a.t.k.a.> já bych nerad definoval báseň. Každopádně tohle je opravdu špatný... volíš ty nejproflákutější slovní spojení, ubohý rýmy, hloupě údernou expresi místo myšlneky... a k tomu " tak to nečti"- ty jsi tu věc zveřejnila, musíš očekávat kritiku.
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 24.6.2004 > Naty> 

 Tak to je ta tvoje objektivní kritika????? Co jste řešili celý týden na foru????????? To co jsi napsala by nebylo ani hodno té 14leté holčičky!!!!!!! Která u vás hledá oporu a pomoc v začátcích.

 

K.a.t.k.a - Básnička má dobrý náboj a dobře se čte. Na konci to už trochu zadrhává, ale celkově mám z toho dobrý dojem. Hlavně se nenechej odradit. Ti co se ti ted smějí možná jednou budou k tobě vzhlížet!!! Dávám ti 5D pro podporu a snahu ve tvém věku umělecky tvořit:-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > Tanzdebil> Když ti to připadá špatný,tak(i když jsem to ještě nikomu nenapsala) to rozeber a napiš mi konkrétně co je na tom špatný a když všechno tak to prosím rozepiš-dík
<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > Tanzdebil> Ahoj,no nemusíš se omlouvát za to,že se ti něco nelíbí od naivní 14-ti letý holky!!!!!!a dík za to,že seš jedinej kdo mi dokázal napsat co se mu na tom nelíbí.
<reagovat 
 milhaus (Občasný) - 24.6.2004 > Ardilla> mno. nesmál sem se žádné konkétní k.a.t.c.e. ale tomu co napsala: je mi opravdu jedno jaké pocity u toho má. je to jako s botama - buď jsou kvalitní a dobře se v nich chodí a pak je mi jedno s jakou láskou to ten švec zpachtil anebo nejsou. pak je mi to taky jedno, je to šmejd. do básně se dá vložit osobní cit a prožitek a nemusí to ve finále vypadat jako reklamní slogan na valentýna. co s týče té LÁSKY: vůbec si nemyslím, že výše uvedení jsou bezcitní a cyničtí nihilové - ty snad jo?? howgh
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > Ardilla> Tahle "holčička" podle mě s ničím pomoct nechce - chce si psát podle sebe a má pocit, že její báseň je "v pořádku". Když jí někdo napíše kritický názor, vzteká se místo aby poslouchala.
Osobně si myslím, že dávat někomu 5D "pro podporu" mu v ničem nepomůže, tím méně v psaní lepších básní. :o))))
<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > Ardilla> Moc ti děkuju,ale příště mi to radši nepiš a přidej se k ostatním,protože dokud jsem tu nebyla,tak jste se nehádali a ted jsem tu a ty se snažíš se mě ubránit a ostatní tě odstrkují-to nemusíš,protže za to co jsem napsala si můžu sama a tak musim i nést kritiku.Ale stejně moc dííííík
<reagovat 
 Přítel antisvěta (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> Předně sorry, na začátku sem to přehnal (takhle kritika vypadat nemá). Rozbrat to je těžký. Je ti čtrnáct, proto je těžký ti vytýkat, že je ta věc naivní. Spíš mi vadí, že mícháš dusný romantický klišé s hovorovým jazykem, výrazy jako kočka apod. Když už to má být valentinoidní limonáda, tak by to alespoň nemělo být jazykově primitivní. Nelíbí se mi rýmy a hlavně se mi nelíbí ta přeslazenost a kýčovitost věci, to už je ale subjektivní pocit. obecně myslím, že pro dobrou báseň, ikdyž osobní a procítěnou, je lepší určitej odstup. Nenech se znechutit, ale podle mě to chce trochu vyšší ambici než srdceryvnost a růžovej nátěr. Jinak příklady sem už uváděl, myslím že hlavní je víc číst a vstřebávat (neber to jako moudrý rady, ale úplně nevím, co čekáš že napíšu), Nezval má třeba taky některý básně děsivě sentimentální a přeslazený, ale pozvedá je originální forma a uvěřitelnost. Právě tohle nepůsobí moc uvěřitelně, protože to nejsou tvoje vazby, není tam nic osobního (ve formě). A z mýho pohledu je lepší psát bez rýmů, než se špatnými (tlačit ten text do rýmu, kterej tam nesedne)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.6.2004 > k.a.t.k.a.> taky jsem ti myslím rovnou a celkem jasně napsala, co se mi nelíbí na tvých rýmech, rytmu apod. :o)))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly> Řekla bych, že kdo nechce slyšet - neslyší. Možná ani tak nejde o to, že ve čtrnácti většina lidí píše bláboly - vždyť jsme koneckonců měli v Salmovské pořad, věnovaný prvotinám totemových autorů - a prý to byla dosti legrace. Tady narážíme na určitou aroganci - styl: já jsem nejlepší, a kdo to nevidí, je vůl. Dokonce něco takového zaznělo pod nějakým dílkem. Tahle dívka, slečna, navíc chodí po Totemu, což je samozřejmě její právo - a píše kritiky typu: "to je prasárna" ke všemu, čemu nerozumí. Tady není ani vůle porozumět. Poučit se. Jít dál. Proč tolerovat tuhle aroganci - a současně tolerovat evidentně mizerné básně? Vůle by měla být na obou stranách. A není. Bohužel. Zatímco lidé, kteří poezii aspoň trochu rozumí, se snaží argumentovat - protistrana má klapky na uších a na očích.
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly> 

Kdyby ji tady psali kostruktivní kritiku, kterou ty přece CHCEŠ slyšet, tak by takhle na vás nezareagovala.  Je zajímavé Kelly, že u někoho ti nevadí, že píše blábol pod příspěvky proč to??????? 


<reagovat 
 čtenář Ardilla - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> Napsala jsem jenom, co jsem si myslela. Celý týden se tady na foru hádali, jak by měla být správná kritika. A ten kdo toto téma začal, reagoval takovým způsobem, na který jsem opravdu už musela něco napsat. A nelíbí se mi, když se někdo někomu směje. Jsme jenom lidi a ti dělají chyby, ale také se z nich někdy dokáží poučit. Takže neboj se dál publikovat, i kdyby ti to hodnotili negativně. I to je hodnocení a pomůže ti to se vypracovat:-) Pěkný den...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > ouvej> Ta prvotinová Salmovská byla veeeelká legrace - ale vzpomeň si, na všech těch prvotinách "něco" bylo (viz tvůj úžasný morytát, hihi, a to ti bylo míň než 14, ne?)

Ale jak sama říkáš - hlavní je vůle slyšet a vůle porozumět. Mimochodem - kde jsi našla poznámku "to je prasárna"? To se mi tedy vůbec nelíbí a tolerovat to nehodlám! :o) jakožto ani aroganci a mizerné básně :o)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > Ardilla> Je zajímavé, že u někoho ti bláboly v příspěvcích nevadí - proč to? :o))))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > Ardilla> Ad konstruktivní kritika:
Přeslička - forma, obraznost
Tanzdebil - částečně - rýmy
milhaus - autor vs lyrický subjekt
blondýna - kritika na půl stránky

To děvče reaguje podrážděně, protože má pocit, že kritikou její básně útočíme na ni osobně, i jala oplácet (alespoň mám ten pocit).

Proto to. :o)))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly> No jo, tys tam ještě nebyla - například pod mým posledním dílem "soumrak žen". Ale nejen tam.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly> No a co k tomu, že všechny ty první pokusy něco do sebe měly - to je jak píše Blondýna, pokoušet se o poezii v určitém věku, to je něco jako spalničky, zarděnky apod., projde si tím skoro každý - ten, co píše dál - což se týká současných totemových autorů, je asi tím časem mírně prověřen. Pak už poezie nejsou jen ty dětské nemoci, ale volba a osud. Chjó, to zní ale pateticky. (Zíráš, jaké nové citoslovce umím?)
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly> 

Naty (Stálý) - 17.6. > Emmet_RAY> Já málem vyplivla čaj. Myslím, že bych to nebrala ani v Blbůstkách. Dokonce i pro mnohé důležité vyjádření citů a pocitů si v poesii představuji jinak.?????

 

 

 

To je taky v pořádku?????



<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > ouvej> žjóva :o)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > Ardilla> No, konstruktivní kritika to zrovna není :o) ale rozhodně je to vyjádření názoru na zpracování básně - bez urážek a osobních útoků, což je v pořádku.

Mimochodem, dívenka jako katka, která si plete pojem "verš" a "rým" a zřejmě netuší, že existuje cosi jako volný verš, by měla - pokud to myslí s poezií tak vážně, jak se tu tváří - asi věnovat víc času čtení a studiu poezie, než výpadům proti druhým :o)))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 29.6.2004 > Ad doporučená literatura - zkus třeba toho Jiřího Žáčka - já ho v patnácti taky četla ;o) myslím, že by se ti mohl líbit. A že bys mohla přijít na chuť i básničkám, co se nerýmujou :o))

Ad základy teorie literatury:
Metafora = obrazné básnické pojmenování, přenesení významu na základě vnější podobnosti.
Jednoduchý příklad ;o) pamatuju si ho ještě z nějaké staré pohádky:
"Slunce jako prstýnek
na obloze stojí
snad že nemá kamínek
skutálet se bojí"
Autor nenapíše, že je poledne a slunce pere jak blázen, ale napadne ho, že se podobá prstýnku bez kamínku - a takhle nějak vzniká to "poetické vidění světa" :o))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 29.6.2004 > Kelly> 

Zrovna jsem Katce doporučovala Žáčka u sebe - taková shoda. :-)


<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > Kelly> dik
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.6.2004 > Kelly> pere, až to sere by bylo rýmovaně kelluš
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.6.2004 > quentinbubakoff> já jsem spíš na ten volnej verš :o)
<reagovat 
Adina (Občasný) - 30.6.2004 > Tak Káťo poslouchej.Ve čtrnácti jsem byla zamilovaná a myslela jsem, že napořád, jo, teď jsem si nás dva pomalu představovala jako manžele, takže rozhodně vím, jak Ti je. Jsem ráda, že jsi se rozhodla tu zůstat. Apropos, klidně Ti v případě zájmu mailnu něco co jsem já psala tenkrát a pokecáme.  Tohle ani nebudu bodovat, nemělo by to smysl.
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 16.6.2004 > Já měl dojem, že letos byl Valentýn v sobotu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 24.6.2004 > Agovirin> máš pravdu že byl valentýn v sobotu ale já tam dala pátek aby se mi torýmovalo a dík za bodíky!!!!!
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> Jo, já dám bůra, a Ty za "Minutu po půlnoci" 1bod. To jsem dopad.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.6.2004 > Agovirin> a odkdy si tu hrajem na "něco za něco"??? ;o))
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 30.6.2004 > Kelly> Něco za něco nehrajem, ale pokud dostane nová, začínající, talentovaná básnířka k.a.t.k.a. od tak uznávaného autora jako je Agovirin 5 bodů, má mít alespoň trochu, abych tak řekl respektu, a dát minimálně 2 body  
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.7.2004 > Agovirin> bullshit ;o)))
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.7.2004 > Show must go on ! ....jinak by to neslo
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.7.2004 > Show must go on ! Jinak by to neslo
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter